Dzisiaj wtorek, a więc mobile gaming. Chyba każdy zdążył już zauważyć, iż gry mobilne generują coraz większy ruch w sklepikach na telefony i tablety. Z kolei najlepiej sprzedającą się konsolą ostatnich lat jest przenośny Nintendo Switch. Oczy graczy coraz częściej kierują się na kieszonkowe tytuły. Te z roku na rok coraz mniej odbiegają od swoich stacjonarnych odpowiedników lub oferują wystarczającą grywalność, by zająć nas na dłuższy czas.
Co wtorek regularnie podsumowuję rynek w segmencie mobilnego grania. Znajdziecie tu najciekawsze zapowiedzi, gry oraz info powiązane z działem gier na przenośny sprzęt do grania. Okazjonalnie także ciekawostki ze świata retro.
To już ponad dwusetne podsumowanie rynku mobilnego grania! Tyle kolejnych tygodni z przeglądem przenośnych platform. A wydawało się na początku, iż nie będzie specjalnie o czym pisać. Z tygodnia na tydzień mobile gaming przyspiesza. Zapraszam też do poprzednich przeglądów, wiele z nich mimo upływu czasu jest wciąż aktualnych. W minionych siedmiu dniach też było ciekawie:
- Retroid Pocket 6 ze Snapdragonem 8 Gen 2
- Abxylute M4 Snap-On – mini gamepad z MagSafe
- BrickBoy wkroczył do crowdfundingu
- Retroid Pocket G2, czyli poprawiony Pocket 5
- Backbone One Death Stranding 2 Edition
- kolejne wieści o dwuekranowym Anbernic RG DS
- OneXFly Apex z AMD Strix Halo (Chiny)
- Mouse: P.I. for Hire na Nintendo Switch
- Animal Crossing: New Horizons Switch 2 Edition
- Redmi K90 z PC Game Engine
- pierwszy zwiastun Ayaneo Phone
- Bendy and the Ink Machine w Epic Games Store
- listopadowe nowości w Apple Arcade
- przegląd nowości w serwisach gamingowych
1. Retroid Pocket 6 ze Snapdragonem 8 Gen 2
Kolejna retro konsolka od Retroida zmierza na rynek. Pocket 6 to flagowy handheld z Androidem i specyfikacjami przystosowanymi do uruchamiania „cięższych” gier. Nie jest w stanie rywalizować z gamingowymi telefonami, ale będzie od nich sporo tańszy. Producent chce za maszynkę tylko 229$, a w przedsprzedaży choćby o 20 „zielonych” mniej). Urządzenie ma oczywiście wygodny format i odpowiednie parametry. Ekran AMOLED o przekątnej 5.5 cala ma oferuje odświeżanie 120Hz. Na pokładzie Snapdragon 8 Gen 2, czyli flagowiec sprzed kilku lat. Do tego do 12 GB RAM (LPDDR5X) i do 256 GB (w UFS 3.1) na gry. W tej maksymalnej konfiguracji będzie drożej, bo 279$ (259$ w preorderze). Ten tańszy model ma 8/128 GB, więc też całkiem nieźle.
Porównując gadżet z poprzednikiem jest kilka usprawnień. Zdecydowanie najważniejszy dotyczy odświeżania. Poprzednika miał tylko 60Hz. W Pocket 5 brakowało opcji 12 GB RAM, był słabszy Snapdragon 865, wolniejsza pamięć operacyjna i mniej pojemna bateria (5000 mAh vs 6000 mAh). Chłodzenie w obu jednostkach było aktywny. Poprawie uległo też bezprzewodowe połączenie. Wi-Fi 6 z Bluetooth 5.1 zmieniono na szybsze Wi-Fi 7 i Bluetooth 5.3. Szkoda, iż wciąż tylko z Androidem 13 na pokładzie. Do dyspozycji przez cały czas podwójne joye z efektem Halla, podświetlenie RGB i analogowe triggery. Sprzęt w sam raz pod natywne gry, ale i streaming oraz emulację.
