Knowla box w Stacji Muzeum w Warszawie | Epson |

3 godzin temu

W tak bardzo multimedialnym, obrazkowym i szybkim świecie, aby zainteresować najmłodszych, a w szczególności, aby móc efektywnie przekazać im wiedzę, potrzebne są odpowiednie narzędzia.
W szczególności dotyczy to muzeów, gdzie w stosunkowo krótkim czasie, przekazywanych jest wiele informacji i chociaż dla wielu dzieci sama wizyta jest fascynującym przeżyciem, to jednak trudno jest utrzymać ich koncentrację na wysokim poziomie na tradycyjnej ekspozycji.
W Stacji Muzeum w Warszawie, przestrzeni poświęconej historii kolejnictwa, w znakomity sposób edukacja została połączona z interaktywną zabawą.
Za sprawą systemu Knowla Box, bazującego na technologii projekcyjnej Epson, dzieci, poza podziwianiem przygotowanej ekspozycji, mogą również rozwijać tu swoje umiejętności i zgłębiać różne obszary wiedzy, w angażujący, dynamiczny sposób.

Stacja Muzeum mieści się w zabytkowym budynku dawnego dworca PKP Warszawa Główna Osobowa. Zgromadzonych zostało tu wiele interesujących i ekscytujących eksponatów związanych z kolejnictwem. Od historycznych biletów, przez dawne mundury, akcesoria, aż po unikatowe lokomotywy i wagony. Połączenie wszystkich tych rzeczywistych artefaktów z interaktywnymi rozwiązaniami technologicznymi, kryjącymi się za rozwiązaniem Knowla Box, pozwoliły na zaprezentowanie znacznie bardziej nowoczesnego podejścia do edukacji, przyciągając każdego dnia uwagę przede wszystkim przedstawicieli młodszego pokolenia.
Knowla Box to interaktywna platforma edukacyjna, stworzona z myślą o edukacji przedszkolnej i uczniach szkół podstawowych. Oferuje 16 tematycznych „planet”, czyli pakietów aplikacji edukacyjnych, ułatwiających poznawanie różnych dziedzin wiedzy. Łącznie zawiera ponad 200 aplikacji, 3500 aktywności i zapewnia ponad 1000 godzin edukacyjnej rozrywki. W ofercie dostępne są dwie odsłony systemu: Knowla Wall – mobilna ściana projekcyjna oraz Knowla Box – mobilny system projekcyjny, bazujący na jasnym, wysokiej jakości projektorze ultrakrótkiego rzutu Epson, umożliwiający wyświetlanie obrazu zarówno na ścianie jak i na podłodze. Wyświetlane przy jego pomocy materiały są interaktywne i dzieci mogą oddziaływać na nie przy pomocy pisaków ultradźwiękowych, piłeczek, dotyku, a także sterowania gestami i rozszerzonej rzeczywistości.

Knowla Box to interaktywna platforma edukacyjna stworzona z myślą o edukacji przedszkolnej i uczniach szkół podstawowych. Oferuje 16 tematycznych „planet”, czyli pakietów aplikacji edukacyjnych, ułatwiających poznawanie różnych dziedzin wiedzy.

Zastosowany w Stacji Muzeum w Warszawie system Knowla Box umożliwił zmianę tradycyjnej przestrzeni wystawienniczej w interaktywne środowisko, reagujące na ruch i działania użytkowników. Funkcjonuje tutaj jako część specjalnej strefy dla dzieci, w której najmłodsi mogą eksperymentować z różnymi zagadnieniami edukacyjnymi w ramach Edukacyjnego Wszechświata Knowla. Knowla Box oferuje 16 planet tematycznych, obejmujących różne obszary rozwoju, takie jak: nauka języków, matematyka, logika, programowanie, motoryka mała oraz rozwój emocjonalny i społeczne kompetencje. Przy pomocy specjalnie stworzonych aplikacji, dzieci wykonują określone zadania, które rozwijają konkretne umiejętności i pozwalają zdobyć nowe kompetencje.

Planeta Hello, to zestaw 230 aktywności wspierających naukę języka angielskiego na poziomie podstawowym.

Co szczególnie istotne, system jest elastyczny i może być dostosowany do różnych tematów ekspozycji, co otwiera przed muzeum możliwość rozwoju i modyfikacji wystawy w przyszłości.
Najmłodsi goście muzeum mogą m.in. skorzystać z Planety Pi, rozwijającej umiejętności logicznego myślenia i podstaw programowania czy Planety Ziuuu, która pozwala ćwiczyć koordynację i relaksować się dzięki elementom rozwijającym uważność.

Sercem rozwiązania Knowla jest projektor Epson EB-760Wi, który zapewnia zarówno wysoką jakość obrazu, jak i responsywną interakcję. Ponieważ projektor bazuje na laserowym źródle światła i dysponuje mocą 4100 lumenów, wyświetlane przy jego pomocy treści są czytelne choćby w mocno oświetlonych salach muzealnych.

