Mobilne granie #227

1 miesiąc temu
Zobacz też: Mobilne granie #226 – Backbone One Death Stranding 2 Edition (foto: Backbone)(

Dzisiaj wtorek, a więc mobile gaming. Chyba każdy zdążył już zauważyć, iż gry mobilne generują coraz większy ruch w sklepikach na telefony i tablety. Z kolei najlepiej sprzedającą się konsolą ostatnich lat jest przenośny Nintendo Switch. Oczy graczy coraz częściej kierują się na kieszonkowe tytuły. Te z roku na rok coraz mniej odbiegają od swoich stacjonarnych odpowiedników lub oferują wystarczającą grywalność, by zająć nas na dłuższy czas.

Co wtorek regularnie podsumowuję rynek w segmencie mobilnego grania. Znajdziecie tu najciekawsze zapowiedzi, gry oraz info powiązane z działem gier na przenośny sprzęt do grania. Okazjonalnie także ciekawostki ze świata retro.

To już ponad dwusetne podsumowanie rynku mobilnego grania! Tyle kolejnych tygodni z przeglądem przenośnych platform. A wydawało się na początku, iż nie będzie specjalnie o czym pisać. Z tygodnia na tydzień mobile gaming przyspiesza. Zapraszam też do poprzednich przeglądów, wiele z nich mimo upływu czasu jest wciąż aktualnych. W minionych siedmiu dniach też było ciekawie:

  • RedMagic 11 Pro globalnie
  • PlayStation Portal ze streamingiem PS5
  • OneXFly Apex już na Indiegogo
  • AYANEO NEXT 2 z AMD Strix Halo
  • Steam Deck ze standby podczas pobierania
  • Playdate Update dla Panic Playdate
  • Arduboy FX-C niczym Game Boy w karcie
  • aplikacja mobilna Nintendo Store
  • AYANEO Pocket Vert – rywal Analogue Pocket?
  • Nintendo sprzeda więcej Switchów 2?
  • Metroid Prime 4: Beyond Switch 2 Edition
  • Inmost na iOS i Androida
  • Football Manager 26 Mobile w Netflix Games
  • przegląd nowości w serwisach gamingowych

1. Gamingowy RedMagic 11 Pro globalnie

REDMAGIC 11 Pro (foto: redmagic.com)

Gamingowe RedMagic 11 Pro debiutowały w Chinach kilkanaście dni temu. Bardzo gwałtownie zadebiutują też globalnie, bo już 18 listopada. Nubia przedstawiła cennik międzynarodowego wydania Androidów do grania. Telefon w globalnej wersji ma te same parametry, co chiński Pro+. Na Starym Kontynencie wariant entry-level (Cryo 12/256 GB) wyceniono na 699€. Do wyboru będą jeszcze modele Nightfreeze i Subzero w konfiguracjach 16/512GB (799€) i 24GB/1TB (999$).

Przypomnę, iż mówimy o pierwszym na rynku telefonie z płynnym chłodzeniem (nie licząc koncepcyjnego telefona od OnePlusa sprzed kilku lat). System ten jest widoczny na tyle obudowy w jednej z odmian, co robi efektowne wrażenie, szczególnie w gamingowym designie. Sprzęt ma obłędne parametry. Nie dość, iż z flagowym układem Snapdragon 8 Elite 5, to jeszcze z dodatkowymi chipami, które usprawniają pracę elektroniki. Bateria w globalnej wersji jest mniej pojemna od chińskiego odpowiednika, ale przez cały czas ponad standard (7500 vs 8000 mAh).


2. PlayStation Portal ze streamingiem PS5 wychodzi z bety

Kiedy około dwóch lat temu Sony przedstawiło projekt PlayStation Portal, jego największą wadą było ograniczenie do zdalnej gry wyłącznie w obrębie lokalnej sieci. Na szczęście, dość gwałtownie Japończycy się zreflektowali, iż to karygodny błąd i uruchomili dostęp streamingowy w programie beta. Teraz ta funkcja wchodzi już oficjalnie na rynek i jest ogólnodostępna. Chmurowa gra w tytuły z PS5 na przenośnym ekranie jest oferowana w zakładce obok Remote Play. Już na „starcie” z usługą współpracuje mnóstwo tytułów. Cloud Streaming objął wiele hitów. Oczywiście oprócz tego są też pozycje PlayStation Plus z Game Catalog z tytułami w streamingu. Sony obiecuje, iż w sumie lista gier przez chmurę będzie miała niebawem ponad 2000 pozycji. Wcześniejsza beta była proponowana wyłącznie w pakiecie PS Plus Premium.