2. Abxylute M4 Snap-On – mini gamepad z MagSafe
Abxylute, które zaczynał od chmurowej konsolki z Adroidem, ma dziś w ofercie znacznie więcej gamingowych rozwiązań. Najnowszym jest przystawka do telefona, która zamienia go w retro handhelda. M4 Snap-On to nie pierwszy adapter do wygodniejszej gry na telefonach, ale jeden z nielicznych, który pozwala na to w bardziej kompaktowy sposób i z mocowaniem MagSafe (od iPhone’ów 12, aż po kompatybilne z Qi2 Androidy, np. Pixele 10). Moduł jest kieszonkowy, a więc przyjazny transportowi. W odróżnieniu do większości konkurencyjnych kontrolerów, proponuje przyciski pod ekranem telefona (a nie na jego krótszych bokach). Właśnie to pozwoliło zmniejszyć gabaryty, choć nie wiem czy i ogólną wygodę rozgrywki. Komplet przycisków (w tym choćby mini joye) ma wystarczyć do obsługi większości tytułów dostępnych na telefonach. Oczywiście wliczając w to emulację i streaming.
Czas pracy urządzonka, łączącego się z iOS lub Androidem przez Bluetooth, ustalono na choćby 13 godzin na jednym ładowaniu. Mocowanie magnetyczne jest odpinane, a kontroler kompatybilny bezprzewodowo też z innymi urządzeniami. Abxylute nie podał jeszcze ceny M4 Snap-On, ale gadżet na początku listopada ma trafić do crowdfundingu, gdzie na pewno będzie sporo tańszy. Kampania zdradzi też pewnie, z jakim sprzętem oprócz telefonów będzie można sparować adapter.
3. BrickBoy wkroczył do crowdfundingu
O tym projekcie pisałem dokładnie tydzień temu. BrickBoy trafił w końcu do crowdfundingu, więc poznaliśmy koszt przeróbki jaką proponuje. Przypomnę, iż zestaw powstał w celu modyfikacji repliki Game Boya z klocków Lego, która niedawno zadebiutowała na rynku (z oficjalną licencją Nintendo). Zestaw na Kickstarterze startuje od 99€, a więc choćby we wczesnej fazie zbiórki to aż dwukrotny koszt samego kompletu klocków. Fanów klasyki to jednak nie powstrzyma. Mieć na półce działającego Game Boya z LEGO? Który z fanów oldschoolu by nie zwrócił na taki rarytas uwagi?!
Dla przypomnienia, powstają trzy mody BrickBoya. Najtańszy Essential Kit (ma kosztować 129€) odpali tylko gry w mono. Zestaw Gamer Kit (ma kosztować 169€) i uruchomi kolorowe tytuły z Game Boya Color i Advance. Najdroższy Collector’s Edition (za 189€) ma wyświetlać też demka (zakładam, iż w trybie retro ramki). Wszystkie odmiany pojawią się u pierwszych fundatorów dopiero w marcu 2026 roku.
Znalezione na Kickstarterze
4. Retroid Pocket G2, czyli delikatnie ulepszony Pocket 5
Pocket 6 to nie jedyny nowy Retroid w ofercie tej marki, choć nowy G2 to w praktyce delikatnie podrasowany Pocket 5. Ten gamingowy Android wygląd jak poprzednia generacja maszynki o nieco mniejszych gabarytach. Na pokładzie tej jednostki jest starszy panel, bateria, no i wspomniana obudowa.
W Retroidzie Pocket 5 zmieniono układ obliczeniowy. W środku pracuje teraz Snapdragon G2 Gen 2, pamięć operacyjna jest w standardzie LPDDR5x, a łączność wspiera Bluetooth 5.4. Zamiast Androida 13 na pokładzie jest nowszy Android 15. Cenę określono na 219$ (ale we wczesnej fazie sprzedaży obniżono ją do 199$). Podsumowując, Retroid Pocket 5 ma szybszy chip, szybszy RAM i nowe kolory konstrukcji.
