W tym wpisie na blogu omówimy jedno z mniej znanych, ale potężnych zastosowań RipX DAW, udowadniając, iż RipX to nie tylko separacja plików Stems, ale super potężna, kreatywna stacja robocza do wielu zadań związanych z nauką, ćwiczeniami, komponowaniem i aranżacją, a także wiele więcej! Chcesz wyodrębnić części jako pliki MIDI z dowolnego utworu? Nie ma problemu – kup RipX DAW tutaj lub RipX DAW PRO tutaj.
Jak wyjaśniono w naszym wpisie na blogu RipX DAW dla muzyków, wielu hobbystów lub muzyków w zespołach coverowych (niezależnie od tego, czy są one podobiznami, czy nie!) często chce uczyć się, ćwiczyć i wykonywać fragmenty znanych piosenek dla zabawy lub jako część swojego występu na żywo, ale używa innego patcha lub instrumentu do niektórych części, a choćby zmienia tonację, strukturę melodyczną lub aranżację i dostosowuje oryginalne części do swoich potrzeb lub potrzeb swojego zespołu lub występu.
Jednocześnie wielu autorów piosenek, producentów muzycznych i aranżerów często chce komponować części, tworzyć strukturę nowych utworów lub formułować nowe pomysły w oparciu o istniejące części i aranżacje w innych utworach, które mogli usłyszeć lub którymi mogli się zainspirować – w wielu przypadkach, aby działać jako podstawa do edycji lub tworzenia własnych części i aranżacji w innym DAW, sprzętowej stacji roboczej, samplerze lub syntezatorze.
Jednak często nie ma nut, wielościeżkowych ścieżek lub stems, aby uzyskać dostęp do oryginalnych części w utworze jako audio, nie mówiąc już o plikach MIDI, które można następnie manualnie zanotować, zaimportować do systemu do notacji, innego DAW lub stacji roboczej syntezatora – więc wielu nie ma innego wyboru, jak tylko uciekać się do ich rozgryzania z dużą ilością żmudnej pracy zgadywania!
Ale nie martw się! Jako kompozytor, aranżer, producent muzyczny lub muzyk dowolnego typu, RipX DAW pozwala wyodrębnić DOWOLNĄ część z DOWOLNEGO utworu i zapisać ją jako plik MIDI, w tym więcej funkcji i funkcjonalności na wyciągnięcie ręki, a w wielu przypadkach nie będziesz musiał choćby opuszczać RipX DAW i możesz manipulować dowolną warstwą, wykorzystując wyjątkową moc formatu Rip Audio, który traktuje MIDI i audio „jako jedno”!
Krok 1 – Zgrywanie nagrania do Stems
Po uruchomieniu dowolnej zainstalowanej wersji RipX DAW, wystarczy przeciągnąć i upuścić pliki audio lub wideo (tylko Mac) do przejrzystego i łatwego w nawigacji interfejsu. Zgrywanie jest naprawdę bardzo proste!
Zgraj i rozdziel pliki na części wokalne, instrumentalne i perkusyjne. Zaleca się zaznaczenie opcji ‘Highest Quality’ ale może to oznaczać, iż zgrywanie nagrania potrwa dłużej.
Po zgraniu utwory zostaną wyświetlone jako Ripy w panelu RipList po lewej stronie. Dwukrotne kliknięcie każdego pliku Rip na liście RipList spowoduje wyświetlenie jego nut w kolorach odpowiadających częściom, do których należą.
Krok 2 – Opcjonalnie: Wybierz obraz tła
Aby stworzyć odpowiedni nastrój podczas wybierania warstwy do wyeksportowania jako plik MIDI, można choćby upuścić własny obraz (PNG lub JPEG) na tło. Dlaczego nie znaleźć i nie dodać inspirującego obrazu zespołu lub okładki albumu lub singla, z którego chcesz wyodrębnić Stems jako plik/pliki MIDI lub skomponować/ponownie zaaranżować?
Krok 3 – Zlokalizuj, zmień nazwę, solo i odtwórz warstwę, którą chcesz wyeksportować jako plik MIDI.
W zależności od rodzaju zgrywanego utworu – w niektórych przypadkach niektóre instrumenty, takie jak głos, gitara i bas, mogą być automatycznie rozpoznawane przez potężne algorytmy RipX jako różne instrumenty, więc będą wymagały zmiany nazwy z panelu warstw. W tym przypadku partia fletu Niny Simone jest rozpoznawana jako smyczki, więc wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy nazwę Strings w panelu Layers i wybrać opcję Rename Strings… Type Flute, aby ją zaktualizować, nacisnąć klawisz Return, a następnie kliknąć przycisk S, aby wyizolować partię i zobaczyć nuty fletu w izolacji. Naciśnij play, aby posłuchać.
Krok 4 – Wyczyść warstwy
Podczas odsłuchiwania, jeżeli brakuje nut z określonej części lub zostały one nieprawidłowo rozpoznane na innej warstwie, wystarczy zlokalizować warstwę zawierającą brakujące nuty, podświetlić je myszą i kliknąć strzałkę obok warstwy, do której chcesz je ponownie przypisać.
Następnie oczyść wszystkie warstwy i pozbądź się niechcianych nut/nadtonów. Aby to zrobić, usuń je manualnie lub użyj efektu Filter Notes w panelu Level Effects, aby odfiltrować słabsze nuty, które nie są tak istotną częścią melodii. Powinno to skutkować czystszym plikiem MIDI po wyeksportowaniu.
Krok 5 – Edycja nut i zmiana tonacji
Eksperymentuj z usuwaniem, dodawaniem lub zmianą wysokości niektórych nut, aby uczynić części bardziej własnymi – a choćby zmień tonację części lub całego utworu przed wyeksportowaniem go jako pliku MIDI. Na przykład, niektórzy wokaliści mogą zażądać, aby zespół nauczył się i zagrał dany utwór w innej tonacji, bardziej dopasowanej do ich głosu. Kliknij Set Musical Scale, a następnie Detect, aby przeanalizować istniejącą tonację utworu i eksperymentować z różnymi skalami. Opcje Auto Pitch To Scale i Randomize dodatkowo umożliwiają kreatywne eksperymentowanie.
Krok 6 – Eksport wybranych warstw jako plików MIDI
Wreszcie – aby wyeksportować wybrane warstwy jako pliki MIDI do zaimportowania w innym miejscu, upewnij się, iż wymagane części są solowe, a następnie po prostu wybierz preferowany format pliku MIDI z menu przed eksportem. Wybierz MIDI Notes dla systemu do notacji.
Kup wersję pro i zrób więcej!
Kup RipX DAW PRO, aby dogłębnie naprawić i wyczyścić warstwy przed eksportem dzięki naszych wielokrotnie nagradzanych narzędzi Audioshop®. Poznaj i dostosuj barwę, wysokość dźwięku i timing, analizuj i edytuj dźwięki bez tonów (w tym szumy) oddzielnie od dźwięków z tonami i pracuj samodzielnie lub z innym programem DAW. RipX DAW PRO pozwala tworzyć najwyższej jakości wyodrębniony dźwięk, a także dostosowywać i edytować stems na niespotykanym dotąd poziomie szczegółowości. Zawiera wszystkie funkcje RipX DAW !
Kup RipX DAW tutaj lub RipX DAW PRO tutaj.