META nie zrealizowała wszystkich przedstawionych w ubiegłym roku przez ekspertów z działającego w NASK zespołu CERT Polska postulatów, które miały zwiększyć bezpieczeństwo Polaków korzystających z serwisów społecznościowych.
4 grudnia 2024 roku opublikowano Oczekiwania CERT Polska dot. rozwiązania przez firmę Meta problemów z oszustwami na jej platformach społecznościowych. Zostały one przekazane również przedstawicielom firmy Meta i stanowiły podstawę do dalszych rozmów odnośnie poprawy bezpieczeństwa mechanizmów reklamowych platformy.
Po grudniowym spotkaniu NASK zapowiedział monitorowanie czy oczekiwania ekspertów z CERT Polska są realizowane.
Według NASK, działania podjęte przez firmę Meta, nie przyniosły rozwiązania zaobserwowanych problemów, których szczegółowa analiza została przedstawiona w publikacji Oszustwa reklamowe na dużych platformach.
Meta już poinformowała, iż nie zostaną wprowadzone w życie postulaty, by treści promujące domeny wymienione na Liście Ostrzeżeń przed niebezpiecznymi stronami CERT Polska były automatycznie blokowane. Nie będzie też zmian w indeksowaniu treści w Bibliotece Reklam.
NASK źle ocenia także zmiany w rozpatrywaniu zgłoszeń treści z poziomu zwykłych kont. W przypadku postulatu rozbudowy zespołu polskojęzycznych moderatorów, NASK nie otrzymał choćby odpowiedzi, czy zmiany zostały wprowadzone. Meta nie odniosła się też do kwestii proaktywnego blokowania kont i stron, które publikują szkodliwe reklamy.