Dla przypomnienia jeszcze kilka pozostałych (starych) specyfikacji Retroida Pocket G2. Ekran AMOLED 1080p ma 5.5 cala przekątnej i odświeżanie 60Hz. Pamięć operacyjną określono na 8 GB, a tę masową na 128 GB. Bateria wciąż ma 5000 mAh i jest ładowana z 27W. Port USB-C obsługuje DisplayPort z 1080p. Przyciski to komplet analogów, joyów z efektem Halla, a całość dopełnia podświetlenie RGB. Łączność główna to wystarczające Wi-Fi 6.
5. Backbone One Death Stranding 2 Edition
Backbone ma już sporo specjalnych edycji swojego gaminogowego kontrolera One do telefonów. W styczniu marka zaproponowała adapter w żółto-przezroczystym wydaniu w ramach premiery Death Stranding: Director’s Cut na sprzęcie Apple. Teraz Backbone One otrzymuje bardzo podobny wariant, ale w niebieskawej kolorystyce.
Ta edycja gamepada dla telefonów nosi nazwę Backbone One Death Stranding 2 Edition i jest oczywiście powiązana z drugą częścią gry Hideo Kojimy. Propozycja ta jest limitowana. W obu wymienionych wersjach obudowa kontrolera przypomina Xbox Edition, który z kolei ma zielonkawy plastik odkrywający wnętrze elektroniki. Kontroler jest oferowany w cenie 160$ i ograniczonej do 1350 sztuk liczbie jednostek. Format przycisków potwierdza, iż całość bazuje na modelu w edycji PlayStation. Ma wsparcie Remote Play i aplikacji chmurowych. Model jest droższy od poprzedniej edycji, a nie zawiera kodu do gry!
6. Anbernic RG DS – kolejne wieści o dwuekranowym klonie Nintendo DS
Kolejny tydzień z wieściami od Anbernic na temat nadchodzącego klona Nintendo DS. Model RG DS demonstruje kolejne możliwości na oficjalnym filmiku z jutubowego kanału marki. Tym razem pokazuje w użyciu oba panele, ale w tzw. multitaskingu. W trakcie gry na wyświetlaczu głównym możliwe jest korzystanie z tego rozszerzającego np. w ramach oglądania tzw. walkthrough (praktyki, której nie pochwalam :P). Producent proponuje tu też odczytywanie wskazówek pomagających przechodzić ogrywane tytuły (tego też nie polecam ). W obu przypadkach to oczywiście próbki potencjalnego wykorzystania podwójnego wyświetlacza. Anbernic RG DS trafi na rynek pewnie jeszcze w listopadzie.
EDIT: Anbernic uruchomił w Chinach przedsprzedaż. RG DS startuje od 94$. W środku czterordzeniowy układ Arm z rdzeniami Cortex A55 i grafiką Mali-G52 2EE, 3 GB pamięci operacyjnej i 32 GB na dane. Obra wyświetlacze mają po cztery cale przekątnej i 480p. Bateria ma 4000 mAh. Oczywiście z portem audio 3.5 mm i slotem na karty microSD. Łączność to Wi-Fi 5 i Bluetooth 4.2. Systemem jest Android 14. Nie zabraknie żyroskopoów i silniczka wibracyjnego. jeżeli chodzi o gry to emulacja obejmie mnóstwo platform, włącznie z tytułami na Nintendo DS. Anbernic RG DS to klon japońskiego gadżetu, ale bez ekranu pozwalającego na uruchamianie gier z efektami z Nintendo 3DS (3D bez okularów).
7. OneXFly Apex z AMD Strix Halo (Chiny)
We wrześniu One Netbook zwiastował nowego PC-handhelda z nowym, mocarnym (wręcz laptopowym) układem AMD Strix Halo. Teraz OneXFly Apex ma już swoją zapowiedź w crowdfundingowej kampanii, gdzie niebawem rozpocznie zbiórkę funduszy. W tej fazie jak zwykle ze sporymi zniżkami. W trakcie aż godzinnego eventu poświęconego maszynce marka opowiedziała o sprzęcie i zapowiedziała cennik. W Chinach urządzenie ma startować od 8599 juanów, czyli około 1200$.
