<p>Telefon, którego używam na co dzień to iPhone 13 Pro Max, który jest ze mną już prawie 3 lata. W tym samym czasie, kiedy dostałem swój, kupiłem także iPhone’a 13 dla mojej żony.</p>
<p>Od razu po zakupie zdecydowałem się na AppleCare+ z opcją miesięcznej płatności. Dzięki płatnościom cyklicznym moje urządzenie przez cały czas objęte jest AppleCare+.</p>
<p>Rozważam wymianę jeszcze w tym roku, prawdopodobnie we wrześniu 2024 r., ale nie spieszę się z tym. Mój telefon działa dobrze jak na swój wiek i przez cały czas jest w nieskazitelnym stanie, co ma znaczenie dla potencjalnej wartości odsprzedaży. Jedyną rzeczą, która wykazuje oznaki starzenia się, jest bateria.</p>
<p>Po ponad 33 miesiącach codziennego użytkowania zacząłem zauważać, iż bateria nie jest już tak dobra jak kiedyś. Dzięki wbudowanej funkcji Battery Health widzę, iż pokazuje ona 87% żywotności. Nie jest źle jak na swój wiek.</p>
<p>Jednak po tym samym okresie z iPhonem 13 moja żona zaczęła zauważać, iż jej telefon wymaga ładowania znacznie częściej.</p>
<p>Ostatnio choćby zauważyliśmy, iż poziom naładowania baterii zaskakująco wzrósł z 59% do 61%, by niedługo potem powrócić do 59%.</p>
<p>To dało mi do myślenia, więc gwałtownie sprawdziłem stan jej baterii. W <code>Ustawienia > Bateria > Stan baterii i ładowanie</code> widzimy, iż jej żywotność wynosi 80%.</p>
<p>Nie jest to zły wynik po ponad 33 miesiącach, ale z punktu widzenia klienta też nie jest świetny, zwłaszcza gdy mamy wykupione AppleCare+.</p>
<p>Zgodnie z warunkami AppleCare+ dotyczącymi baterii, masz prawo do bezpłatnej wymiany baterii, gdy poziom naładowania spadnie poniżej 80%.</p>
<p>Dokładnie, wskazuje „poniżej” 80%, co w tej chwili może wydawać się niespełnione, ponieważ stan baterii w ustawieniach pokazuje dokładnie 80%.</p>
<p><strong>A co, jeżeli ta wartość kłamie?</strong></p>