Odwiedzając przestrzeń interaktywną mogą także doskonalić swoje zdolności językowe, wykorzystując planety poświęcone nauce angielskiego, niemieckiego, włoskiego, francuskiego czy hiszpańskiego.
Bardzo ważnym elementem całego rozwiązania jest ruch i interakcja. Dzięki Knowla Box, na interaktywnej podłodze, dzieci mogą eksplorować przestrzeń i wykonywać zadania edukacyjne. Projekcja mappingowa natomiast pozwala na tworzenie immersyjnych doświadczeń, takich jak wyświetlanie dynamicznych animacji, które reagują na akcje podejmowane przez użytkowników. W strefie warsztatowej, młodzi odkrywcy mają możliwość rozwiązywania zagadek i uczestniczenia w kreatywnych zadaniach.
Jak mówi jeden z pracowników Stacji Muzeum: „Dzięki tej technologii udało się stworzyć przestrzeń, która angażuje najmłodszych w naukę przez zabawę. Widzimy, iż dzieci chętnie spędzają tu czas, a rodzice doceniają nowoczesne podejście do edukacji”.

Jeden z modułów dostępnych w ramach platformy Knowla, Planeta Pi, rozwijający umiejętności logicznego myślenia i podstaw programowania.

Serce systemu Knowla Box – projektory UST marki Epson
Kluczową rolę, zarówno w przypadku tego wdrożenia, jak i w ogóle dla samego systemu Knowla Box, odgrywa technologia projekcyjna Epson.
Projektory ultrakrótkoogniskowe (UST) producenta, pozwalają na wyświetlenie dużych, dynamicznych, nasyconych i jasnych obrazów zarówno na ścianach jak i podłodze, dzięki czemu sale, w których zgromadzone są eksponaty mogą zmienić się w interaktywne place zabaw i plansze, ułatwiające zgłębianie różnych zagadnień edukacyjnych. Co kluczowe, system działa w sposób intuicyjny – dzieci mogą sterować wyświetlanymi treściami przy pomocy gestów i ruchu, co zwiększa ich zaangażowanie ułatwiając eksloprację danego segmentu wiedzy.
Sercem rozwiązania Knowla jest projektor Epson EB-760Wi, który zapewnia zarówno wysoką jakość obrazu, jak i responsywną interakcję. Ponieważ projektor bazuje na laserowym źródle światła i dysponuje mocą 4100 lumenów, wyświetlane przy jego pomocy treści są czytelne choćby w mocno oświetlonych salach muzealnych.

Planeta Ziuuu, pozwala ćwiczyć najmłodszym koordynację i relaksować się dzięki elementom rozwijającym uważność.

Technologia umożliwia dzieciom intuicyjne sterowanie wyświetlanymi treściami dzięki dotyku i pisaków. Dzięki temu, mogą one pracować na obrazach, rozwiązywać interaktywne zadania oraz podążać za tematycznymi scenariuszami edukacyjnymi.
Takie podejście angażuje dzieci na wielu poziomach – wzrokowo, ruchowo i poznawczo. Nauka przez działanie sprawia, iż informacje są przyswajane łatwiej, a zdobyta wiedza pozostaje w pamięci na dłużej. Dzięki zastosowaniu rozwiązania Knowla Box, muzeum staje się miejscem nie tylko oglądania eksponatów, ale także aktywnego uczestnictwa w świecie nauki.
Korzyści płynące z wdrożenia Knowla Box są zauważalne zarówno dla odwiedzających, jak i dla samego muzeum.

Wyświetlane przy pomocy projektora UST Epson materiały są interaktywne i dzieci mogą oddziaływać na nie przy pomocy pisaków ultra-dźwiękowych, piłeczek, dotyku, a także sterowania gestami i rozszerzonej rzeczywistości.

Podsumowanie
Dzięki zastosowaniu systemu Knowla Box, bazującego na technologii projekcyjnej Epson Stacja Muzeum udowadnia, iż da się z powodzeniem połączyć nowoczesną technologię z tradycyjną ekspozycją.
Dzięki wdrożonym w placówce rozwiązaniom, wizyta w muzeum staje się bardziej atrakcyjna dla rodzin z dziećmi. Technologia pomaga w przekazywaniu wiedzy przez zabawę, a rodzice mają chwilę wytchnienia na spokojne podziwianie eksponatów mniej atrakcyjnych dla najmłodszych.
Rozwiązanie Knowla Box jest otwarte na dalszą personalizację. System pozwala na instalowanie aplikacji dostosowanych do profilu konkretnego muzeum, dzięki czemu każda placówka może dopasować interaktywne treści do własnej narracji i tematyki ekspozycji.
Najmłodsi goście muzeum mają szansę rozwijać swoje umiejętności w sposób aktywny i wciągający, a placówka zyskuje nowy wymiar edukacyjny, dostosowany do współczesnych oczekiwań odwiedzających. To wdrożenie, jest znakomitym przykładem, jak interaktywne rozwiązania mogą zmieniać sposób, w jaki zgłębiamy różne dziedziny wiedzy i edukacji, sprawiając, iż nauka nie jest już trudem i obowiązkiem, ale staje się przyjemnością, co w zasadniczy sposób przekłada się na jej efektywność.

Tekst: Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”
zdjęcia: Andrzej Pawluś, „AVIntegracje”

Idź do oryginalnego materiału