Firma Fulcrum wypuściła jakiś czas temu i ładuje permanentnie swoje koła do wielu graveli.
To w sumie niedrogie i proste koła, żadnych wodotrysków oprócz jednego..... po co zastosowała taki zaplot, który jest niezgodny z systemem montażu kół pod hamulce tarczowe.
Od czasów jak wprowadzono hamulce tarczowe zostało opisane, iż nie stosuje się zaplotu na słoneczko od strony tarczy.......ale co tam Fulcrum wie lepiej......
Po drugie czemu w kołach zastosowano szprychy zwykłe stalowe pomalowane na czarno, zamiast porządne nierdzewki ? ano na to pytanie nikt nie odpowie oprócz księgowych - bo taniej, ale nie lepiej.
Czasem jeden komponent może zepsuć całość kompozycji.
Całe szczęście piasty są dobre i na łożyskach maszynowych, więc decyzja o zrobieniu nowych kół słuszna.
Z racji tego iż przeznaczeniem nowych kół ma być bickepacking zdecydowano o zastosowaniu porządnych mocnych obręcz G 540 z DT i dobrych szprych nierdzewnych Pillara 2.2/2.0 czyli takie jobtwojamać....
Jest ich 28 na koło więc tak ma być jak zrobiłem.
Całość skręcona nyplami DSNG mosiężnymi daje nam prawie 100% pewność iż koła posłużą długo.
Oczywiście zastosowano standardowy zaplot na 3 x jako najmocniejszy w tym przypadku na 28h.
No cóż, koła są pieruńsko sztywne, felgi mają 25 mm wysokości więc całość robi wrażenie niezniszczalnych, zwłaszcza jak koła naciągnięte i sprawdzone tensometrem z tolerancją może 5% każda szprycha.
Dodatkowo założono taśmę tubless , która doskonale dopełnia całość zamówienia.
Spike
Sklep i serwis rowerowy