Kaufland wycofuje kontrowersyjną butelkę. „To był błąd, nie strategia”

konto.spidersweb.pl 3 godzin temu

Po głośnej akcji byłego radnego i fali krytyki w internecie Kaufland ugiął się i wycofał ze sprzedaży wodę Ustronianka 3,001 l. Sieć tłumaczy się błędem, ale ta decyzja zamyka legalną alternatywę dla systemu kaucyjnego.

Wraz z wejściem w życie systemu kaucyjnego 1 października 2025 r., sieć Kaufland rozpoczęła promocję wody Ustronianka w butelce o nietypowej pojemności 3,001 litra. Ten jeden dodatkowy mililitr sprawiał, iż opakowanie formalnie nie podlegało nowym przepisom, które obejmują butelki do 3 litrów. W gazetce promocyjnej wyraźnie podkreślono, iż produkt jest sprzedawany bez kaucji, co zostało przedstawione jako korzyść dla klienta.

Kaufland zabiera głos i wycofuje produkt

W obliczu narastającej krytyki i negatywnego odbioru społecznego, Kaufland zdecydował się na natychmiastowe wycofanie kontrowersyjnego produktu ze sprzedaży. W oficjalnym oświadczeniu prezes zarządu Kaufland Polska, Martin Piterák, wyjaśnił, iż pojawienie się w gazetce promocyjnej oferty wody w butelce o pojemności nieznacznie przekraczającej 3 litry było błędem, a nie zaplanowanym działaniem. Poinformował, iż promocja nie zostanie zrealizowana, a produkt natychmiast znika ze sklepów.

Pełna treść oświadczenia, które otrzymałem:

W związku z pojawieniem się w naszej gazetce promocyjnej oferty wody marki Ustronianka w butelce o pojemności nieznacznie powyżej 3 litrów, chcielibyśmy wyjaśnić wszystkim naszym Klientom oraz Partnerom zaistniałą sytuację.

Jednocześnie informujemy, iż promocja nie zostanie zrealizowana, a wspomniany produkt został natychmiast wycofany ze sprzedaży i nie będzie dostępny w naszych sklepach.

Pragniemy jednoznacznie podkreślić, iż naszym celem nigdy nie było i nie będzie obchodzenie systemu kaucyjnego. Pojawienie się tej oferty było błędem, a nie działaniem wynikającym z naszej strategii. Skala ewentualnej sprzedaży tego artykułu w porównaniu z naszym całym asortymentem napojów byłaby marginalna. o ile jednak, choć w minimalnym stopniu mogłaby ona podważać słuszne i dobre rozwiązania proekologiczne, których elementem jest system kaucyjny, to byłaby sprzeczna z ideami, które przyświecają naszej sieci i są przez nas realizowane od początku obecności Kaufland w Polsce.

Ta sytuacja wymagała od nas zdecydowanej reakcji, a produkt niezwłocznie wycofaliśmy ze sprzedaży.

Kaufland od lat konsekwentnie wspiera działania proekologiczne i aktywnie uczestniczy w budowie polskiego systemu kaucyjnego, którego jesteśmy sojusznikiem i zwolennikiem. W tym systemie w pełni uczestniczymy, a od 1 października br. jesteśmy gotowi do zbiórki opakowań we wszystkich naszych 255 sklepach. Cała nasza inwestycja w rozwój potrzebnej infrastruktury wyniosła już ponad 235 milionów złotych. Nasze przygotowanie do kompleksowego i docelowego wdrożenia systemu kaucyjnego jest bardzo zaawansowane, z minimalną potrzebą prowadzenia zbiórki manualnej, która ogranicza się do nielicznych sklepów naszej sieci.

Jednym z unikalnych elementów naszego zaangażowania w recykling jest wprowadzenie zaawansowanego procesu prasowania odpadów zbieranych w sklepach. Dzięki temu rozwiązaniu materiał jest zagęszczany choćby 20-krotnie, co pozwala zaoszczędzić na transporcie i zminimalizować emisję CO2, unikając przewożenia powietrza. Zebrane w Polsce surowce są przekazywane wyłącznie do krajowych recyklerów. Zrobimy wszystko, aby podobne błędy nie miały miejsca w przyszłości – Martin Piterák Prezes Zarządu Kaufland Polska.

Idź do oryginalnego materiału