Modernizacja Decathlon Triban

velotech-pl.blogspot.com 3 miesięcy temu

Klient podrzucił niedawno taki rowerek pseudoszosowy do przeserwisowania.

Okazało się iż cały napęd jest do wymiany, co podsunęło mi pewna myśl.

Rower jest używany do jazdy miejskiej, głównie jako dojazd do pracy.

W rowerze był napęd korba 50/39/30 a kaseta 11-25.

Jaką to myśl ? a zmodernizuję mu napęd aby był bardziej użyteczny do ruchu miejskiego.

Z 3 biegów z przodu zrobimy 2 i będzie mniej klikania manetką z przodu, a z tyłu damy większą kasetę - będzie łatwiej wchodzić na obroty..

Kaseta jest 8 biegowa, przerzutka tył obejmie działaniem 11-32 ząbki.

Co do korby to wymieniłem na RS200 stopniowanie 46/34, do tego przerzutka kompatybilna z tą korbą A070.

Całość zgrała się idealnie.

Teraz przełożenia są bardziej ekonomiczne jeżeli chodzi o duży blat, rower jest bardziej żwawy w ruchu ulicznym i gwałtownie wchodzi na obroty, a 32 z tyłu i 34 z przodu zapewnia miękko na podjazdach.

Czyli same zalety co potwierdził sam klient w testach...........









Przy okazji oczywiście pełny przegląd, olinkowanie, smarowanie itd.....

Reasumując jest to przykład, aby podczas pierwszego pełnego serwisu, kiedy mamy do wymiany np cały napęd zastanowić się czy wersja dotychczasowa była wystarczająca, czy może warto coś zmienić aby uprzyjemnić sobie jazde,
W obecnym czasie dysponujemy napędami przednimi 1, 2, 3 rzędowymi, oraz różnym stopniowaniem kaset z tyłu itd......
W moim serwisie dosyć często dopasowuję napęd do klienta, najczęściej zmieniamy duże blaty w korbach 46 i 48 na korby o mniejszych blatach 40,42,44 zwłaszcza w rowerach na kołach 28 i 29 ".
Takie zmiany dużo dają , klient bardziej wykorzystuje całą kasetę , a sporo ludzi starszych użytkowuje takie rowery no i siły też nie mają aby uciągnąć duże blaty.



Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo


Idź do oryginalnego materiału