Witam.
Mam od lat taką zwykłą przełajówke.
Dostałem bazę czyli rame z widelcem i gwałtownie zbudowałem powiem szczerze najtańszym kosztem przełajówke, większość części używanych wcześniej, a napęd nowy też po taniości.
Klamkomanetki na 8s a bo po co do błota mi więcej....... no i taka wersja była używana zwłaszcza na jesieni aż do teraz.
Korba 46/34 i kaseta 11-32 i na takich przełożeniach choćby Mogielice zrobiłem po szutrach...
No ale przyszedł w końcu czas na zmiany na ten sezon.
Potestowałem Essa osprzęt na mtb i stwierdziłem iż czas to założyć do przełajki bo w końcu pojawiły siękorby 1x na 8 s , 40 t więc znowu prostota systemu napędowego na pierwszym planie.
I założyłem przerzutke tył Essa, kaseta 11-40, łańcuch hg 71 Shimano, tylko iż korbe Essa 40 t dostane w poniedziałek, świeżutka dostawa do Polski, nie wtrzymałem i założyłem na chwile dawno już zamówiony blat 38 do korby co miałem pod rozstaw 110 z alli.







Dzisiaj choćby nie padało, a czekam cały rok na błoto, deszcz i inne atrakcje terenowe dla tych co czerpią przyjemność z jazdy w takich warunkach, aby użyć przełajki.
Człowiek czuje iż żyje, iż jedzie, po prostu cudnie.
Minimalistyczna mżawka czasami, więc zrobiłem zakupy gwałtownie do domu bo dzisiaj sobota i skok na rowerek........ załozyłem jednak gacie 3/4 bo na krótkie po prostu było za chłodno...... no i poszli w teren.
Trochę dojazdy asfaltem, jakoś poszło bocznymi zakamarkami i w teren.
Dzisiaj leśna gleba jak marzenie, oponki trzymały jak przyklejone, błotko chlapało na prawo i lewo i wyśmienicie chrupało między zębami, a łyk picia z bidonu dostarczał tych mikroelementów na dalszą jazdę,
Szutry, podjazdy głównie sprawdzałem na ten napęd doskonale działał w tym rowerze, na pewno nie zmienię z powrotem na 2x z przodu, lewa ręka nie miała co robić bo nie miała obsługi manetek to zbierała grzyby po drodze na trasie....a trochę nazbierała.






Reasumując bo nie lubię pierdolamento długiego opowiadać to napęd Essa w przełajce sprawdził się,
Na dniach dostanę korbę z blatem ostatecznym 40T - nowość w ofercie, to zamknę projekt i będę się delektował zmianami.
Jak to będzie dalej, jaki będzie przebieg, jak popracuje przerzutka w błocie to się okaże w czasie.
Jeszcze jedno nie należy mylić pojęcia typowego mtb z Cx, to całkiem inne trasy, choć częściowo się pokrywają ,Cx nie służy do extremalnych zjazdów czy podjazdów, mają to być trasy szybkie typowo przełajowe mieszczące się w zakresie przełożeń napędu.
Przełaj doskonale stosuje się na przełomie jesień wiosna jako nudna alternatywa mtb.
Oczywiście nie zapominam o tzw gravelowcach i crossowcach trekingowych, napęd taki doskonale sprawdzi się w tanich właśnie rozwiązaniach w tych rowerach, czyli jak najprościej, jak najbardziej funkcjonalnie i niedrogo.
System taki napędowy będziemy zakładać na serwisie do rowerów głównie z kołami 28" wszelkiej maści, doskonale sprawdzi się w mieście jak i poza miastem do codziennej jazdy.
Większość użytkowników właśnie miejskich wykorzystuje z przodu jeden blat i średnio 2-3 zębatki z tyłu.
Tutaj uprościmy to, jedna z przodu, z tyłu 8 i już starsza pani nie powie iż nie umie obsługiwać biegów z przodu bo ich nie będzie.... no takli numer czary mary.
Spike
Sklep i serwis rowerowy