Zakup nowej karty graficznej to dziś wydatek, który potrafi poważnie nadwyrężyć domowy budżet. Tym większe emocje budzi historia klienta, który zamiast wymarzonego układu graficznego otrzymał… kamienie. Sprawa dotyczy zamówienia z dużej sieci handlowej Best Buy.
Wymarzoną kartą klienta był ASUS TUF GeForce RTX 5080 – ale producent sprzętu nie ma z tą sytuacją nic wspólnego. Klient twierdzi, iż mimo natychmiastowego zgłoszenia problemu, sklep odmówił zwrotu pieniędzy. Sprawa błyskawicznie stała się hitem Reddita.
Co poszło nie tak
Użytkownik Reddita o pseudonimie u/GnarDead twierdzi, iż zamówił kartę GeForce’a RTX 5080 25 listopada w sklepie BestBuy. Tego typu modele wyceniane są zwykle na około tysiąc dolarów, więc mowa o bardzo kosztownym zakupie.
Przesyłka dotarła trzy dni później. Już na pierwszy rzut oka opakowanie wzbudzało niepokój – brakowało typowego beżowego kartonu, a zabezpieczenia wyglądały na naruszone. Po otwarciu paczki okazało się, iż zamiast karty graficznej w środku znajdują się cztery duże kamienie owinięte folią ochronną.
Klient nie zwlekał i jeszcze tego samego dnia zgłosił reklamację. Początkowo przedstawiciel sklepu zapewnił go, iż otrzyma nowy egzemplarz sprzętu.
Dochodzenie Best Buy
Po kilku dniach sytuacja diametralnie się zmieniła. BestBuy poinformowało, iż zakończyło wewnętrzne postępowanie i nie widzi podstaw ani do zwrotu pieniędzy, ani do wymiany towaru. Dla klienta oznaczało to stratę ogromnej kwoty bez żadnej rekompensaty.
Użytkownik nie kryje oburzenia. W opublikowanym wpisie przyznał, iż nie należy do osób zamożnych, a zakup był dla niego poważnym obciążeniem finansowym. Jak twierdzi, obsługa klienta ograniczyła się do lakonicznych odpowiedzi i odmowy dalszej pomocy.
Sprawa żyje własnym życiem
Choć nie da się w pełni potwierdzić wszystkich okoliczności zdarzenia, historia wygląda w miarę wiarygodnie – jeżeli paczka została wysłana bez kartonu, ktoś po drodze mógł się pokusić. Wątek zdobył już ponad 25 tysięcy głosów poparcia, a tysiące internautów dzielą się własnymi doświadczeniami z podobnych sytuacji. Taki rozgłos może zapewnić pozytywne rozwiązanie.
Najczęściej proponowanym przez użytkowników rozwiązaniem jest złożenie reklamacji bezpośrednio u operatora karty płatniczej, czyli tzw. chargeback. W takim przypadku najważniejsze znaczenie mają dowody: zdjęcia przesyłki, opakowania oraz cała korespondencja ze sklepem.
Cała sprawa pokazuje, iż choćby zakupy w dużych i znanych sieciach nie zawsze są w pełni bezpieczne. Klientom pozostaje zachować ostrożność, dokładnie dokumentować każdą przesyłkę i nie zwlekać z reklamacją w razie jakichkolwiek nieprawidłowości.
Źródło: Reddit

5 godzin temu







