Według nowej analizy przedsprzedaży Ming Chi-Kuo, Apple odnotowuje mniejszy popyt na iPhone’a 16 Pro i iPhone’a 16 Pro Max niż oczekiwano. iPhone 16 i iPhone 16 Plus sprzedały się lepiej niż ubiegłoroczne iPhone’y.
Kuo przeprowadził analizę w weekend, opierając się na czasach wysyłki na stronie internetowej Apple, a także na „ankiecie łańcucha dostaw”. Na podstawie pierwszego weekendu zamówień przedpremierowych Kuo odkrył następujące informacje:
- iPhone 16 Pro Max jest o 16% tańszy niż w zeszłym roku
- iPhone 16 Pro jest o 27% tańszy niż w zeszłym roku
- iPhone 16 Plus zyskał 48% w porównaniu z ubiegłym rokiem
- iPhone 16 zyskał 10% w porównaniu z ubiegłym rokiem
Co ciekawe, wygląda na to, iż w tym roku ludzie są znacznie bardziej zainteresowani zwykłymi iPhone’ami niż wersjami profesjonalnymi, szczególnie większymi modelami.
Ogółem, cała linia iPhone 16 sprzedała się w ilości około 37 milionów sztuk, co stanowi spadek o około 12,7% w porównaniu z linią iPhone 15 w pierwszy weekend. Pomimo ogromnego wzrostu w przypadku iPhone 16 Plus, spadek popytu na iPhone 16 Pro znacznie go przewyższa.
Kuo wspomniał, iż wyższa wydajność aparatu tetrapryzmatycznego (teleobiektyw 5x) jest kluczowym czynnikiem, za pomocą którego Apple będzie mieć większą podaż iPhone’a 16 Pro Max niż w zeszłym roku w przypadku iPhone’a 15 Pro Max.
Aktualizowanie…
FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.