3. OneXFly Apex z AMD Strix Halo już na Indiegogo

Specyfikacje nowej maszynki do przenośnego grania od One Netbook pojawiły się w zeszłotygodniowym przeglądzie nowości. 9 listopada producent uruchomił globalną zbiórkę funduszy na Indiegogo, więc OneXFly Apex z topowym układem AMD można już zamawiać ze sporą zniżką. W międzynarodowej ofercie cennik PC-handhelda z chipem Strix Halo startuje od 1399$, a kończy się na 2299$. To bardzo drogi gadżet, ale i dobrze wyposażony.

Model startowy OneXFly Apex dysponuje układem AMD Ryzen AI Max 385, 32GB of RAM oraz 1TB SSD (w nowym formacie zewnętrznej karty Mini SSD). W tej konfiguracja grafiką ma 32 RDNA 3.5 GPU. Mocniejszy model z Ryzen AI Max+ 395 ma 40 rdzeni RDNA i jeszcze więcej RAM. Jest gotowy na działania z modelami AI. To wszystko oczywiście z aktywnym chłodzeniem cieczą oraz 8-calowym ekranem 120Hz z VRR i 1920 x 1200. Dźwiękiem zajmie się Harman Kardon. Z tyłu zewnętrznie montowany battery pack. Ma mieć 85 Wh. Łatwiej taki moduł będzie gwałtownie wymienić, no i nie będzie grzał wnętrza urządzenia. To podobnie do GPD Win 5 z tym samym procesorem.

Znaleziono na Indiegogo


4. Zapowiedź AYANEO NEXT 2 z AMD Strix Halo

Końcówka roku dla AYANEO to wysyp premier. W wakacje marka przedstawiła cały plan realizacji bardzo wielu różnych odmian handheldów do grania. O modelu NEXT 2 już na blogu wspominałem. To trzeci po Win 5 i OneXFly Apex sprzęt z układem AMD Strix Halo, czyli maszynka o mocarnych parametrach. W odróżnieniu od modeli GPD i One Netbook, w których baterie wyprowadzono na zewnętrz konsolek (w ramach tzw. battery packów), AYANEO podeszło do tematu nieco inaczej. Też wykorzysta układ AMD Ryzen AI Max+ 395 z grafiką Radeona 8060S, ale pierwsze zwiastuny konstrukcji nie zdradzają zewnętrznych ogniw.

Mimo tego, w opisie widnieje zapis o ultra pojemnej baterii, która poradzi sobie z wymogami tak wydajnej jednostki. Uważam, iż bardzo możliwe, iż marka zastosuje wymienne baterie, by w szybki sposób wymieniać moduły i kontynuować rozgrywkę. Twórcy obiecują dwa wydajne wentylatory, a więc efektywniejsze aktywne chłodzenie. W urządzeniu widzę dwa okrągłe trackpady i spory ekran 8″ (dla porównania Win 5 ma 7″, a OneXFly Apex równie spore 8″). Z tyłu cztery dodatkowe przyciski do wygodniejszej rozgrywki. Frontowe joye zostały przygotowane w technologii TMR.


5. Steam Deck ze standby podczas pobierania

Steam Deck (foto: Valve)

Steam Deck jest na rynku już od 2022 roku, więc chodzą plotki o nowej jego generacji. Aktualny model wciąż przechodzi poprawki, które optymalizują jego możliwości. Dobrym przykładem jest najnowsza aktualizacja, która w końcu uruchomi tryb standby z wygaszonym ekranem podczas pobierania gier. Marnowanie energii przez wyświetlanie obrazu jest przy tym procesie zbędne. W przenośnym formacie liczy się każda minuta, więc obciążanie akumulatora zbędnymi działaniami jest po prostu głupie. Dobrze, iż Valve w końcu o tym pomyślało i zaproponowało tę opcje domyślnie. Pełny sleep mode to zejście poniżej 20% poboru energii. Całość przypomina rozwiązania funkcjonujące w konkurencyjnych maszynkach.


