Huawei ponownie numerem jeden w świecie wearables. Najnowszy raport IDC pokazuje, iż chiński gigant zdominował w 2025 roku globalny rynek urządzeń noszonych (ubieralnych), w tym smartwatchy, pozostawiając konkurencję w tyle.
Elektronika Huawei coraz popularniejsza – firma liderem na rynku wearables
Według najnowszego raportu IDC, w drugim kwartale 2025 roku Huawei ponownie okazał się największym dostawcą urządzeń noszonych na świecie. Chiński producent dostarczył 9,9 mln sztuk smartwatchy, opasek i innych urządzeń tego typu, osiągając 20,2% udziału w globalnym rynku. To już drugi kwartał z rzędu, gdy Huawei zajmuje pozycję lidera.
Dla porównania, w analogicznym okresie 2024 roku firma sprzedała 8,9 mln urządzeń (20,3% udziału), co oznacza wzrost o 11,7% rok do roku.
Drugie miejsce w zestawieniu zajęło Xiaomi, które dostarczyło 9,5 mln urządzeń i zanotowało imponujący wzrost o 61% rok do roku. Apple znalazło się na trzeciej pozycji z wynikiem 7,4 mln (wzrost o 28,8%). Gorzej poradził sobie Samsung, który spadł do 3,2 mln dostaw, tracąc 2,1% względem ubiegłego roku.
Warto pamiętać, iż elektronika Huawei cieszy się sporym uznaniem także w Polsce, gdzie Huawei również jest pośród liderów rynku wearables.
Pomogła premiera nowych smartwatchy Huawei
Na dobry wynik wpłynęły premiery nowych modeli, w tym serii Huawei Watch Fit 4 (także w wersji Pro z EKG i lepszym ekranem) oraz Huawei Watch 5. Ten drugi to pierwszy flagowy zegarek marki Huawei z obsługą eSIM. Producent nie zapomina też o urządzeniach premium. Mowa o Huawei Watch Ultimate do nurkowania na 100 metrów czy popularna seria Huawei Watch GT 5 z systemem TruSense.
Jeszcze we wrześniu w Paryżu odbędzie się premiera nowych generacji – Huawei Watch Ultimate 2 oraz Huawei Watch GT 6.
Łącznie w drugim kwartale 2025 roku na rynek trafiło 49,2 mln urządzeń noszonych. Oznacza to wzrost o 12,3% rok do roku.
Źródło: Huawei