Nowe badanie przeprowadzone przez SellCell sugeruje, iż zdecydowana większość użytkowników iPhone’ów planuje aktualizację do nadchodzącej serii iPhone 16, a wielu wyraża preferencję dla lepszego systemu chłodzenia zapobiegającego przegrzewaniu się urządzeń.
Badanie, w którym wzięło udział ponad 2000 właścicieli iPhone’ów z USA (1000 mężczyzn i 1000 kobiet), wykazało, iż 61,9% respondentów planuje zakupić model iPhone 16 po jego premierze.
Konkurencyjna cena okazała się najważniejszym czynnikiem, ponieważ 30,9% respondentów wskazało ją jako główny wpływ na decyzję o aktualizacji. Jednak to ulepszone zarządzanie ciepłem okazało się kolejnym kluczowym obszarem zainteresowania, ponieważ 26,8% użytkowników ma nadzieję na lepszą wydajność termiczną w celu zapobiegania problemom z przegrzewaniem.
Wkrótce po premierze iPhone’a 15 Pro i iPhone’a 15 Pro Max we wrześniu ubiegłego roku niektórzy klienci zaczęli doświadczać problemów z przegrzewaniem się urządzeń. Apple ostatecznie złagodził problem aktualizacją iOS 17, ale oczekuje się, iż modele iPhone’a 16 będą wyposażone w nową konstrukcję termiczną w celu rozwiązania potencjalnych problemów z przegrzewaniem.
Badanie SellCell ujawniło również duże zainteresowanie możliwościami Apple Intelligence dla iPhone’a 16. Aż 82,1% respondentów wyraziło chęć oczekiwania do miesiąca po premierze na pełną implementację funkcji sztucznej inteligencji. Apple planuje wydać funkcje Apple Intelligence w aktualizacji iOS 18.1, która ma pojawić się w październiku.
Kolejną interesującą obserwacją było zainteresowanie większymi wyświetlaczami w serii iPhone 16. Mimo iż obecny iPhone 15 Pro Max może już pochwalić się 6,7-calowym ekranem, ponad połowa respondentów (54,9%) wskazała, iż chętnie widziałaby jeszcze większe iPhone’y. Odkrycie to pokrywa się z oczekiwaniami, iż modele iPhone’a 16 Pro będą miały nieco większe wyświetlacze.
Jednakże wystąpiły wyraźne różnice między płciami w kwestii rozmiaru wyświetlacza. Większość mężczyzn (62,1%) była za większymi wyświetlaczami, podczas gdy kobiety są bardziej podzielone, przy czym 47,8% wyraziło zainteresowanie większymi ekranami. Niektóre respondentki wyraziły obawy dotyczące wygodnego trzymania większych urządzeń.
Wśród tych, którzy odpowiedzieli, iż nie kupią iPhone’a 16, jako główny powód (34,2%) padała cena, a zaraz po niej fakt, iż użytkownicy zatrzymają swój obecny telefon (34,1%).
Premiera iPhone’a 16 odbędzie się za niecały miesiąc. Apple spodziewa się ogłosić nową linię iPhone’ów 16 w przyszłym miesiącu podczas konferencji, która może odbyć się we wtorek, 10 września, chociaż Apple nie potwierdził jeszcze oficjalnie daty.