<OneXFly Apex ma być poważnym sprzętem, co zresztą widać po samej wycenie. Specyfikacje robią wrażenie. Model startowy ma dysponować AMD Ryzen AI Max 385, 32GB of RAM oraz 1TB SSD (w nowym formacie zewnętrznej karty Mini SSD). W tej konfiguracja grafiką ma 32 RDNA 3.5 GPU. Mocniejszy model z Ryzen AI Max+ 395 ma 40 rdzeni RDNA i jeszcze więcej RAM. Jest gotowy na działania z modelami AI. To wszystko oczywiście z aktywnym chłodzeniem cieczą oraz 8-calowym ekranem 120Hz z VRR i 1920 x 1200. Dźwiękiem zajmie się Harman Kardon. Z tyłu zewnętrznie montowany battery pack. Ma mieć 85 Wh. Łatwiej taki moduł będzie gwałtownie wymienić, no i nie będzie grzał wnętrza urządzenia. To podobnie do GPD Win 5 z tym samym procesorem.
Znaleziono na Indiegogo
8. Animal Crossing: New Horizons Switch 2 Edition
Wprowadzenie na rynek mocniejszego Switcha drugiej generacji uruchomiło serię aktualizacji wielu starszych gier, które chcą oferować ulepszenia dostosowane do możliwości nowego handhelda Nintendo. Na 15 stycznia wyznaczono premierę Animal Crossing: New Horizons w odmianie Switch 2 Edition. Gra z 2020 roku otrzyma w tym czasie też nową aktualizację w wersji 3.0. Obejmie ona wersje na obie konsole japońskiej marki. Warto przypomnieć, iż Animal Crossing w ostatniej odsłonie sprzedało się już w ponad 50 milionach sztuk, więc baza graczy jest spora. Warta aktualizacji z odświeżeniem gry.
Ulepszenia w Switch 2 Edition objęły grafikę (m.in. wsparcie dla 4K w trybie telewizyjnym), a także obsługę myszką przez nowe Joy-Cony drugiej generacji. Wykorzystywany będzie też mikrofon, który znajdzie zastosowanie z nowym megafonem (będzie można głosowo zachęcać do odwiedzania naszej wyspy). W trybie online podniesiono zabawę z ośmiu do dwunastu graczy. Całość zaoferuje też rozgrywkę z uwzględnieniem nowej kamerki. Update ma być proponowany w dwóch wersjach: cyfrowej (za 5$) i fizycznej (65$). W grze zobaczymy itemy z Zeldy i LEGO.
W aktualizacji 3.0 dla Animal Crossing: New Horizons w odmianie S3itch 2 Edition pojawią się:
- hotel (z opcją dekorowania pokoi dla gości)
- większy domki (mieszczące do 9000 przedmiotów (poprzedni limit wynosił 5000)
- Slumber Island (nowa lokacja w grze)
- kolejne przedmioty (przez partnerstwo z LEGO oraz grami The Legend of Zelda i Splatoon)
- opcja gry w retro tytułu z NES i SNES (potrzebny abonent Nintendo Switch Online).
9. Mouse: P.I. for Hire na Nintendo Switch
Odkąd Disneyowi przedawniły się prawa do Myszki Mickey jej wizerunek jest chętnie adaptowany w wielu różnych produkcjach. Od animacji, przez memy, aż po gry. Mouse: P.I. for Hire to chyba przykład takiej właśnie giery, która czerpie garściami z estetyki początku poprzedniego wieku, gdy powstawały pierwsze, czarno-białe krótkometrażówki z Mickey. W nowej strzelance wcielimy się w mysz-detektywa, która walczy z brutalnymi kryminalistami tamtej epoki. Klimaty noir i rysunkowej kreski, ale w wydaniu 3D. Branża zauważa, iż całość niczym połączenie Dooma i Cuphead. Premiera w marcu 2026 roku. Również na Switche.
