Z ostatnich plotek wynika, iż Instagram pracuje nad funkcją czatu społecznościowego, która ma umożliwić użytkownikom organizowanie grup z określonym limitem członków. Źródło wskazuje, iż będzie to 250 osób, a planowane rozwiązanie ma przypominać popularnego Discorda. Funkcja ta jest na razie wewnętrznym prototypem.
Instagram z czatami społecznościowymi
Jak się okazuje, Instagram pracuje w aplikacji nad funkcją czatu społecznościowego, która umożliwi użytkownikom organizowanie grup do prawdopodobnie 250 osób.
Z informacji opublikowanej przez dewelopera Alessandro Paluzziego, specjalistę o mocnej reputacji w odkrywaniu nowych funkcji w rozwiązaniach Meta wynika, iż w przyszłości w aplikacji możemy zobaczyć czaty społecznościowe działające podobnie do Discorda, który łączy w sobie cechy klasycznych grup oraz czatów. Użytkownicy będą mogli tworzyć czaty wokół określonych tematów i kontrolować, kto może dołączyć, ale w zakresie limitu 250 osób na społeczność. Głównym celem chatów społecznościowych jest umożliwienie użytkownikom komunikacji i interakcji w czasie rzeczywistym.

Czat w przeciwieństwie do kanałów nadawczych ma pozwolić na prowadzenie konwersacji. Kanały pozwalają twórcom wyłącznie na wysyłanie wiadomości do swoich obserwujących, natomiast w przypadku czatu każdy, kto się w nim znajdzie będzie mógł uczestniczyć w rozmowie.
Czaty społecznościowe nie są innowacją
Warto zwrócić uwagę, iż czaty społecznościowe nie są niczym nowym dla Mety.
Dla przypomnienia, tego typu rozwiązania są już dostępne na Facebooku, gdzie pełnią funkcje czatów utworzonych specjalnie dla grup. Główna idea opcji to prowadzenie bardziej publicznych konwersacji w czasie rzeczywistym z innymi członkami grupy. Administratorzy i moderatorzy, a także gospodarze czatu mogą nim zarządzać. Warto jednak dodać, iż funkcja nie jest dostępna dla wszystkich typów grup i osób, np. nie działa dla grup w kategorii kupię-sprzedam.
Podobne rozwiązanie jest również dostępne w WhatsAppie, gdzie można utworzyć społeczność zawierającą maksymalnie 100 grup tematycznych. Aplikacja automatycznie tworzy grupę z ogłoszeniami społeczności, czyli miejsce, w którym administratorzy mogą wysyłać wiadomości do wszystkich członków społeczności. Natomiast członkowie mogą się kontaktować poprzez wyszukiwanie grup i czatowanie w tych, które ich interesują.
Meta eksperymentuje więc z wdrożeniem podobnego rozwiązania do kolejnej już aplikacji.
Na razie oficjalnie nie wiadomo, kiedy nowa funkcja pojawi się na Instagramie. w tej chwili prawdopodobnie Meta skupia się na badaniu możliwości oddzielenia Reels od głównej aplikacji, co rzekomo ma wzmocnić pozycję firmy na tle TikToka.
Biorąc jednak pod uwagę strategię i działania podejmowane przez firmę w ostatnim czasie, wdrożenie czatów społecznościowych jest bardzo prawdopodobne. Od lat widzimy, iż Meta koncentruje się na rozwijaniu funkcji sprzyjających nawiązywaniu kontaktów i budowaniu relacji wśród użytkowników wokół ich zainteresowań.
Źródło: Engadget / Zdjęcie otwierające: pixabay.com