IPhone 17 osiąga rekordową sprzedaż w Chinach

macpretorians.com 3 godzin temu

Jeszcze niedawno Apple narzekało na ogromne spadki sprzedaży iPhonów w Chinach. Firma z Cupertino przez długie lata była liderem sprzedaży smarfonów na rynku chińskim, ale w ostatnim czasie spadła w tej „tabeli” na trzecie miejsce. Teraz wydaje się, iż Apple jest na dobrej drodze do odzyskania fotela lidera.

Nowy raport mówi, iż seria iPhone’ów 17 sprzedaje się niezwykle dobrze w Chinach. Wynika z niego, iż co czwarty telefon sprzedany w Chinach w październiku był iPhonem, a całkowita sprzedaż pobiła poprzedni rekord ustanowiony w 2021 roku.

Relacje Apple z Chinami od dłuższego czasu nie należą do idealnych. Pomimo podjętych przez Apple działań mających na celu dywersyfikację produkcji w Indiach, Tajlandii i innych krajach, firma przez cały czas jest w dużym stopniu uzależniona od Chin jako głównego centrum produkcyjnego. Zmusiło to firmę do kompromisu w wielu kwestiach, od usunięcia aplikacji VPN z chińskiego App Store po zezwolenie na przechowywanie danych iCloud na serwerze należącym do firmy powiązanej z chińskim rządem.

Problemy firmy z Cupertino w Chinach nie kończą się na produkcji – rząd czasami wywierał presję na obywateli, aby kupowali chińskie marki zamiast iPhone’ów, zagrażając jednemu z jej największych rynków. Ponadto aplikacje na iPhone’a nie są tak atrakcyjne jak w innych krajach.

Mimo to firma Counterpoint Research ma dla Apple bardzo dobre wieści. Najnowszy raport rynkowy sugeruje, iż podczas gdy chiński rynek telefonów jako całość wzrósł w październiku o 8% rok do roku, sprzedaż iPhone’ów wzrosła o 37%.

W październiku Apple odpowiadało za jedną czwartą wszystkich telefonów sprzedanych w Chinach, odnotowując wzrost o 37% rok do roku, napędzany przez serię iPhone 17. Wszystkie trzy warianty iPhone’a 17 odnotowały w październiku średni do wysokiego dwucyfrowy wzrost w porównaniu z serią iPhone’a 16, przy czym model podstawowy przez cały czas rozwijał się najszybciej.

Jest to najlepszy początek kwartału grudniowego w historii Apple, a całkowita sprzedaż znacznie przewyższyła poprzedni szczyt z października 2021 r. Jeden na cztery telefony sprzedane w Chinach w październiku był iPhone’em – kamień milowy osiągnięty tylko raz wcześniej, w 2022 r., kiedy Apple miało mniej konkurentów w segmencie premium.

Ten 25-procentowy udział w rynku sprawił, iż Apple zdominowało sprzedaż telefonów w zeszłym miesiącu, a marki zajmujące drugie i trzecie miejsce miały odpowiednio tylko 16% (Mi) i 17% (Vivo) udziału w rynku. Wydaje się, iż firma odniosła szczególny sukces w przekonywaniu nabywców produktów Huawei do zmiany marki, ponieważ chińska firma odnotowała spadek sprzedaży o 19% w ujęciu rok do roku.

Counterpoint podał, iż wszystkie trzy modele iPhone’a 17 odnotowały dwucyfrowy wzrost, chociaż najlepiej sprzedającym się modelem był model podstawowy.



Źródło: 9To5Mac

Idź do oryginalnego materiału