
Apple zaktualizowała swoją listę produktów o statusie „vintage”, dodając do niej dwa popularne niegdyś urządzenia: telefon iPhone 11 Pro Max oraz wszystkie modele zegarka Apple Watch Series 3.
Dla posiadaczy tego sprzętu jest to ważna informacja, która zmienia zasady ewentualnych napraw serwisowych.
Zgodnie z oficjalną terminologią Apple, produkt zyskuje status „vintage”, gdy minęło więcej niż pięć lat od momentu, gdy firma zaprzestała jego oficjalnej dystrybucji. W praktyce oznacza to, iż autoryzowane serwisy oraz sklepy Apple Store wciąż mogą oferować naprawy takich urządzeń, ale jest to uzależnione od dostępności niezbędnych części zamiennych. Dostęp do serwisu nie jest już gwarantowany.
W przypadku serii 11 interesujący jest fakt, iż na listę trafił jedynie większy model, iPhone 11 Pro Max. Standardowy iPhone 11 Pro na razie zachowuje pełne wsparcie serwisowe, co sugeruje, iż był on dłużej dostępny w sprzedaży u partnerów handlowych. Warto jednak uspokoić użytkowników – mimo nowej klasyfikacji, iPhone 11 Pro Max wciąż jest kompatybilny z najnowszym systemem operacyjnym iOS 26, więc od strony systemu pozostaje w pełni funkcjonalny.
Historia Apple Watcha Series 3 jest wyjątkowa ze względu na jego długowieczność. Zegarek, który debiutował we wrześniu 2017 roku, był sprzedawany jako budżetowa opcja aż do września 2022 roku. Sprawiło to, iż był on na rynku tak długo, iż jego sukcesor – Apple Watch Series 4 – trafił na listę „vintage” wcześniej. Pod koniec swojej obecności w ofercie, Series 3 był sprzedawany choćby wtedy, gdy Apple testowało już system watchOS 9, który nie był z nim kompatybilny.
Teraz za darmo: pełne wersje aplikacji Affinity na iPada — Photo 2, Designer 2 i Publisher 2
Jeśli artykuł iPhone 11 Pro Max i Apple Watch Series 3 na liście „vintage”. Co to oznacza dla ich właścicieli? nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.