Początek nowego miesiąca to doskonała okazja do tego, aby sprawdzić, jak zmienił się udział przeglądarek na rynku w stosunku do poprzedniego. Choć wielkich zmian nie ma – i nikt ich się nie spodziewał – mniejszych jest sporo. Zobacz, jak wypada Twoja ulubiona przeglądarka.
W przeciwieństwie do systemu Windows, gdzie Windows 11 wykazuje dość stały wzrost, ogólny obraz rynku przeglądarek jest znacznie spokojniejszy. Google Chrome przez cały czas znajduje się na nieosiągalnym dla innych pułapie, a przeglądarki walczą o resztę “tortu”. I najlepiej radzi sobie właśnie przeglądarka Microsoftu.
Chrome, Edge, Safari – oto podium
Google Chrome pozostaje najpopularniejszym wyborem internautów na świecie. Jego udział na rynku wynosi aż 64,54%. Chociaż w sierpniu 2024 roku stracił 0,18 punktu, przez cały czas jest poza zasięgiem pozostałych. Drugie na podium Edge to 15%, co jest niewielkim wzrostem w stosunku do sierpnia – +0,03%. Ale jeżeli spojrzymy na porównanie z sierpniem 2023, tutaj mamy skok o 2,63%. Trzecie miejsce to Apple Safari, używana przede wszystkim na macOS. Jest sporo za Edge – jej udział wynosi 9,4%, co jest wzrostem o 0,3%.
Firefox jest czwarty z wynikiem 6,65% (+0,01 punktu), a Opera zamyka listę pięciu najlepszych przeglądarek komputerowych z wynikiem 2,43% (-0,03 punktu).
Czytaj też: SI w przeglądarce? Edge będzie mogło lokalnie uruchamiać model Phi3 Mini AI
A jak prezentuje się rynek mobilnych przeglądarek? Tutaj również Chrome jest liderem z wynikiem 66,2% (-0,25 punktu), ale druga pozycja to Safari – 23,26% (-0,05 punktu). Na podium nie ma Edge, ani Firefoxa. Jest za to Samsung Internet z wynikiem 4,13% (-0,06 punktów), a za podium znalazła się Opera – 2,04% (+0,17 punktów). Zestawieie zamyka UC Browser z udziałem 1,78% (+0,12 punktów).
Nie wypada nie stwierdzić, iż Chrome rządzi w internecie. Choć nie jest to przeglądarka idealna, użytkownikom widać to nie przeszkadza.