6. Playdate Update dla Panic Playdate

Playdate (foto: Panic)

Marka Panic przedstawiła w czerwcu drugi sezon gier dla swojego nietypowego handhelda Playdate z korbką. Cotygodniowe premiery (przez 12 tygodni) w ramach opłaty pozwoliły odkryć kolejne możliwości nietypowego kontrolera w tym gadżecie. Playdate Season 2 doczekał się przeceny, a 6 listopada producent pokazał kolejne nowości w ramach eventu Playdate Update. Podczas streamu zademonstrowano kilka nowości. Z kolei Playdate Catalog Fall Sale ze zniżkami na dotychczasowe produkcje potrwa do 13 listopada. Season 2 wyceniono tam na 31$ (normalnie 39$). W sumie w sklepiku taniej znajdziemy ponad dwieście tytułów.

Drugi pakiet gier sprzedał się dotąd w ponad 15 tysiącach zamówień, czyli więcej niż marka przewidywała. Warto na koniec dodać, iż sama konsolka jest na stanie, więc można ją zamawiać. Kosztuje 229$. BTW: na zapowiedź Season 3 jeszcze chyba za wcześnie.

Sprawdź więcej: Panic Playdate


7. Arduboy FX-C niczym Game Boy w karcie

Kevin Bates jest znany w środowisku przenośnych gadżetów do grania. Robi mobilne urządzonka już od ponad dekady. Większość na mini komputerkach Arduino. Jego najnowszy Arduboy FX-C to handheldzik wielkości karty. „Gameboyowy” model odpala proste gierki 8-bit w ramach rozwiązań hamebrew, ale ma uroczy, prawdziwie kieszonkowy format. W najnowszej propozycji dostarczono port USB-C i trochę retro dodatków. Tak można określić przewodową zabawę multiplayer (stąd nowsze złącze w USB-C). W środku trzysta preinstalowanych tytułów. W przedsprzedaży FX-C kosztuje 99$ i jest ograniczony do 500 sztuk. To drożej od poprzedniego FX, ale wyższe koszty w USA są związane z ostatnimi taryfami. Realizację zaplanowano na końcówkę roku.

Specyfikacje Arduboy FX-C są oczywiście bardzo proste. Układem wciąż jest ATmega32u4 (jak w Arduino Micro). Do tego ekranik OLED z rozdzielczością tylko 128 x 64 piksele. Do tego sześć przycisków. Do pamięci wgrano więcej gier, więc nowy model będzie przystępniejszy dla osób, które chcą go nabyć wyłącznie do zabawy. Przypomnę, iż ogólnie jednostka jest programowalna, a więc przystosowana dla miłośników kodowania własnych propozycji.


8. Apka Nintendo Store na iOS i Androida

Kiedyś zastanawiałem się, dlaczego Nintendo ma tak mało własnych aplikacji na telefony, teraz zaczynam mieć odwrotnie zdanie. Japońska marka zaczęła dostarczać zbyt dużo aplikacji na iOS i Androida, a właśnie doszła kolejna. Do tej pory na swoje telefony z iOS i Androidem mogliśmy wgrać apkę do Switcha, agregat przekazu Nintendo Today, oddzielny programik do kontroli rodzicielskiej, a choćby katalog muzyczek w ramach Nintendo Music. Teraz do tego wszystkiego dołącza Nintendo Store, czyli sklepik giganta z Kioto. Można w nim kupować gry, ale też same konsole i akcesoria. Jest to dostęp do eShop. Warto dodać, iż generalnie jest to globalne wydanie aplikacji My Nintendo, które od pięciu lat jest dostępna na Państwa Kwitnącej Wiśni. Chyba najprzydatniejszą z funkcji Nintendo Store są powiadomienia z przypomnieniami o premierach śledzonych tytułów.

Nintendo Store (foto: App Store)

9. AYANEO Pocket Vert – rywal Analogue Pocket?

W trakcie wakacyjnego eventu jedną z tajemniczych nowości od AYANEO był projekt Pocket Vert, czyli wariant androidowej konsolki do grania w tytuły retro. W odróżnieniu do większości pozostałych „pocketów” od tej marki, ten celuje w fanów wertykalnie zorientowanych maszynek, a więc w formacie Game Boya. AYANEO Pocket Vert to prawdopodobny rywal dla Analogue Pocket i odpowiedników Retroida (no i jakaś inna wariacja AYANEO Pocket DMG). W obu pionowe gadżety służą do uruchamiania tytułów z dawniejszych platform. Vert widnienie na razie jako gadżet „coming soon”, ale już z kilkoma odsłoniętymi parametrami. Urządzenie ma dysponować 3.5-calowym ekranem IPS (1600 x 1440) i aż siedmioma frontowymi przyciskami. Chipset ma pozwolić na emulację gier z Game Boya w rozdziałce 10x, więc będzie to jakiś mocniejszy układ.


