Choć w ostatnich latach to e-bike’i były w centrum uwagi, Kellys pokazuje, iż ta sama pasja i technologia trafia również do klasycznych rowerów bez wspomagania. Słowacy nie zapomnieli o tym, od czego zaczynali – a katalog na sezon 2026 udowadnia, iż ich „rowery bio” to równie zaawansowane konstrukcje.

Kellys Soot X100 – gravel typu UCI Racing
Gravel to dziś styl życia i wolność wyboru kierunku jazdy. Soot X100 powstał z myślą o szybkim ściganiu i pod tym kątem został zoptymalizowany. W pełni karbonowa rama łączy według Kellysa „lekkość i kontrolę”, a całkowicie wewnętrzne prowadzenie przewodów sprawia, iż rower pozostaje schludny choćby z torbami bikepackingowymi.


Miejsca na bento box – czyli paśnik, bidony, bagażniki czy błotniki czynią go gotowym na wszystko – od wyścigu po kilkudniową wyprawę. Prześwit na opony 50 mm otwiera drogę do każdej nawierzchni, od szutru po gravel, który wypada nazwać raczej brukiem. Najnowsza grupa Shimano GRX Di2 1×12 i karbonowe koła Vision dodają mu wyścigowego charakteru.

Ale pozostałe cechy sprawiają, iż użytkownik nie tylko na ściganie będzie skazany. Wypad w Bieszczady jak najbardziej możliwy.


Kellys Groot – z apetytem na przebój
Soot jest karbonowy, ale to Groot, na aluiniowej ramie, może się okazać prawdziwym czarnym koniem kolekcji, nie tylko ze względu na ulubiony kolor Polaków. Rower w podstaowej wersji, pokazanej na zdjęciach, ma nie tylko napęd Microshift Sword w najnowszej wersji, który docieniliśmy w naszym teście, ale też bardzo dużo miejsca na opony, bo seryjnie mieszczą się 2 cale! Do tego trzeba dodać fakt, iż postawiono na łatwość serwisowania, więc np. środek suportu to model wkręcany.




Kellys URC – szosa na długie dystanse
URC to wizja kolarstwa szosowego w wydaniu endurance. Nie chodzi tu tylko o prędkość, ale przede wszystkim o komfort podczas długich godzin w siodle. Geometria endurance dba o bardziej zrelaksowaną pozycję, a miejsce na opony do 32 mm zwiększa stabilność i wygodę. Flagowy URC 90 z osprzętem Shimano Ultegra Di2 2×12 i karbonowymi kołami Vision to topowy model, który ma łączyć precyzyjną, błyskawiczną zmianę przełożeń z maksymalną efektywnością.




Kellys Tyke – downcountry na co dzień
Downcountry? To połączenie lekkości XC i swobody roweru trailowego – jak można byłoby ująć poetycko. Tyke został zaprojektowany jako rower do wszystkiego – na lokalne ścieżki, dłuższe wyprawy i codzienną jazdę. 120 mm skoku z tyłu i 130 mm z przodu na kołach 29” dają wszechstronność i pewność w każdym terenie. Wspinaczki stają się łatwiejsze dzięki nowoczesnej geometrii, a zjazdy przyjemniejsze dzięki dodatkowej dawce komfortu. Tyke to idealny wybór dla rowerzysty, który chce lekkiej i zwinnej maszyny, w dodatku nie potrzebuje silnika!




Kellys Naga Air Belt – pierwsze przygody dla najmłodszych
Rowerowa pasja zaczyna się wcześnie – i tu pojawia się Naga Air Belt z linii Junior. Lekka konstrukcja sprawia, iż dzieci łatwo sobie z nim radzą, a rodzice docenią to samo, gdy trzeba będzie nieść rower na plecach. Napęd paskowy jest cichy, czysty i praktycznie bezobsługowy, a automatyczna, 2-biegowa tylna piasta Sturmey Archer sama dobiera przełożenie do prędkości. Dostępna w rozmiarach 18 i 20 cali Naga Air Belt to coś więcej niż dziecięcy rower – „to pierwszy krok w stronę prawdziwych przygód.” I trudno się z tym nie zgodzić!
Info: kellysbike.com/pl/
Tekst i zdjęcia: Grzegorz Radziwonowski
Sprawdź także