Klient podrzucił niedawno taki rowerek pseudoszosowy do przeserwisowania.
Okazało się iż cały napęd jest do wymiany, co podsunęło mi pewna myśl.
Rower jest używany do jazdy miejskiej, głównie jako dojazd do pracy.
W rowerze był napęd korba 50/39/30 a kaseta 11-25.
Jaką to myśl ? a zmodernizuję mu napęd aby był bardziej użyteczny do ruchu miejskiego.
Z 3 biegów z przodu zrobimy 2 i będzie mniej klikania manetką z przodu, a z tyłu damy większą kasetę - będzie łatwiej wchodzić na obroty..
Kaseta jest 8 biegowa, przerzutka tył obejmie działaniem 11-32 ząbki.
Co do korby to wymieniłem na RS200 stopniowanie 46/34, do tego przerzutka kompatybilna z tą korbą A070.
Całość zgrała się idealnie.
Teraz przełożenia są bardziej ekonomiczne jeżeli chodzi o duży blat, rower jest bardziej żwawy w ruchu ulicznym i gwałtownie wchodzi na obroty, a 32 z tyłu i 34 z przodu zapewnia miękko na podjazdach.
Czyli same zalety co potwierdził sam klient w testach...........








Sklep i serwis rowerowy