10. Redmi K90 z PC Game Engine, czyli graniem na Steam
Jeśli się nie mylę, któraś z generacji telefonów Xiaomi przedstawiła w Chinach opcję gry w tytuły PC bezpośrednio na Androidach. Teraz PC Game Engine z kolejnymi udoskonaleniami trafia do telefonów serii Redmi. Linia K90, która w Europie będzie znana pod nazwą F8 w ramach submarki POCO, też ma pozwolić w granie w tytuły ze Steama i to bez streamingu. Integracja z katalogiem gier pozwoli na wykorzystanie bibliotek w katalogu Valve w sposób bardziej mobilny. Na start oczywiście z ograniczoną listą kompatybilności. Natywne odpalanie wymaga tu pewnych aktualizacji. Opcje gania w tytuły PC włączono w Xiaomi Game Center, gdzie jest dedykowana sekcja PC.
Cały system wykorzystania Adreno GPU w układzie Qualcomm (Snapdragon 8 Elite 5) ze specjalnymi technologiami od Xiaomi. PC Graphics Translation Technology ma gwarantować efekty na poziomie gamingowych laptopów entry-level. Wszystko z uwzględnieniem osiągnięć i chmurowych zapisów, a także sesjami multiplayer przez Steam Friends. Redmi K90 można łączyć z myszkami, klawiaturami i kontrolerami, choć są też opcje wirtualizacji przy wykorzystaniu dotykowego ekranu. Rozwiązanie wciąż jest ograniczone do rynku chińskiego, ale w końcu powinien rozwinąć się globalnie, bo jest łakomym kąskiem. Liczę, iż globalnie usługi te zadebiutują międzynarodowo na POCO F8 Ultra.
11. Pierwszy zwiastun Ayaneo Phone
Gamingowe telefony z Androidem to bardzo niszowe propozycje urządzeń do grania. Wiele flagowych telefonów ma bardzo dużo mocy do obsługi cięższych tytułów, ale to właśnie te stricte pod gry oferują dodatkowe ulepszenia dla wyższego komfortu mobilnej zabawy. W segmencie rywalizując głównie REDMAGIC i Black Shark. Mocny jest też ROG Phone. Do walki o uwagę graczy włączy się niedługo AYANEO, które już kilka tygodni temu zapowiadało produkcję gamingowego telefona. Teraz odsłania pierwsze informacje na jego temat. Dość oszczędne, ale jest sygnał o nadchodzącej premierze. AYANEO Phone otrzyma krawędziowe przyciski, a niektóre przecieki mówią o konstrukcji wysuwanej tacki w stylu dawnej Xperii Play. W konstrukcji spodziewam się aktywnego chłodzenia.
12. GeForce Now w pakiecie Ultimate (testy tygodnia)
Czas na długo zapowiadany test usług GeForce Now w pakiecie Ultimate. Moje gamingowe przeglądy w sekcji streamingowej już od wielu miesięcy uwzględniają coczwartkowe aktualizacje katalogu GeForce Now. Czas na ocenę usługi NVIDIA. Od jakiegoś czasu grałem w chmurze na kilku różnych urządzeniach.
Przyjrzałem się możliwościom i jakości gry w ramach cloud gamingu. Sprawdziłem zabawę mobilnie, na ekranie telewizora, ale też samego komputera. GFN oceniałem z perspektywy zwolennika strumieniowania gier. Wciąż widzę w nim ogromny potencjał. Jak w moich oczach wypadł GeForce Now Ultimate? Przygotowałem spory artykuł na temat platformy. Kilka uwag, dostrzeżone zalety, ale też kilka spraw, które twórcy powinni w najbliższym czasie rozwiązać, by nie podzielić losów Google Stadia.
