Apple przedstawiło swoje nowe iPhony w ubiegłym tygodniu. Od piątku można zamawiać nowe modele w przedsprzedaży. Jak na razie nie ma oficjalnych informacji na temat tego, jak dobrze nowe modele sprzedawały się w ten pierwszy weekend. Jednak nieoficjalne dane przedstawił analityk Ming Chi Kuo.
Kuo przeanalizował uruchomienie sprzedaży iPhone’a 16, opierając się na danych z łańcucha dostaw Apple i strony internetowej firmy z Cupertino. Prognozował dane dotyczące przedsprzedaży i opracował średni czas dostawy.
Kuo przedstawił swoje wnioski:
- Szacuje się, iż liczba zamówień przedpremierowych na iPhone’a z serii 16 wyniesie około 37 milionów sztuk w pierwszy weekend, co odpowiada spadkowi o około 12,7% w porównaniu do wyników sprzedaży iPhone’a z serii 15 w pierwszy weekend poprzedniego roku. Głównym czynnikiem jest niższy niż oczekiwano popyt na iPhone’a 16 Pro.
- Czas dostawy iPhone’a 16 Pro jest znacznie krótszy niż w przypadku serii 15 Pro. Oprócz zwiększonej liczby zamówień przedpremierowych, najważniejsze znaczenie ma fakt, iż popyt jest niższy niż oczekiwano, o czym świadczy spadek sprzedaży w pierwszy weekend w ujęciu rok do roku.
- Znaczący wzrost rok do roku dostaw iPhone’a 16 Pro Max w przedsprzedaży wynika z poprawy wydajności produkcji kamery tetrapryzmatycznej i optymistycznych prognoz Apple dotyczących popytu na ten model.
- Według analityka, niższy popyt na modele iPhone 16 Pro wynika z „braku” Apple Intelligence na początku sprzedaży. Apple stoi również w obliczu silnej konkurencji w Chinach.
- Sprzedaż iPhone’a 16 i iPhone’a 16 Plus znacznie wzrosła w porównaniu do modeli z poprzedniego roku
- Pomimo spadku sprzedaży iPhone’a 16 Pro w przedsprzedaży w pierwszy weekend w porównaniu do poprzedniego roku, plany produkcyjne łańcucha dostaw prawdopodobnie nie ulegną znaczącej zmianie w najbliższej przyszłości.
- Apple ma możliwość zwiększenia sprzedaży poprzez wprowadzenie Apple Intelligence i ofert specjalnych w okresie świątecznym.
Źródło: macerkopf