10. Nintendo podnosi prognozy sprzedaży Switcha 2

Nintendo liczyło na wysoką sprzedaż Switcha drugiej generacji, ale chyba nie aż taką! Japoński gigant podnosi prognozy sprzedaży aż o 25%, co ma pozwolić osiągnąć próg choćby 19 milionów konsol do końca marca 2026 roku.

Nintendo Switch 2 (foto: nintendo.com)

Switch 2 rozpoczęło lepiej od swojego poprzednika, a przecież tamten bił rekordy. W trakcie ostatniego raportu finansowego podano, iż wcześniejsze przewidywania dot. 15 milionów sztuk (do końca Q1 2026) są już przeszłością. Aktualnie sprzedało się 10.36 mln sztuk hybrydowego handhelda oraz 20.62 mln gier. Przypomnę, iż premiera miała miejsce w czerwcu. Wraz z podniesieniem prognoz sprzedaży samej konsoli, podniesiono również plany sprzedażowe samych gier – z 45 do 48 milionów. Nintendo Switch 2 jest generalnie najlepiej sprzedającą się konsolą w historii jeżeli chodzi o start. Switch pierwszej generacji sprzedał się dotąd w liczbie 154.01 milionów sztuk (a więc praktycznie tyle, co w Nintendo DS – 154.02 mln). Do rekordzisty wszechczasów, czyli PS2 jeszcze kilka baniek. Sony opchnęło aż 160 milionów swoich stacji.

Sprawdź więcej o: Nintendo Switch 2


11. Zwiastun Metroid Prime 4: Beyond w Switch 2 Edition

W grudniu premiera Metroid Prime 4: Beyond w wersji Switch 2 Edition, czyli z ulepszeniami graficznymi pod wyższe możliwości techniczne nowszego urządzenia. Na około miesiąc przed realizacją udostępniono kolejny zwiastun odświeżonej gry, by oczywiście nakręcić większy hype na kolejny z potencjalnych hitów sprzedażowych. W najnowszym materiale tytułu z Samus Aran w roli głównej pokazano otoczenie w jakim rozgrywa się walka o przetrwania. Innymi słowy – motywem przewodnim tego trailera jest demonstracja zagrożeń i niebezpieczeństw w tej popularnej strzelance.


12. Inmost na iOS i Androida

W 2019 roku do Apple Arcade dodano grę Innmost. W zeszłym roku tytuł zniknął z katalogu na abonament. Teraz powraca, ale już z ogólną dostępnością w sklepikach App Store oraz Google Play Store. Nowa wersja gry została wyceniona na 20 zł. Propozycja ta to połączenie platformera z przygodówką w 2D, w której w trakcie rozgrywki do rozwiązania jest trochę logicznych zagadek. Wszystko w retro estetyce i dość prostej oprawie graficznej. W Inmost poruszamy się jedną z trzech postaci o różnej charakterystyce umiejętności, co ma urozmaicić pokonywanie poziomów.


13. GeForce Now w pakiecie Ultimate (testy tygodnia)

Czas na długo zapowiadany test usług GeForce Now w pakiecie Ultimate. Moje gamingowe przeglądy w sekcji streamingowej już od wielu miesięcy uwzględniają coczwartkowe aktualizacje katalogu GeForce Now. Czas na ocenę usługi NVIDIA. Od jakiegoś czasu grałem w chmurze na kilku różnych urządzeniach.

Testy gamingowe Nothing Phone (3) z kontrolerem Kishi V3 Pro.