Czytaj więcej o: Mój test serwisu GeForce Now (Ultimate)
Kącik nowości na platformach chmurowych
Co tydzień informuję o nowych grach dodawanych do kilku popularnych serwisów streamingowych, w które można pograć m.in. na telefonach, tabletach i PC-konsolkach z Windows. od dzisiaj chmurowe zapowiedzi i premiery będą pojawiać się w końcowej sekcji mojego cotygodniowego przeglądu. Update’y dotyczą: Apple Arcade, NVIDIA GeForce Now, Xbox Cloud Gaming w ramach Xbox Game Pass, czy Netflix Games. W przyszłości dołączy pewnie Amazon Luna (jak będzie dostępne w Polsce).
13. Coczwartkowy update w GeForce Now
Kolejny tydzień, kolejny update listy gier w serwisie GeForce Now. NVIDIA dodała do chmurowego katalogu dziesięć kolejnych pozycji. Niemal wszystkie to nowości. Dwie z wykorzystaniem najnowszych kart RTX 5080.
A Trick and treat this #GFNThursday! @CapcomUSA_’s Ghost Trick: Phantom Detective, @GuildWars2 Visions of Eternity, and more join the library. Plus, don’t miss out on our exclusive @ARCRaidersGame bundle!
More info pic.twitter.com/kM8MQoWDPZ
— NVIDIA GeForce NOW (@NVIDIAGFN) October 30, 2025
- Escape Simulator 2 (nowość na Steam)
- Wreckreation (nowość na Steam)
- Outbreak Island (nowość na Steam)
- Dark Moon (nowość na Steam)
- Earth vs. Mars (nowość na Steam)
- The Outer Worlds 2 (nowość na Steam, Battle.net i Xbox w PC Game Pass, RTX 5080-ready)
- ARC Raiders (nowość na Steam, RTX 5080-ready)
- Ghost Trick: Phantom Detective – Demo (Steam)
- Ghost Trick: Phantom Detective (Steam)
- Keeper (Steam i Xbox w PC Game Pass)
14. Nowości w Xbox Cloud Gaming
Microsoft odświeża zasoby serwisu Xbox Game Pass (i tym samym również Xbox Cloud Gaming, czyli chmurowej opcji z dostępem na mobilnych urządzeniach) przez różne momenty miesiąca. Jeszcze pod sam koniec października w serwisie pojawił się The Outer Worlds 2, czyli pierwszoosobowy RPG science fiction od Obsidian Enertainment. Kontynuacja w nowym wydaniu to nowość, która dostępna jest w XGP od dnia premiery. Inspiracje Falloutem są oczywiste.
15. Listopad w Apple Arcade
W listopadzie w bazie Apple Arcade pojawią się cztery kolejne pozycje. Najwcześniej, bo już dziś (4 listopada) do katalogu dołączy Football Manager 26 Touch (nie mylić z wersją 26 Mobile), czyli symulator managera piłkarskiego. Dwa dni później (6 listopada) w serwisie znajdziemy też MySims i MySims Kingdom. oraz Toba Boca Jr Classics. Dwie pierwsze to popularne simy, natomiast w tej trzeciej zbiór mini gier. Wszystkie dla najmłodszych odbiorców. Football Manager jest zdecydowanie najpoważniejszą z listopadowej listy gier.
Returning on @AppleArcade
Completing the line-up for the new season, Football Manager 26 Touch launches on Apple Arcade from November 4
— Football Manager (@FootballManager) October 7, 2025
16. Bendy and the Ink Machine w Epic Games Store
Epic Games Store na mobilne platformy promuje gry na iOS i Androida w swoim katalogu w podobny sposób do odpowiednika na desktopy. W każdym tygodniu w serwisie pojawia się jeden darmowy tytuł, który można pobrać przez następne siedem dni. W tym tygodniu (do 6 listopada) w bibliotece znajdziecie Bendy and the Ink Machine. To gra akcji w świecie kreskówek obsadzona w estetyce lat trzydziestych ubiegłego wieku. Kreska jest przyjemna, ale klimat ciężki.
