Koła Fulcrum Racing Zero Carbon DB serwis piasty tył

velotech-pl.blogspot.com 2 dni temu

Ja to mam życie na krawędzi w serwisie, tu tani rower z Media M a tu zaraz serwis piasty z kół za 7 koła.......

Takie cuda to tylko w VeloTech ...... nie narzekam, zawsze coś interesującego się dzieje.

Wracając do koła a w szczególności piasty.

Problemem jest brak możliwości skasowania luzu na łożyskach.

Rozbieramy tą piaste... kto tu tyle smaru nawalił dookoła, jakiś smarownik czasu chyba....., wszystko upaćkane w bębenku także, to iż czasem trzeba użyć smaru to zależy, gdzie, jaki do czego i w jakim smaru i nie koniecznie smaru...

Ale ....tutaj mamy praktycznie topowy model piasty z łożyskami ceramicznymi.... ale nie ma tu typowych łożysk.

Zdziwko , nie ?

Są owszem dwa małe w bębenku.W korpusie natomiast, są "łożyska" otwarte, czyli dwie bieżnie i wianuszek i uszczelka.

A w wianuszku ? kuleczki ceramiczne, a niech no taka kuleczka gdzie wypadnie podczas serwisowania to prawie dwie stówy w plecy za wianek.... także nie grzebać nie tykać na puszystym dywanie.

Rozebrałem to puder i złożyłem ponownie, to bardzo czysta i delikatna operacja i należy się skupić, kuleczki łatwo wypadają z wianuszków, jakby co to uprzedzałem....a ponieważ smaruje się je oliwką specjalną a nie smarem to nie trzymają się same kupy.......

Mam te łożyska z powrotem w gniazdach, co było do zrobienia jest zrobione, system kontrujący odświeżony.

Bębenek umyty i czysty jak pupka niemowlaka po porządnej sraczce, zapadki nasmarowane tylko w gniazdach, bieżnia tak jak powinna być i tym czym trzeba, całość składam.

No i pięknie kontra działa, to częsty przypadek w kołach Campagnolo i Fulcrrum z takim typem łożysk.

Czyszczenie i nowe smarowanie i oliwienie pomaga.

Praktycznie odpowiednie serwisowanie i ten system jeździ wiecznie, kulki ceramiczne, bieżnie chyba nierdzewka, zapewnia kosmiczne przebiegi i prędkości.

Po serwisie jak te koło się kręci.... jak zapierdziela, usunięty stary smar wszędobylski przestał robić dodatkowe opory, takie kręcenie to marzenie kolarza, mniej wysiłku, szybsze osiąganie prędkości, bajka tylko iż ....nie tania i nie dla wszystkich sens stosowania.

To tyle pierdolamento, dla ubogich to można obrazki polizać, ja sobie liznąłem jedną kulkę i nie dostałem uczulenia.

Warto dokładać do lepszych produktów i technologii, ale pamiętajmy,,,,,, serwis też jest droższy bo i produkt nie tani i nie każdy serwis umie, potrafi czy podejmie się, trzeba się uczyć....

Jeśli chodzi o łożyska w bębenku to są calowe, ale też dostępne i nie warto wkładać tam taniochy bo zepsuje cały ten system.

Pisałem o koszyczku i lekko siedzących tam kulkach, choćby mnie przy próbie montażu zachowując wysoką ostrożność raz koszyczek wpadł do środka korpusu bo kulki wypadły z niego częściowo, zdarza się, ale pod piastą miałem specjalny pojemnika do którego wszystko wpada przy demontażach, to także nauka dla gmeraczy....


Zapraszam na serwis z rowerami, kołami ...... wszystko da się zrobić.

Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604
godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału