Jaki internet stacjonarny dla małej firmy wybrać?

1 rok temu

W zależności od wielkości firmy i jej potrzeb, transmisja danych może być realizowana zarówno w ramach usług dla klientów indywidualnych, jak i umów z dodatkowymi udogodnieniami dedykowanych wyłącznie firmom. Jaki internet dla małej firmy wybrać? Oto najważniejsze informacje dla klientów poszukujących najlepszej oferty dla swojego biznesu.

Spis treści:

  1. Czym różni się internet dla firmy od standardowego?
  2. Na co zwrócić uwagę wybierając internet stacjonarny do firmy?
  3. Jakie dodatki operatorzy zapewniają w ramach ofert internetu dla firm?
  4. Jak zamówić internet ze światłowodem dla firmy online?

Czym różni się internet dla firmy od standardowego?

Dostawcy sieci oferują wiele propozycji umów, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i dla firm. W obu przypadkach ważna jest stabilność i bezawaryjność łącza. Mówiąc natomiast o usługach dla biznesu, czynnik ten jest o tyle konieczny, iż od niego może zależeć jakość pracy całego przedsiębiorstwa. Z tego względu coraz więcej klientów decyduje się na internet światłowodowy, który poza najlepszą szybkością przepływu danych jest też najbezpieczniejszą formą łącza.

Ponadto wśród czynników, na które warto zwrócić uwagę, jest wspomniana prędkość przesyłania. Dla firm odpowiedni będzie poziom 1 GB/s, który zapewni wygodną pracę klientom biznesowym. Konieczność wysokiej szybkości przesyłu wynika m.in. z podłączenia do jednej sieci co najmniej kilku komputerów, które korzystają z niej w tym samym czasie.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest występowanie łącza symetrycznego i asymetrycznego. Pierwsze z nich zapewnia prędkość wysyłania danych na podobnym poziomie jak prędkość pobierania. Drugie jest popularnym rozwiązaniem dla klientów indywidualnych – wysyłanie jest szybsze niż pobieranie. Tak jak w użytku domowym raczej nie ma to większego znaczenia, w wielu firmach do komfortowej pracy potrzebny jest zarówno szybki upload, jak i download.

Na co zwrócić uwagę wybierając internet stacjonarny do firmy?

Decydując się na umowę dla firmy, należy przede wszystkim upewnić się, iż dana usługa oferuje:

  • wysoką prędkość połączenia w obu kierunkach;
  • stały dostęp do sieci;
  • minimalne opóźnienia;
  • znikome przerwy lub ich brak;
  • dodatkowe zabezpieczenia sieci.

Powyższe wymagania najlepiej spełniają połączenia światłowodowe. Dostępny w Play internet światłowodowy dla małych firm pozwala na połączenie do 300 Mb/s, 600 Mb/s lub 1 Gb/s wraz z nowym routerem Play BOX NET, który dostarcza sieć bezprzewodową w najnowszym standardzie Wi-Fi 6.

Dodatkowo klienci mają możliwość wyboru umowy w 3 wariantach:

  • na okres 9 miesięcy;
  • na okres 12 miesięcy;
  • umowa bez zobowiązań, z możliwością rezygnacji w każdej chwili.

Osoby, które wcześniej korzystały z usług Play, mogą liczyć na korzystniejsze warunki umowy.

Jakie dodatki operatorzy zapewniają w ramach ofert internetu dla firm?

W ramach oferty dla firm klienci mogą liczyć na szereg dodatkowych usług, które nie są dostępne dla umów indywidualnych. Poza szybkim internetem, propozycje dla biznesu zapewniają np.:

  • dodatkowe pakiety bezpieczeństwa, SLA, pakiet antywirusowy;
  • oprogramowanie umożliwiające działanie w chmurze;
  • specjalną obsługę klienta biznesowego;
  • dodatkowe usługi ułatwiające korzystanie z internetu i innych akcesoriów jak np. Play360.

Warto także zaznaczyć, iż internet dla firm nie musi być bardzo kosztowną inwestycją. Wiele ofert mieści się w granicach 40-50 zł miesięcznie, a więc w porównywalnych cenach jak przy zakupie abonamentu domowego. Łatwiej będzie także mniejszym firmom – ze względu na niższe zapotrzebowanie na internet, koszty również będą niższe.

Jak zamówić internet ze światłowodem dla firmy online?

Aby zamówić internet światłowodowy w Play, wystarczy wejść na stronę operatora, wybrać interesującą umowę (okres trwania, opcję dla nowych lub stałych klientów, prędkość łącza), a następnie w panelu kliknąć „Wybierz”. Na stronie pojawi się krótki formularz, na którym należy wypełnić dane adresowe miejsca, do którego ma być doprowadzony światłowód.

Jeśli w danym momencie nie ma infrastruktury do takiego działania, można skorzystać z innej oferty. Po zostawieniu numeru telefonu wystarczy poczekać na kontakt z konsultantem, który najlepiej doradzi, jakie łącze wybrać.

Jeśli połączenie w danym miejscu jest dostępne, można przejść do wyboru umowy i wszystkich dodatkowych warunków. W tym celu z klientem skontaktuje się doradca, który przygotuje umowę i zrealizuje zamówienie.

Po dopięciu wszelkich formalności, pod wskazany adres zostanie skierowany monter wraz z umową, która została sformułowana z doradcą. Klient, aby móc korzystać z sieci, musi podpisać dokument – następnym krokiem jest instalacja, podłączenie routera… i gotowe!

Idź do oryginalnego materiału