IPad Apple przez cały czas dominuje na rynku tabletów

3 dni temu

Jak wynika z najnowszego raportu Canalys, Apple niezmiennie pozostaje liderem na globalnym rynku tabletów, osiągając 42,3% udziału w czwartym kwartale 2024 roku.

W ostatnim kwartale Apple dostarczył na rynek około 16,9 miliona iPadów, co oznacza wzrost w porównaniu do 14,8 miliona sztuk w analogicznym okresie 2023 roku. Najbliższym konkurentem Apple pozostaje Samsung, który w Q4 2024 sprzedał 7 milionów tabletów, zdobywając 17,8% udziału w rynku. Kolejne miejsca zajęły Lenovo, Huawei i Xiaomi, jednak ich wyniki pozostają znacznie niższe.

Podsumowując cały 2024 rok, Apple sprzedał łącznie około 57 milionów iPadów, co dało mu 38,6% udziału w rynku. Dla porównania, Samsung w tym samym okresie dostarczył 27,8 miliona tabletów, co oznacza, iż Apple sprzedał ich ponad dwa razy więcej niż największy konkurent.

W 2024 roku Apple odświeżył swoją linię tabletów, wprowadzając iPada Pro z czipem M4, a także iPada mini z układem A17 Pro i iPada Air z M2. W 2025 roku firma planuje kolejną aktualizację tańszego iPada oraz ponowne odświeżenie modelu iPad Air.

Idź do oryginalnego materiału