iPhone 16e został przedstawiony przez Apple jako „nowy członek rodziny”, co oznacza, iż model ten będzie kontynuowany w kolejnych latach. Wielu krytycznie wypowiadało się na jego temat, a głównym zarzutem była cena urządzenia.
Jednak ku zdziwieniu wielu użytkowników iPhone 16e został bardzo dobrze przyjęty przez kupujących i zanotowal lepszy start niż iPhone SE 3 w 2022 roku.
Według Consumer Intelligence Research Partners (CIRP), iPhone 16e stanowił siedem procent całkowitej sprzedaży iPhone’a w USA w pierwszym kwartale. Co zatem sprawiło, iż krytykowany za swoją cenę model, odniósł sukces sprzedażowy? iPhone 16e posiada nowoczesną obudowę, gdzie próżno szukać przestarzałego przycisku Home. Do tego oferuje nowoczesną technologię z modemem C1 na czele. Patrząc pod tym kątem, cena wcale nie jest tak wygórowana, jak się na początku zdawało.
Raport porównał również podstawowy model iPhone’a 16. I tutaj również zwycięstwo modelu 16. W porównaniu do iPhone’a 15, zapewnił 20% sprzedaży w porównaniu do 14% dla iPhone’a 15 w zeszłym roku. W tym zestawieniu porażkę poniosły modele Pro: iPhone 16 Pro i Pro Max stanowiły 38 procent sprzedaży, w porównaniu do 45 procent w przypadku iPhone 15 Pro i Pro Max.
Źródło: macerkopf