Leatt wkracza w świat komponentów

magazynbike.pl 2 miesięcy temu

Leatt to uznana marka, jeżeli chodzi o zbroje, ochraniacze czy ciuchy, ale części rowerowe stanowiły dla firmy jak do tej pory tzw. terra incognita. No, może nie do końca, bo okazuje się, iż prace nad mostkami, kierownicami, chwytami, a choćby pedałami trwały już od trzech lat, a teraz w końcu oficjalnie je światu. My zaś mogliśmy się przyjrzeć im z bliska.

Kierownice

Najważniejsza wiadomość jest taka, iż w przypadku wszystkich komponentów zastosowano świeże spojrzenie, dotyczy to materiałów, jak i doświadczeń zaczerpniętych z innych produktów które wytwarzają. Dobrym przykładem mogą być tu… kierownice, które od razu dostarczane są z chwytami. Dlaczego to takie ważne o tym za chwilę, ale najpierw o samych kierownicach – te mogą być srebrne lub czarne, zawsze mają 800 mm szerokości. Podniesienie może wynosić 23 albo 38 mm, średnica na środku wynosi 35 mm – choć póżniej mają się pojawić i warianty 31,8 mm. Wygięcie do tyłu to 9 stopni.

Wagi to podobno 284 g, cena ma wynosić 119 Euro.

Mostki

Tu wydarzyły się naprawdę interesujące rzeczy, bo to co widzicie to niby ten sam model, w tych samych wymiarach, a jednak zupełnie inny – bo lewy z nich został wykonany z magnezu! Leatt przygotował od razu kilka wersji swoich mostków, różniących się i materiałem i hardwarem, do powoduje, iż najlżejszy z nich (po lewej) ma ważyć tylko 93 gramów (długość 33 mm). Po zastosowaniu zwykłych śrub dostajemy 107 gramów, a wersja aluminiowa waży 141 gramów, czyli przez cały czas niewiele. Ten sam mostek może mieć też długości 40 i 55 mm. Poza tym w kolekcji znalazł się model do montażu bezpośredniego, ważący 171 g, tylko czarny.

Ceny mostków jeszcze nie są znane, podobnie jak pozostałe komponenty mają być dostępne od października.

Chwyty

Chwyty sprzedawane wraz z kierownicami będzie też można kupić oddzielnie, w wielu zresztą kolorach i w dwóch grubościach. Nazwa Reaflex sugeruje, iż zastosowano tu materiały znane z ochraniaczy. Są one bowiem wyposażone w specjalną warstwę… Reaflex, która ma efekt tłumienia drgań, a tym samym ma na celu zapewnienie większego komfortu. Dostępne są oczywiście dwa rozmiary dla różnych rozmiarów dłoni, zwykłe i cienkie (odpowiednio 33 / 31 mm, cienkie 31 / 29 mm. Oprócz czarnego dostępne są trzy inne kolory – Lava, Peanut i Granite.

Chwyty mają ważyć 106 gramów i kosztować 29 Euro.

Pedały

Leatt wprowadził w sumie cztery różne konstrukcje, z których niektóre są również dostępne w szerszej wersja – dotyczy to platform, ale ta opcja nie jest jednak dostępna dla modelu tytanowego. Wszystkie płaskie pedały są wklęsłe, co ma wpłynąć na pewność podparcia i o 5 mm niższe na środku.

Pedały zatrzaskowe są oparte na systemie SPD Shimano i są dostępne w trzech wersjach. Pedał Endurance to lekki pedał XC i gravelowyy, który waży od 298 do 382 g, w zależności od materiału. Następny jest pedał Trail ALL MTN, który waży od 364 g do 466 g. Największym pedałem jest model Gravity, którego waga wynosi 419 i 522 g. Pedały Trail i Gravity nie są dostępne z tytanową osią. Istnieją jednak elementy dystansowe do pedału Gravity, które umożliwiają regulację wysokości pinów.

Ceny pedałów nie są jeszcze znane, dostępność podobnie od października.

Info: leatt.com

Idź do oryginalnego materiału