Jak zwiększyć ruch organiczny o 50% w ciągu 5 miesięcy? Link Planner: case study Elus.pl

linkhouse.pl 1 rok temu
Zdjęcie: Link Planner


Link building jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Linki zewnętrzne są jednym z czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dlatego też pozyskiwanie linków jest niezwykle istotne dla serwisów internetowych, które chcą mieć większą widoczność organiczną w Google.

Czym jest link building?

Link building jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Linki zewnętrzne są jednym z czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Dlatego też pozyskiwanie linków jest niezwykle istotne dla serwisów internetowych, które chcą mieć większą widoczność organiczną w Google.

Link building to proces pozyskiwania linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Dobre linki pochodzą z wysokiej jakości, autorytatywnych źródeł, co z kolei może pomóc w zwiększeniu widoczności Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Pozyskiwanie linków nie jest jednak łatwe i wymaga czasu i wysiłku.

W tym artykule przedstawiono case study z link buildingu, które pokazuje, jak klient pozyskał linki i jak te linki wpłynęły na widoczność jego strony w wynikach wyszukiwania. Pokazano dokładnie strategie i taktyki, które wykorzystano do pozyskania tych linków oraz jakie wyniki osiągnięto.

Szczegóły kampanii

CEL: Wzrost ruchu organicznego SEO

Koszty: 5133 zł netto

Liczba zakupionych linków: 33

Daty kampanii: 29.12.2022, 02.02.2023, 07.04.2023, 12.05.2023

PODSUMOWANIE DLA WITRYNY TL;DR

+75% – wzrost widoczności

+50% – wzrost kliknięć

*Prezentowane dane w ujęciu 3 tygodniowym.

On-Site w elus.pl w okresie kampanii link buildingu

Stan indeksu w serwisie jest stały. Został dodany nowy artykuł.

Core Web Vitals ciągle nie spełnia wymagań na urządzeniach mobilnych.

Brak poprawnej optymalizacji Core Web Vitals może wpływać na negatywną ocenę serwisu, co powoduje wolniejsze indeksowanie serwisu czy gorszy ranking w wynikach wyszukiwania.

Ruch w witrynie

Wartość ruchu w serwisie elus.pl po czterech kampaniach link buildingowych wzrosła z poziomu 800$ do poziomu 1200$.

Całkowity ruch w witrynie z zaznaczonymi datami kampanii

Kliknięcia wzrosły z poziomu 98 kliknięć (data rozpoczęcia pierwszej kampanii link buildingu) do 144 kliknięć (ostatnia data z pełnymi danymi) i będą z pewnością rosły dalej. Kliknięcia te dotyczą wszystkich podstron w witrynie.

Porównanie ruchu w witrynie

Żeby lepiej pokazać efekt kampanii link buildingowej, prezentujemy porównanie ruchu wyłącznie dla adresów URL, które istniały w momencie uruchomienia kampanii.

Porównanie ruchu ostatnich 28 dni z okresem przed pierwszą kampanią

Ruch wzrósł z poziomu 1970 kliknięć dla okresu czterech pełnych tygodni przed kampanią, aż do 2950 kliknięć do ostatnich czterech tygodni. Wyświetlenia urosły z powodu wzrostu pozycji. CTR wzrósł z poziomu 1,3 na poziom 1,7%.

Wzrosty pozycji znajdziesz w kolumnie „Pozycje różnice”.

Wzrosty wyświetleń, jak wspomniano wcześniej, wynikają ze wzrostu pozycji spoza TOP10 do TOP10 – co automatycznie powoduje, iż rośnie liczba wyświetleń. Ponieważ duża część użytkowników nigdy nie przechodzi do drugiej strony wyników wyszukiwania.

Poniżej na wykresie zaznaczono liczbę dodatkowych wyświetleń fraz, których wzrost wyświetleń wynika z awansu do TOP10.

Linkowane adresy URL

Hurtownia elektryczna Bydgoszcz

Fraza „hurtownia elektryczna bydgoszcz linkowana była na początku stycznia, gdy serwis zajmował na nią pozycję 11, w tej chwili jest to pozycja 5.

Ruch URLa według Ahrefs wzrósł ponad dwukrotnie.

Prefabrykacja rozdzielnic elektrycznych

Fraza „prefabrykacja rozdzielnic elektrycznych” linkowana była na początku kwietnia, gdy serwis zajmował na nią pozycję 10, w tej chwili jest to pozycja 3.

Ruch URLa według Ahrefs wzrósł ponad dwukrotnie. Strona ta została dodana do serwisu w marcu.

Projekty elektryczne

Ten adres URL przedstawiono na podstawie wyświetleń, ponieważ przed linkowaniem nie miał żadnej widoczności. Widoczność zaczęła się pojawiać po linkach.

Przykłady rosnących pozycji.

Pojawianie się wielu pozycji według Ahrefs.

Szczegóły kampanii link buildingu

Koszt:

29.12.2022 – 1370 złotych netto

02.02.2023 – 600 złotych netto

07.04.2023 – 2060 złotych netto

12.05.2023 – 1100 złotych netto

Liczba pozyskanych linków: 33

Łączny czas przygotowania obu kampanii: 12 minut

Narzędzie wykorzystane podczas kampanii: Link Planner

Na wykresie z Senuto zaznaczono daty kampanii link buildingu. Widoczność wzrosła z 1100 do prawie 2000 fraz kluczowych.

Dane dotyczące bezpośredniej sprzedaży przez serwis nie zostały przekazane.

Pomoc Link Plannera

Klient każdorazowo wykorzystał tryb, w którym samodzielnie podawał adresy URL, które chce linkować. Poniżej przykład jednej z ofert – dla linkowania projektów elektrycznych.

Podsumowanie

Jeśli chcesz zwiększyć widoczność swojej strony w wynikach wyszukiwania Google, koniecznie zwróć uwagę na pozyskiwanie linków zewnętrznych. To proces wymagający czasu i wysiłku, ale warto go podjąć, ponieważ linki z autorytatywnych źródeł mogą pomóc w osiągnięciu lepszych wyników SEO. Przedstawione case study pokazuje, jak klient zwiększył ruch organiczny swojej strony o 50% dzięki pozyskaniu 33 jakościowych linków za koszt 5130 zł netto. To imponujący wynik, który warto wziąć pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o inwestycji w link building.

Jeżeli nie znasz się na link buildingu, możesz wysłać do nas brief lub skorzystać z gotowego narzędzia Link Planner, które podpowie Ci, jakie w tej chwili masz potencjały w witrynie oraz gdzie pozyskać linki w danym budżecie, aby zmaksymalizować efektywność.

Przeczytaj kolejne case study i utwórz darmowe konto!

Idź do oryginalnego materiału