Paskudnie na polu ? nie kłócę się, bo jednak tak jest... zimno, wieje, choć tak z 30-40 km da sie zrobić jak trafi się na okienko pogodowe.- i unikając przestrzeni zbyt otwartych.
Następne manetki przyszły do czyszczenia, głównie Deore, Tourney/Acera/Alivio , najczęściej takie spotykałem.
Jest tego trochę i przykładowo pokażę co tam piszczy inside.
Tak jak już wspominałem głównie padają w nich systemy zapadkowe, bo stary smar skleja osie, sprężyny i elementy współpracujące.
Najczęściej pomaga dobre wymycie starego klajstru - smary, a następnie naoliwienie, wcześniej odkurzenie, jakiś brud w obudowach itd.....
Jeśli manetki lub klamkomanetki są zamontowane to w niektórych przypadkach jak np Stef-y nie wymagają zciągania, ale te bardziej skomplikowane już tak.
Jeśli płukamy całość w płynach odtłuszczających, typu benzyna lub inne to warto po wysuszeniu, wszystkie osie obrotu, sprężyny naoliwić kroplą oleju, tak samo powierzchnie ślizgowe, bo na sucho to pracują ciężej , w manetce jak i klamce.
Nie za dużo aby nie zbierało to kurzu.
Po wyserwisowaniu, wytrzeć i sprawdzić działanie na "sucho" powinny działać dokładnie i z pewnym klikiem.
A tu następne , Deorki, mechanizm standardowy, tutaj nic nie klika, posklejało się kompletnie
widać jedną dużą zapadke co nie działa, delikatnie podczas płukania trzeba ją poruszać aby rozruszać
Całość do płukania, potem do naoliwienia aby na sucho nie pracowało, zapdki do rozruszania mają pracować sprężynująć.
Montując zwrotnie manetki trzeba mechanizm ustawić w pozycji startowej i poskładać aby pasowały do siebie elementy wskaźnika.
Widać ząbki biegowe, taki kształt mają z "haczykiem " na końcu
No i po bólu, całość przeserwisowana, klika gwałtownie bezproblemowo.
Na serwis przyjmuje całe rowery do roboty ewentualnie sam manetki.
Od razu mówię iż czynności związane z takimi pracami dla laika nie będą proste i proponuję zamiast coś uszkodzić.
Same lanie litrów benzyny do manetek bez rozbierania to najczęściej bezsens bo to nie udrożni pracy ząbków-zapadek na ich osiach.
Wiele rzeczy jakie pokazuję są poglądowe tylko, bo wiele rzeczy wymaga warunków warsztatowych, wiedzy teoretycznej i manualnej, więc warto ze spokojem ducha skorzystać z warsztatu bo po to jesteśmy.
Zapraszam na serwis, warto wcześniej zadzwonić i zarezerwować termin.
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy
VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo