Media Expert i Amazon hitami Black Week w Polsce

11 godzin temu

Revolut ujawnił dane o wydatkach Polaków podczas Black Friday.

Polscy klienci Revolut najchętniej wybierali zakupy online w Amazon, natomiast na zakupy offline najczęściej kierowali się do Media Expert.

Krajowe i zagraniczne wydatki z Revolut przekroczyły poziomy z 2023 roku.

Revolut zapobiegł oszustwom zakupowym o łącznej wartości 1,7 mln zł.

Funkcjami Revolut szczególnie wykorzystywanymi w Black Friday były karty jednorazowe ze zmiennym numerem oraz bramki płatnicze Revolut Pay.

Czarny Piątek okazał się rekordowy dla kupujących i firm w Polsce. Wewnętrzne dane Revolut wskazują na istotny wzrost liczby transakcji, których łączny wolumen wzrósł w 2024 roku o +39% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Klienci Revolut wydali w tym roku średnio 300 zł na osobę w porównaniu do 343 zł w ubiegłym roku.

Ulubionym sprzedawcą detalicznym online podczas tegorocznego Black Friday wśród kupujących w Polsce okazał się Amazon - to tam klienci Revolut zostawili największe kwoty (Amazon dominował w Europie, Temu wyprzedził go jedynie w Bułgarii, Węgrzech i Chorwacji, a Alza w Czechach i Słowacji).

Wśród sprzedawców stacjonarnych w Polsce liderem okazał się Media Expert.

Wydatki online stanowiły 60% całkowitej kwoty zakupów, a wydatki w sklepach stacjonarnych 40%.

Tegoroczny Czarny Piątek upłynął znów pod znakiem wydatków zagranicznych, które stanowiły 61% całkowitej wartości zakupów, podczas gdy zakupy krajowe stanowiły 39% wydatków ogółem. Jest to podobny rozkład jak w 2023 roku, gdy 66% wydatków polskich klientów Revolut trafiło do sprzedawców zagranicznych, a 34% do krajowych, może jednak wskazywać na rosnące znaczenie sprzedawców krajowych wśród kupujących w Polsce.

Revolut zwiększył działania na rzecz bezpieczeństwa transakcji klientów podczas Black Friday w Polsce, co pozwoliło zapobiec nieuczciwym transakcjom na łączną kwotę 1,7 miliona zł. Kluczowym czynnikiem zwiększającym bezpieczeństwo klientów było wykorzystanie podczas zakupów online kart jednorazowych ze zmiennym numerem. Były one wykorzystywane o 11% częściej niż w 2023 roku.

Dane Revolut dotyczące transakcji w Black Friday/Czarny Piątek obejmują okres od 25 do 29 listopada w 2023 i 2024 roku (obejmują więc cały Black Week/Czarny Tydzień).

Idź do oryginalnego materiału