Przyjrzałem się możliwościom i jakości gry w ramach cloud gamingu. Sprawdziłem zabawę mobilnie, na ekranie telewizora, ale też samego komputera. GFN oceniałem z perspektywy zwolennika strumieniowania gier. Wciąż widzę w nim ogromny potencjał. Jak w moich oczach wypadł GeForce Now Ultimate? Przygotowałem spory artykuł na temat platformy. Kilka uwag, dostrzeżone zalety, ale też kilka spraw, które twórcy powinni w najbliższym czasie rozwiązać, by nie podzielić losów Google Stadia.

Czytaj więcej o: Mój test serwisu GeForce Now (Ultimate)


Kącik nowości na platformach chmurowych

Co tydzień informuję o nowych grach dodawanych do kilku popularnych serwisów streamingowych, w które można pograć m.in. na telefonach, tabletach i PC-konsolkach z Windows. od dzisiaj chmurowe zapowiedzi i premiery będą pojawiać się w końcowej sekcji mojego cotygodniowego przeglądu. Update’y dotyczą: Apple Arcade, NVIDIA GeForce Now, Xbox Cloud Gaming w ramach Xbox Game Pass, czy Netflix Games. W przyszłości dołączy pewnie Amazon Luna (jak będzie dostępne w Polsce).

14. Coczwartkowy update w GeForce Now

Kolejny tydzień, kolejny update listy gier w serwisie GeForce Now. Jest już cała lista gier na listopad. Jak zwykle rozbijam ją na tygodnie i prezentuje tylko aktualnie proponowane gry. Na początku miesiąca NVIDIA dodała do chmurowego katalogu sześć pozycji. Prawie wszystkie to nowości (tylko Virtua Fighter nie jest debiutem).

Get cozy with these November games. @SEGA’s Virtua Fighter 5 R.E.V.O. @PdxInteractive’s Europa Universalis V and other titles join this week – read the full blog pic.twitter.com/hPiGCz5c94

— NVIDIA GeForce NOW (@NVIDIAGFN) November 6, 2025

  • Europa Universalis V (nowość na Steam, RTX 5080-ready)
  • 7 Days Blood Moons (nowość na Steam)
  • Whiskerwood (nowość na Steam i Xbox w PC Game Pass)
  • The Last Caretaker (nowość na Steam)
  • Voidtrain (nowość dla Xbox w PC Game Pass)
  • Virtua Fighter 5 R.E.V.O. World Stage (Steam)

15. Nowości w Xbox Cloud Gaming

Microsoft odświeża zasoby serwisu Xbox Game Pass (i tym samym również Xbox Cloud Gaming, czyli chmurowej opcji z dostępem na mobilnych urządzeniach) przez różne momenty miesiąca. Na początku listopada zaprezentowano tytuły na cały listopad. Niewątpliwym hitem będzie w tym miesiącu CoD: Black Ops 7, czyli premiera w cenie abonamentu! Jak zwykle wymieniam jedynie pozycje dostępne ze streamingiem.

wanna guess what’s coming soon? here’s a very subtle hint pic.twitter.com/iAJtYwKWtn

— Xbox Game Pass (@XboxGamePass) November 4, 2025

  • Dead Static Drive – od 5 listopada
  • Sniper Elite: Resistance – od 5 listopada
  • Egging On – od 6 listopada
  • Voidtrain – od 7 listopada
  • Great God Grove – od 11 listopada
  • Lara Croft and the Temple of Osiris – od 11 listopada
  • Pigeon Simulator – od 11 listopada
  • Relic Hunters Legend – od 12 listopada
  • Winter Burrow – od 12 listopada
  • Call of Duty: Black Ops 7 – od 14 listopada

16. Football Manager 26 Mobile w Netflix Games

Najnowszy Football Manager to już 22. odsłona kultowej gry dla fanatyków prowadzenia klubów piłkarskich. W przenośnym wydaniu w dwóch zbliżonych do siebie odmianach. Football Manager 26 pojawia się bowiem nobilnie w ramach Apple Arcade (wersja Touch) i w katalogu Netflix Games (wersja Mobile). Nie powiem Wam dokładnie, czym różnią się od siebie te wersje, ale w obu widzę możliwość zarządzania kobiecymi sekcjami angielskiej Premier League. Na pewno w obu są też odświeżone bazy danych pod aktualne sezony rozgrywek piłkarskich. Co z silnikami i kompatybilnością z desktopowymi wydaniami? Chyba jest też kompatybilność z danymi z FM 2024 Mobile. Musi być!


