SEO lokalne jest złożonym procesem promowania strony internetowej dla lokalnych wyników wyszukiwania na słowa kluczowe, które najczęściej zawierają nazwę konkretnego miasta lub regionu. Pozycjonowanie lokalne dotyczy konkretnego obszaru i może dołączyć działań, zmierzających do wyższego wyświetlania w wynikach wyszukiwania strony internetowej lub Wizytówki Google Moja Firma.
Jak wdrażać lokalne SEO?
Pozycjonowanie lokalne w wyszukiwarce Google możliwe jest do zrealizowania ze względu na działania, mające na celu poprawę widoczności w wynikach wyszukiwania. Wszystko za sprawą narzędzi, takich jak Local SEO Analyzer. W celu wypromowania domeny w przestrzeni lokalnej, podczas czynności związanych z optymalizacją strony, używane są frazy najważniejsze z długiego ogona. Keywordsy zawierają nie tylko nazwę produktu lub danej usługi, ale również są wyposażone w nazwę konkretnego miasta.
Przykładów nie trzeba daleko szukać. Wystarczy, iż wpiszesz w wyszukiwarkę Google słowo, związane z konkretnym produktem lub usługą. Wówczas pokaże się mapa z najbliższymi firmami z Twojej najlepszej okolicy. Aby wyniki zawęzić do danej lokalizacji, do wpisanej wcześniej frazy należy dodać miasto. W takiej konfiguracji zaprezentowane wyniki oraz ich kolejność może być zupełnie inna. Teraz na mapie pokażą się te z firm, których siedziba mieści się w danym mieście. Oferty firm i wyniki wyszukiwania będą dostępne pod klienta z tego miasta.
Lokalne pozycjonowanie krok po kroku
Czynności związane z pozycjonowaniem lokalnym powinny rozpocząć się od przeprowadzenia gruntownego i kompleksowego audytu aktualnego stanu technicznego strony internetowej. Wykonanie szczegółowego audytu jest czynnością, bez której niemożliwe jest zapoznanie się z parametrami technicznymi, występującymi błędami serwisu, czy zaplanowaniem zmian, które w przyszłości mają poddać je stosownej optymalizacji. Raport SEO stworzony na bazie szczegółowo wykonanego audytu strony pozwala znaleźć przestrzenie w witrynie, które wymagają dodatkowej poprawy. Treść raportu określa poszczególne elementy strategii pozycjonowania lokalnego. Wykonanie audytu SEO za każdym razem wiąże się z przeanalizowaniem witryny oraz porównaniem jej ze stronami konkurencji.
Kolejnym krokiem po wykonaniu audytu i przeanalizowanie stworzonego raportu SEO, jest przygotowanie planu, za pomocą którego z miesiąca na miesiąc zwiększa się widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Fundamentalną częścią audytu SEO jest dobór odpowiednich fraz kluczowych, stanowiących podstawę dla wszystkich czynności związanych z lokalnym pozycjonowaniem. Odpowiednie lokalne frazy najważniejsze są słowami, na które dana strona internetowa ma możliwie wysoko wyświetlać się w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce Google.
Na etapie doboru odpowiednich fraz niezbędne jest wybranie wyrażeń bezpośrednio związanych z biznesem i konkretnym regionem. W takiej sytuacji pozycjonowanie lokalne pozwoli na to, aby konkretny serwis zaczął być odwiedzany przez osoby ze ściśle określonym okolicy, które dodatkowo będą zainteresowane tematyką witryny.
Jak ważne jest odpowiednie dobranie lokalnych fraz kluczowych do pozycjonowania?
Odpowiednie dobranie lokalnych fraz kluczowych zapewnia możliwość łatwego znalezienia konkretnych serwisów internetowych przez użytkowników. Ten zabieg ma jednocześnie pozytywny wpływ na ruch możliwy do pozyskania dzięki wyszukiwarek, w tym głównie wyszukiwarki Google. Niektóre przedsiębiorstwa posiadają kilka oddziałów w różnych miejscach na mapie Polski. W takich sytuacjach niezbędne jest przeprowadzenie dokładnej optymalizacji, wraz z przygotowaniem podstron względem dopasowanych słów nie tylko do tematyki, ale również do danego regionu kraju. zwykle w kontekście lokalnego pozycjonowania, specjaliści mają za zadanie przygotować podstrony, które są dedykowane dla konkretnych oddziałach w danych regionach Polski. W takiej sytuacji internauta, wpisując bardzo konkretną frazę (w tym nazwę produktu / usługi + nazwę miejscowości / regionu), nie trafi na stronę główną firmy z kilkoma siedzibami do wyboru, a znajdzie się na bezpośredniej podstronie, dedykowanej danej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne zapewnia prosty sposób na osiąganie wyższej pozycji przy niższym budżecie.
SeoStation – narzędzie do monitorowania fraz w Google
SeoStation to narzędzie, będące odpowiedzią na potrzeby zarówno zaawansowanych, jak i również początkujących osób, poszukujących sposobów na sprawdzanie pozycji stron w Google. Narzędzie jest kompleksową propozycją, która doprowadza do automatyzacji codziennego monitorowania postępów w złożonym procesie pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarce Google. W SeoStation masz dostęp do analizowania postępów przy pomocy łatwych w odczycie wykresach i widokach. Narzędzie zapewnia aktualne informacje w kontekście, takim jak: liczba linków zwrotnych, ilość domen linkujących, zmiana ruchu na stronie WWW, czy pozycja dla danych fraz.