Które serwisy streamingowe wybieramy najchętniej? Jest spore zaskoczenie

1 rok temu

Od pewnego czasu coraz więcej osób ma kiepską opinię na temat treści oferowanych przez popularne serwisy VOD. Dotyczy to przede wszystkim serwisu Netflix – choć nie tylko. Czy niechęć użytkowników przekłada się na wyniki na rynku usług VOD? Niekoniecznie.

Spis treści
  • Serwis JustWatch świetnym źródłem ciekawych informacji
  • Które serwisy VOD były najbardziej popularne w Polsce w ostatnim kwartale 2023 roku?
  • Serwisy streamingowe radzą sobie w Polsce coraz lepiej?

Serwis JustWatch świetnym źródłem ciekawych informacji

Nie bez powodu serwis JustWatch cieszy się coraz większą popularnością. Na portalu można znaleźć wiele ciekawych danych, między innymi o planowanych premierach filmów i seriali. Co istotne, JustWatch gromadzi dane z dziesięciu najchętniej wybieranych platform oferujących treści wideo. Mowa tu o takich serwisach jak Netflix, HBO Max czy Disney+. Co kwartał publikowane są dane na temat tego, które portale były najchętniej wybierane przez widzów.

Które serwisy VOD były najbardziej popularne w Polsce w ostatnim kwartale 2023 roku?

Jak wynika z danych opublikowanych przez serwis JustWatch, najpopularniejszym serwisem VOD w Polsce w ostatnim kwartale 2023 roku był Netflix. Miał on niemal 34 proc. udział w rynku, co jest doskonałym wynikiem – szczególnie biorąc pod uwagę to, iż wielu polskich widzów ma coraz więcej zastrzeżeń do oferty serwisu.

Na kolejnym miejscu znalazło się HBO Max z wynikiem 14 proc., a podium zamyka Prime Wideo z 12 proc. Disney+ zajął czwarte miejsce z wynikiem 9 proc., a na piątym miejscu uplasował się player (8 proc.). Kolejne miejsca to Apple TV+ (7 proc.) i Viaplay (7 proc.). Łącznie 9 proc. oglądalności przypadło innym, niewymieniony serwisom.

Serwisy streamingowe radzą sobie w Polsce coraz lepiej?

Nie da się ukryć, iż popularne serwisy VOD dla wielu osób przez cały czas są o wiele lepszym wyborem niż tradycyjna telewizja. Liczba osób, które decydują się na subskrypcję Netfliksa, stale rośnie. Niedawno pisaliśmy o tym, iż pakiet z reklamami Netflix ma ponad 15 mln subskrybentów, co jest naprawdę rewelacyjnym wynikiem.

Niestety, wiele serwisów podejmuje działania, które nie do końca podobają się użytkownikom. Mowa tu między innymi o podnoszeniu cen czy o braku możliwości współdzielenia kont – tak, jak niedawno zrobił to Netflix, a Disney+ podąża jego śladami.

Jedno jest pewne – jak na razie pozycja serwisów VOD w Polsce nie jest zagrożona, a Netflix nie musi martwić się tym, iż w najbliższym czasie będzie musiał ustąpić miejsca na podium.

Idź do oryginalnego materiału