17. Nowości w PlayStation Plus z Remote Play

PlayStation Portal (foto: Sony)

Usługi Remote Play w ramach PlayStaton Plus dotyczą streamingu gier również na urządzeniach z iOS lub Androidem oraz kontrolerem DualSense, więc przegląd nowości szykowanych dla subskrybentów usługi mają w moim przeglądzie sens. Listopadowo przypominam pierwszy trzy propozycje na ten miesiąc.

Od 4 listopada w Game Catalog znajdą się trzy pierwsze gry:

  • Stray | PS4, PS5
  • EA Sports WRC 24 | PS5
  • Totally Accurate Battle Simulator | PS4, PS5

Your PlayStation Plus Monthly Games for November:

Stray
⛐ EA Sports WRC 24
Totally Accurate Battle Simulator

All playable from Nov 4. Full details: pic.twitter.com/Tu6pSBUxuE

— PlayStation (@PlayStation) October 29, 2025


18. [testy] kontroler Razer Kishi V3 Pro

Wiele osób zachwalało kontrolery Kishi od Razer, więc zdecydowałem się po nie sięgnąć. Gram mobilnie sporo, więc wygodny gamepad do telefona i tabletu to niezbędnik. Sprawdziłem najnowszą generację adaptera amerykańskiej marki. Kishi V3 zaoferowano w trzech odmianach. Ja postawiłem na tą środkową, czyli Pro (jest jeszcze bazowa i Pro XL do większych tabletów). Uniwersalny kontroler na USB-C oceniałem we współpracy z Androidem (Nothing Phone (3)) i najnowszym iPhonem 17 Pro Max. Pograłem chyba we wszystkich możliwych konfiguracjach i opisałem wrażenia. Najlepiej bawiłem się w trybie chmurowym i zdalnym, a najgorzej w natywnym. To jednak nie wina Razer, bo udostępniło mnóstwo ustawień i mapowania przycisków. Po prostu twórcy gier nie przystosowują swoich tytułów do zewnętrznych kontrolerów.

Sprawdź mój test kontrolera Razer Kishi V3 Pro


19. Mobile gaming rośnie w siłę!

Game Boy Classic

O mobilnym segmencie gier piszę na blogu od dawna, a jeszcze dłużej w nim uczestniczę. Każdy większy dział na smartniej.pl lubię scharakteryzować i nie inaczej jest w obrębie mobile gamingu. Dlaczego poświęcam tej sekcji tyle miejsca? Jak w ostatnich latach rozwijała się branża gier mobilnych i w jakich kierunkach się rozrosła? Zapraszam do materiału na temat świata handheldów, w którym zawarłem sporo ciekawostek i kilka konkretnych uwag o całej branży. Od pierwszych kieszonsolek, aż po współczesne maszynki o dużej mocy. Handheldy to już od dawna coraz poważniejsze tytuły, lepsza grafika i bardzo różnorodne propozycje.

Czytaj więcej o: mobile gaming (trochę historii)


20. Rynek handheldów w 2025 roku (przegląd segmentu)

Cuberpunk 2077 w streamingu przy wykorzystaniu kontrolera Xbox.

Już dwa lata temu przygotowałem na blogu dość obszerny przegląd maszynek do mobilnego grania. Dawałem głównie przykłady, ale już wtedy udawało się grupować sporo z proponowanych handheldów. Rok 2025 rok zapowiada się pod względem rozwoju mobile gamingu bardzo atrakcyjnie. Widać zwiększone zainteresowanie, wyższą konkurencję, a także konkretne efekty w branży przenośnych gadżetów. Odświeżyłem materiał i przygotowałem zestawienie najciekawszych konsol na przyszły rok. Tym razem jednak podzieliłem wszystko na konkretne działy, no i odświeżyłem listę propozycji. Od kilku lat przyglądam się ewolucji tego segmentu. Producenci wciąż eksperymentują z rozwiązaniami, ale oferta powoli się krystalizuje. Jeszcze nie jestem pewien, w którą stronę podążą główne trendy, ale zauważyć można kilka konkretnych ścieżek. Wszystkie oferują mobilną grę, ale na swój indywidualny sposób. Mam też wrażenie, iż kolejne dwanaście miesięcy znów podkręci statystyki.

Czytaj więcej: rynek handheldów w 2025 roku (przegląd urządzeń)


Idź do oryginalnego materiału