Tak, tak bubel jakich mało nie można się dziwić iż później klienci mają kłopoty.
Koło dostałem do spróbowania koło czy da się podciągnąć szprychy bo kwiczą i rzężą cały czas ......
Jakież było moje zdziwienie jak po wstępnych pomiarach okazało sięże strona napędowa ma naciąg rzędu 70 kgf o drugiej nie wspomnę bo tak się kiwały jak chciały.
Co gorsza szprychy to zwykłe stalowe pomalowane na czarno ...masakra.....i za długieeeeeee....
.... jak można dać porządną piastę na maszynach i nie tanią obręcz Mavica i dać takie szprychy... zasrana oszczędność...
Ale clou programu jest naciąg i nyple.
Ktoś albo coś napierdzielał nyple od zewnątrz albo wiertarką albo maszyną do naciągania .
Nyple zostały pouszkadzane, końcówka urządzenia na dodatek uszkodziła końcowy gwint szprych i można to było jedynie wypier....ć do kosza.
No i co ? robimy tuning.......katalizator out, wydech z nierdzewki i wuala.
Wstawiłem nowe szprychy porządne mocne Pillary 2.2/2.0 do tego nyple mosiądz DSNG.
I to dopiero nabrało sensu do codziennej jazdy.
Koło zrobiło się sztywne i mocne, przy użyciu tensometru wyrównano naciąg i teraz nic nie kwiczy i nie trzeszczy.
I co nie można tego było zrobić od początku ? A po co rower sprzedany frajerze martw sie póxniej sam.
Poprawiałem i przerabiałem w tym roku znowu wiele kół robionych przez po prostu amatorów mieniących się "profi" i firm poważanych ale to zwykła popelina była a nie produkty.
Co interesujące , obręcz Mavica została wykonana w technologii Hookless, czyli bez rantów co sugeruje stosowanie systemów tubless, choć można i z dętkami.
Cóż mam powiedzieć, okazyje sięże jak kupujemy nowy rower nie patrzcie tylko na kolor, wazne jest w nim wszystko !
Spike
Sklep i serwis rowerowy