17. Nowości w PlayStation Plus z Remote Play
Usługi Remote Play w ramach PlayStaton Plus dotyczą streamingu gier również na urządzeniach z iOS lub Androidem oraz kontrolerem DualSense, więc przegląd nowości szykowanych dla subskrybentów usługi mają w moim przeglądzie sens. Oto pierwsze listopadowe gry w serwisie Sony.
Od 4 listopada w Game Catalog znajdą się trzy pierwsze gry:
- Stray | PS4, PS5
- EA Sports WRC 24 | PS5
- Totally Accurate Battle Simulator | PS4, PS5
Your PlayStation Plus Monthly Games for November:
Stray
⛐ EA Sports WRC 24
Totally Accurate Battle Simulator
All playable from Nov 4. Full details: pic.twitter.com/Tu6pSBUxuE
— PlayStation (@PlayStation) October 29, 2025
18. [testy] kontroler Razer Kishi V3 Pro
Wiele osób zachwalało kontrolery Kishi od Razer, więc zdecydowałem się po nie sięgnąć. Gram mobilnie sporo, więc wygodny gamepad do telefona i tabletu to niezbędnik. Sprawdziłem najnowszą generację adaptera amerykańskiej marki. Kishi V3 zaoferowano w trzech odmianach. Ja postawiłem na tą środkową, czyli Pro (jest jeszcze bazowa i Pro XL do większych tabletów). Uniwersalny kontroler na USB-C oceniałem we współpracy z Androidem (Nothing Phone (3)) i najnowszym iPhonem 17 Pro Max. Pograłem chyba we wszystkich możliwych konfiguracjach i opisałem wrażenia. Najlepiej bawiłem się w trybie chmurowym i zdalnym, a najgorzej w natywnym. To jednak nie wina Razer, bo udostępniło mnóstwo ustawień i mapowania przycisków. Po prostu twórcy gier nie przystosowują swoich tytułów do zewnętrznych kontrolerów.
Sprawdź mój test kontrolera Razer Kishi V3 Pro
19. Mobile gaming rośnie w siłę!
O mobilnym segmencie gier piszę na blogu od dawna, a jeszcze dłużej w nim uczestniczę. Każdy większy dział na smartniej.pl lubię scharakteryzować i nie inaczej jest w obrębie mobile gamingu. Dlaczego poświęcam tej sekcji tyle miejsca? Jak w ostatnich latach rozwijała się branża gier mobilnych i w jakich kierunkach się rozrosła? Zapraszam do materiału na temat świata handheldów, w którym zawarłem sporo ciekawostek i kilka konkretnych uwag o całej branży. Od pierwszych kieszonsolek, aż po współczesne maszynki o dużej mocy. Handheldy to już od dawna coraz poważniejsze tytuły, lepsza grafika i bardzo różnorodne propozycje.
Czytaj więcej o: mobile gaming (trochę historii)
20. Rynek handheldów w 2025 roku (przegląd segmentu)
Już dwa lata temu przygotowałem na blogu dość obszerny przegląd maszynek do mobilnego grania. Dawałem głównie przykłady, ale już wtedy udawało się grupować sporo z proponowanych handheldów. Rok 2025 rok zapowiada się pod względem rozwoju mobile gamingu bardzo atrakcyjnie. Widać zwiększone zainteresowanie, wyższą konkurencję, a także konkretne efekty w branży przenośnych gadżetów. Odświeżyłem materiał i przygotowałem zestawienie najciekawszych konsol na przyszły rok. Tym razem jednak podzieliłem wszystko na konkretne działy, no i odświeżyłem listę propozycji. Od kilku lat przyglądam się ewolucji tego segmentu. Producenci wciąż eksperymentują z rozwiązaniami, ale oferta powoli się krystalizuje. Jeszcze nie jestem pewien, w którą stronę podążą główne trendy, ale zauważyć można kilka konkretnych ścieżek. Wszystkie oferują mobilną grę, ale na swój indywidualny sposób. Mam też wrażenie, iż kolejne dwanaście miesięcy znów podkręci statystyki.
Czytaj więcej: rynek handheldów w 2025 roku (przegląd urządzeń)

2 dni temu








