Meta rządzi na rynku VR, Apple Vision Pro na razie sprzedają się bardzo słabo

6 dni temu

W drugim kwartale 2024 r. globalne dostawy zestawów VR spadły o 4% rok do roku i 28% kwartał do kwartału, głównie z powodu gwałtownego spadku dostaw Sony PlayStation VR2 (PSVR2).

Spadek ten był jednak mniej dotkliwy w porównaniu ze spadkiem o 29% r/r w poprzednim kwartale.

Dostawy Apple Vision Pro odnotowały znaczny spadek sekwencyjny w drugim kwartale 2024 r.

Meta zanotowała 37% wzrost rok do roku w drugim kwartale 2024 r. i zdobyła 80% udziału w globalnym rynku gogli VR, napędzanym silną dynamiką sprzedaży Meta Quest 3.

Trzech największych graczy ma ponad 90% udziału w rynku w drugim kwartale.

Globalne dostawy inteligentnego okularów AR spadły o 13% rok do roku i 23% kwartał do kwartału w 2. kwartale 2024 roku. Spadek ten oznacza koniec trzech kolejnych kwartałów wzrostu rok do roku od 3. kwartału 2023 r., wskazując na punkt zwrotny w rozwoju rynku inteligentnych okularów AR.

Globalne rankingi udziału w rynku AR/VR OEM w drugim kwartale 2024 r. (na podstawie dostaw):

  • Meta 74%
  • Pico 8%
  • DPVR 4%
  • Apple 3%
  • Sony 3%
  • Inne 8%
Global XR (VR & AR) Market Share
Brands Q1 2023 Q2 2023 Q3 2023 Q4 2023 Q1 2024 Q2 2024
Meta 51% 51% 52% 78% 64% 74%
Apple - - - - 16% 3%
Pico 7% 6% 9% 5% 7% 8%
Sony 33% 29% 21% 9% 4% 3%
Others 9% 14% 18% 8% 9% 12%
Idź do oryginalnego materiału