Leica Camera AG ogłosiła, iż rok finansowy 2025 zakończyła z najwyższymi przychodami w historii, notując rekordowy wynik już czwarty rok z rzędu.
Firma, która obchodziła swoje 100-lecie, odnotowała wzrost przychodów niemal we wszystkich segmentach działalności, utrzymując jednocześnie wysoką rentowność. Przychody działu optyki – obejmującego głównie aparaty i obiektywy – wzrosły o 7,6% rok do roku, osiągając poziom około 596 mln euro. Dynamiczny rozwój odnotował także segment Sport Optics (lornetki, dalmierze, lunety), a pozostałe obszary, takie jak projektory domowe, zegarki czy soczewki premium do okularów, również zanotowały solidne wzrosty. Najmocniej rozwijała się sprzedaż w Europie (7,6%), szczególnie w Niemczech (11,4%), ale także w Azji (+7,3%) i Ameryce Północnej (+6,2%). Sprzedaż internetowa firmy zwiększyła się globalnie o 12,5%.
CEO Leica Camera AG, Matthias Harsch, podkreślił, iż sukces wynika z połączenia innowacyjności i rozbudowy własnej sieci sprzedaży:
„W odpowiedzi na globalny wzrost popytu oferujemy produkty najwyższej jakości ‘Made in Germany’. Wprowadziliśmy na rynek zarówno nowe klasyczne modele aparatów, jak i innowacyjne produkty, jak aplikacja Leica LUX czy mini-projektor Leica Cine Play 1.”
Największą popularnością w segmencie cyfrowym cieszył się aparat Leica Q3, a duże zainteresowanie wzbudziły także pełnoklatkowe systemy SL3 i SL3-S. Firma poszerzyła ofertę o kompaktowy model D-Lux 8 oraz M11-D – wariant ikonicznego systemu M bez ekranu cyfrowego. Leica pozostaje też jednym z nielicznych producentów wciąż oferujących aparaty analogowe.
Choć aparaty i obiektywy pozostają trzonem działalności, Leica planuje dalszą dywersyfikację. Firma chce dotrzeć do nowych grup klientów dzięki produktom z segmentu sport optics, rozwijać współpracę z Xiaomi w obszarze mobilnym oraz wzmacniać swoją obecność na rynku projektorów smart.