Kross Esker czyli stalówka na serwisie

velotech-pl.blogspot.com 3 miesięcy temu

Witam.

Trochę upały zelżały i od razu widać większy ruch na serwisie.....

Dzisiaj zawitał taki oto gravel.

Rama stalóweczka czyli nowe trendy widać na polskim rynku..

Ale przy cenie 3-4,5 tyś to dobra stalówka?

Rower wg mnie ogólnie ciężki, a to się odbije na podjazdach i przy noszeniu.......

Ale na tą wagę pewnie coś się składa..., obręcze, korba, opony i wiele innych czynników , które pewnie można zmienić na lżejsze.

Ale wracając do tematu, osprzęt Schimano Tiagra z korbą od FSA.

Rama sama ładnie wykonana i pomalowana w ładny butelkowy zielony kolor, zgrabna, cieniutkie rurki......... oj można by na tym zrobić petarde....

Rower zawitał na przegląd przedwyjazdowy na wakacje po ok 4 miesiącach użytkowania.

Problemy ? przerzutki pracują : tył jak chce a przód bardzo wolno.

Od razu odpiąłem linki od przerzutek i sprawdziłem..... linki po prostu zacierają sięw pancerzu, polimerowo wyglądający shit od Krossa.

Sama klamka pracuje gwałtownie , precyzyjnie a podpięty system jak w smole.

Linka wychodząca z przerzutki tył już ma starte pokrycie na zagięciu prowadzenia.....

Wywalamy te plastykiem pokryte linki i wymieniam na bardzo dobre nierdzewki polerowane, tak samo wymieniam końcówki pancerzy na plastykowe aby bardziej zminimalizować tarcie.

Oooooo...... jak iż teraz biegi gwałtownie chodzą, tak jak powinny, szybka zmiana na klamce to szybka zmiana biegów z tyłu czy też z przodu, normalnie nie ten sam rower i system.

Także Panowie co dobierają osprzęt w Krosie powinni się zastanowić co i jak się montuje, przerost formy na treścią czasem nie jest wskazany.

W trakcie sezony naprawiam sporo Krosów różnych i te plastykiem pokryte linki, alu końcówki, kiepskie pancerze są wymieniane nagminnie, to najgorszy punkt w rowerach tej firmy.

Także ten rower został upgradowany i teraz chodzi jak powinno.

Galeria..... ładny jest .....




















Warto także rowery tej firmy ( zresztą jak i innych firm) po zakupie dokładnie sprawdzić dokręcenie wszelkich śrub, 2 dni temu miałem przypadek Krossa na kołach 29" z niedokręconymi śrubami lewej korby w systemie H II.

Groziło to przekręceniu korby na moletce osi uszkodzeniem części i ciała....same niespodzianki.

Co ciekawe, rower choćby przeszedł przed chwilą przegląd zerowy....świetny serwis tej firmy.......

Reasumując..... warto zrobić przegląd roweru po zakupie, warto zrobić przegląd przed wyjazdowy i w ogóle warto robić przeglądy rowerów, bo to co nam się wydaje iż tak jest, to na serwisie okazuje się wadą, dysfunkcją którą łatwo i gwałtownie da się usunąć.


Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału