Pozyskiwanie linków jest jednym z najważniejszych elementów strategii SEO. Jako jeden z czynników wpływających na pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania jest niezwykle istotne dla serwisów, które chcą mieć większą widoczność w Google.
Proces pozyskiwania linków prowadzących do twojej strony internetowej nazywamy link buildingiem. Dobre linki to takie, które pochodzą z wysokiej jakości, autorytatywnych źródeł. jeżeli przekierowują do twojej strony, pomagają w zwiększeniu jej widoczności. Jednak pozyskiwanie linków nie jest łatwe, wymaga czasu i wysiłku.
Jeden z klientów Linkhouse, właściciel strony jaka-najlepsza.pl zdecydował się na działania z zakresu link buildingu. Aby ułatwić sobie zadanie wykorzystał Link Planner, czyli narzędzie do automatyzacji całego procesu. W tym artykule pokażemy jak klient pozyskał linki i jak te linki wpłynęły na widoczność jego strony w wynikach wyszukiwania. Na koniec podsumujemy wyniki, które dzięki kampani link buildingowej udało mu się uzyskać.
Szczegóły kampanii w pigułce
Jaka-najlepsza.pl to strona z rankingami produktów. Testerzy pracujący dla serwisu porównują i recenzują sprzęty AGD, zabawki, elementy wyposażenia domu i szereg innych przedmiotów codziennego użytku. Oprócz wygodnej w użyciu strony oraz pomocnych artykułów właściciel serwisu zdecydował się na kampanię link buildingową, by w bardzo konkurencyjnym środowisku podnieść widoczność strony w Google.
CEL: Wzrost ruchu organicznego SEO
Koszty: 3900 zł netto
Liczba zakupionych linków: 27
Daty kampanii: 22.01.2023 oraz 03.05.2023
PODSUMOWANIE DLA WITRYNY TL;DR
+620% – wzrost wyświetleń
+920% – wzrost kliknięć
*Prezentowane dane w ujęciu 3 tygodniowym.
Automatyzacja link buildingu, czyli Link Planner
Żeby ułatwić sobie skomplikowany proces znajdowania i pozyskiwania linków zwrotnych z autorytatywnych portali, klient skorzystał z Link Plannera. Link Planner to nowoczesne narzędzie do budowania linków oparte na sztucznej inteligencji, które pomaga przygotować i realizować kampanie. Pozwala na oszczędność czasu i zasobów, przygotowując kampanię budowania linków w mniej niż minutę, niezależnie od doświadczenia użytkownika.
Narzędzie umożliwia dodanie wytycznych dla kampanii, otrzymanie propozycji dla podstron i słów kluczowych, a następnie dostarcza listę najlepiej pasujących do strony użytkownika portali. Pozwala to na szybki i łatwy zakup linków.
Więcej o Link Plannerze dowiesz się tutaj.
AI w służbie link buildingu – wtyczka Linkhouse do ChatGPT
W lipcu 2023 premierę miała innowacyjna wtyczka (plugin) Linkhouse do ChatGPT. Wtyczka służy jako wyspecjalizowany asystent w procesie link buildingu. Wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy i pozyskiwania linków zwrotnych dostosowanych do konkretnej domeny i budżetu użytkownika.
Za pomocą pluginu Linkhouse użytkownik może w ciągu kilku minut zaplanować profesjonalne kampanie link buildingowe, wykorzystując wiedzę i doświadczenie, które stanowią podstawę narzędzia Link Planner – źródła wtyczki Linkhouse.
Linkhouse oferuje zautomatyzowanie czasochłonnych procesów, dostosowanie do indywidualnych wymagań i potrzeb użytkownika, a także prostotę i dostępność. Dzięki pluginowi, użytkownik ma dostęp do sprawdzonej bazy linków wraz z ich statystykami, analizę domeny i dobór odpowiednich podstron, a także możliwość zakupu linków „od ręki”.
Poznaj wtyczkę Linkhouse tutaj.
Działania On-Site w jaka-najlepsza.pl w okresie kampanii link buildingu
Serwis miał problemy z indeksacją stron typu /feed/ oraz w okresie kampanii zostały dodane dwa artykuły. Na ten moment stan indeksu jest poprawny.
Serwis miał również problem z parametrami Core Web Vitals, które zostały poprawione w maju, a po kolejnych awariach – następnie w czerwcu.
Ruch w witrynie
Ruch w serwisie jaka-najlepsza.pl od początku kampanii regularnie rośnie. Wyświetlenia rosną dzięki zwiększeniu liczby fraz w TOP10 (najwięcej wyświetleń na jakąkolwiek frazę kluczową). Branża posiada naprawdę silną konkurencję, ponieważ na frazy związane z rankingami czy produktami walczą duże serwisy jak mediaexpert, prorankingi, ceneo czy euro.com.pl.
Poniżej przedstawiono estymowany ruch według narzędzia Semrush, który wylicza go na podstawie prawdopodobieństwa kliknięcia fraz widocznych fraz w TOP10. Mimo iż narzędzie estymuje niecałe 100 wejść w czerwcu, to realnie tych kliknięć w czerwcu do 22 czerwca było 280.
Na poniższym wykresie (Semrush) pokazano wzrost liczby słów kluczowych, na które widoczny jest serwis jaka-najlepsza.pl. Widać regularny wzrost widoczności serwisu.
Jak można zauważyć na wszystkich trzech powyższych wykresach, ruch na stronie znacznie wzrósł dzięki kampanii link buildingowej. Kampania trwała od końca stycznia do początku maja, a wykresy jasno pokazują, jak w tym okresie całkowita liczba kliknięć i wyświetleń, szacowany ruch oraz organiczne słowa najważniejsze systematycznie rosły. Te wskaźniki przez cały czas rosły w czerwcu, pokazując, jak udana kampania wpływa na ruch, choćby po jej zakończeniu!
Porównanie ruchu w witrynie
Porównanie ruchu zrobiono na podstawie 21 dni przed pierwszą kampanią oraz analogiczny okres w czerwcu (od początku miesiąca przez 3 tygodnie).
Porównanie ruchu z ostatnich 21 dni do okresu przed pierwszą kampanią
Ruch wzrósł z poziomu 27 kliknięć w okresie trzech tygodni przed kampanią, aż do 280 kliknięć w ostatnich trzech tygodniach. Jest to wzrost na poziomie 720%. CTR wzrósł z poziomu 1,9% do 2,7%, a średnia pozycja o ponad 5,4.
W poniższej tabeli pokazaliśmy wzrosty pozycji słów kluczowych, które miały jakąkolwiek widoczność przez pierwszą kampanią. Celowo pominięto tutaj artykuły, które opublikowano już w trakcie prowadzenia kampanii.
Najwyższe awanse pozycji zanotowały
- jaka pralka do 1500
- dobra suszarka do włosów
- ranking pralek do 1500
Linkowane adresy URL
Najlepsza suszarka do włosów
URL: https://jaka-najlepsza.pl/najlepsza-suszarka-do-wlosow/
Wzrost kliknięć i wyświetleń tej strony docelowej wynika z coraz większej widoczności słów kluczowych, które tej stronie odpowiadają. Regularny wzrost widać także w Google Search Console:
Poniżej z kolei prezentujemy widoczność słów kluczowych tej strony docelowej na podstawie narzędzia Semrush. Widać tutaj wzrost z 20 do ponad 100 słów kluczowych.
Najlepsza pralka do 1500 zł
URL: https://jaka-najlepsza.pl/najlepsza-pralka-do-1500-zl/
Na poniższym wykresie widać regularny wzrost już od momentu pozyskania pierwszych linków (po 22 stycznia). Wzrost ten utrzymywał się do kwietnia, a następnie wyświetlenia i kliknięcia się ustabilizowały.
Kumulacja wzrostu fraz kluczowych miała miejsce w kwietniu. Od tamtego czasu podstrona o najlepszych pralkach do 1500zł utrzymuje swoje pozycje. Na początku widoczna na 15 słów kluczowych, w tej chwili jest widoczna na prawie 80 słów kluczowych.
Najlepsza lodówka wolnostojąca 2023
URL: https://jaka-najlepsza.pl/najlepsza-lodowka-wolnostojaca-w-2023/
Artykuł został dodany 10 kwietnia, natomiast jego widoczność wzrosła w maju po pozyskaniu do niego linków zewnętrznych. Artykuł od tamtego czasu regularnie zwiększa swoją liczbę kliknięć i wyświetleń.
Według Semrush artykuł jest już widoczny na prawie 50 słów kluczowych.
Szczegółowe podsumowanie kampanii link buildingu
22.01.2023 – 1650 złotych netto
03.05.2023 – 2250 złotych netto
Liczba pozyskanych linków: 27
Przykładowe pozyskane artykuły z linkami zwrotnymi:
- https://urzadza.pl/3321,jak-wybrac-najlepsza-lodowke-do-domu/
- https://redtips.pl/kobieta/jak-prawidlowo-suszyc-wlosy.html
- https://www.przyjaznewnetrze.pl/jak-wybrac-idealna-pralke
Łączny czas przygotowania obu kampanii: 4 minuty
Narzędzie wykorzystane podczas kampanii: Link Planner
Na wykresie zaznaczono daty kampanii link buildingowych. Serwis nie był w ogóle widoczny w wyszukiwarce na początku pierwszej kampanii. W momencie pisania tego artykułu ruch wynosi 85 miesięcznie według Semrush.
Przy pierwszej kampanii serwis był widoczny na 40 słów kluczowych. w tej chwili jest to 341 słów kluczowych według Semrush.
Pomoc Link Plannera
Tak jak wspomnieliśmy na wstępie, do zaplanowania i zrealizowania kampanii link buildingowej klient wykorzystał narzędzie Link Planner. Zapewniło ono automatyczną pomoc podczas wyboru adresów URL w obrębie domeny klienta z potencjałem wzrostu oraz przygotowało listę portali do publikacji.
Dodatkowo, Link Planner przekazał wytyczne copywriterom zapewnianym przez Linkhouse, którzy dostarczyli jakościowe, gotowe do publikacji i zaakceptowane przez klienta teksty.
W ostatnim etapie kampanii zweryfikowaliśmy czy zamówione przez Link Planner publikacje zostały zrealizowane przez wydawców zgodnie z zamówieniem klienta.
Podczas kampanii klient nie wykonywał żadnych innych działań z zakresu link buildingu – za wszystko odpowiadał Link Planner i system publikacji w Linkhouse.
Uwaga do Google Search Console
Google Search Console to darmowe narzędzie do monitorowania widoczności witryny w Google. Jedną z jego funkcji jest pokazywanie linków zewnętrznych. Stąd też wielu użytkowników pyta – kiedy zobaczę linki pozyskane dzięki Linkhouse w Google Search Console? Ile z nich będzie widocznych?
Dla 27 linków pozyskanych w obecnej kampanii – w Google Search Console widoczne są 23 linki. Google nie udostępnia nam 100% danych o ile chodzi o nasze linki zewnętrzne, dlatego nigdy nie znajdziemy wszystkich linków w panelu Google Search Console.
Pełniejszy monitoring linków zewnętrznych dają specjalistyczne narzędzia takie jak Ahrefs.
7 z widocznych tu 30 linków to nie zostało pozyskanych dzięki platformy Linkhouse.
Podsumowanie
Co stoi za sukcesem tej kampanii link buildingu? Brak większych błędów technicznych oraz odpowiednie targetowanie słów kluczowych na odpowiednie strony docelowe. Zapewnia to odporność choćby na aktualizacje algorytmu Google’a i pozwala budować silną organiczną pozycję w wyszukiwarce. Dzięki temu linki wewnętrzne i zewnętrzne pozytywnie wpływają na widoczność słów kluczowych jak i całej domeny.
Kliknięcia z wyszukiwarki wzrosły z kilku do ponad 20 na dzień. Co przy tej konkurencyjności fraz kluczowych oraz krótkim istnieniu serwisu jest dobrym osiągnięciem.
Nie da się zbudować widoczność w konkurencyjnych branżach bez link buildingu. W bardzo konkurencyjnych branżach na link building należy przeznaczyć większy budżet, ale choćby przy bardzo małej konkurencyjności warto za jego pomocą zabezpieczyć pozycję witryny.