
Apple w poniedziałek wydało długo oczekiwany system iOS 18.4. Niestety wielu użytkowników iPhone’ów zgłasza problemy z funkcją CarPlay po aktualizacji do tego systemu. Najbardziej powszechny problem wydaje się dotyczyć pojazdów wyposażonych w zintegrowany zestaw wskaźników CarPlay. Niektórzy użytkownicy twierdzili, iż po zainstalowaniu iOS 18.4, CarPlay nie wyświetla już informacji o aktualnie odtwarzanym utworze na desce rozdzielczej ich samochodu.
Błędy zostały zgłoszone w wielu modelach pojazdów, w tym w Hondzie Civic Hybrid z 2025 r., Mazdzie CX-30 z 2025 r., różnych modelach Hondy z 2024 r., wielu pojazdach Volkswagena, Audi S3 z 2023 r. i Nissanie Frontier z 2023 r.
Kolejnym problemem jest proces uruchamiania się CarPlay. Okazuje się, iż w niektórych przypadkach urządzenie nie uruchamia się. Dopiero kilkukrotne próby ponownego włączenia przynoszą pozytywny rezultat.
Jeszcze inni użytkownicy zgłaszają uszkodzoną funkcję audio Siri, która utrzymuje się pomimo ponownego uruchomienia zarówno iPhone’ów, jak i pojazdów.
Użytkownicy twierdzą, iż próbowali standardowych kroków rozwiązywania problemów, takich jak ponowne uruchamianie urządzenia i resetowanie systemu, ale w wielu przypadkach te obejścia nie rozwiązały problemów. Problemy wydają się związane bezpośrednio z aktualizacją iOS 18.4, ponieważ użytkownicy zgłaszają, iż wszystko działało poprawnie przed zainstalowaniem najnowszej wersji.
Apple nie potwierdziło jeszcze żadnych problemów z CarPlay w iOS 18.4, więc nie jest jasne, czy poprawka jest w przygotowaniu.
Źródło: MacRumors