Kupując okazyjnie starego górala dostałem w nim amortyzator kultowej firmy i na dodatek model Bomber.............
Aby od razu zluzować zapędy to ....... ten model z tamtego rocznika nie był jeszcze olejowy, tylko sprężyna i elastomer, aczkolwiek miał już tłumiki.
Miałem trochę obawy czy uda się go po tylu latach rozebrać na części i coś sie nie rozleci ze starości, ale końcowo okazało się iż stan jego jest świetny.
Jak już wspomniałem medium działające to sprężyna i elastomer, do tego regulacja twardości , a na samym dnie dwa oddzielnie regulowane tłumiki.
Procedura prosta , demontaż wszystkiego od góry, potem odkręcenie tłumików od dołu i całość się rozkłada jak klocki lego.
W tłumikach widać iż gąbki trochę stwardniały, więc dobrze je namoczyłem z racji braku zamienników pod ręką.
Tłumiki... ich regulacja skokowa śrubą od dołu.
Wszystko wysmarowałem smarami i olejkami aby uzdatnić płynność pracy i poskładałem do kupy z powrotem.
Amorek pracuje jak przystało na medium jakie ma, dodatkowo smar trochę spowolnił jego prace, ale po pewnym czasie się rozbuja.
Ciekwostka, regulatory twardości działają odwrotnie , czyli w lewo zwiększa się twardość, co związane jest z ich konstrukcją, jak widać na foto.
Przy okazji widać też retro fajne stery na łożyskach igiełkowych jedna część.
Spike
Sklep i serwis rowerowy
VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
email: [email protected]