Intel wypuszcza XeSS 1.3, poprawia liczbę klatek na sekundę we wszystkich ustawieniach wstępnych dzięki nowemu skalowaniu rozdzielczości i ulepszonym modułom skalującym

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


W środę firma Intel wypuściła ulepszenie wydajności XeSS 1.3, które współpracuje z dyskretnymi procesorami graficznymi Intel Arc „Alchemist” oraz procesorami Intel Arc iGPU obsługującymi procesory Core Ultra „Meteor Lake”. Nowa technologia superpróbkowania wprowadza do modułu upscaler kilka ukrytych usprawnień, które poprawiają jakość obrazu w danej rozdzielczości. Firma Intel wykorzystała ten ulepszony moduł skalowania do przerobienia skali rozdzielczości każdego ustawienia wydajności, poprawiając w ten sposób wydajność każdego ustawienia wstępnego; wprowadzając jednocześnie nowe ustawienia wstępne na obu krańcach skali rozdzielczości. Firma udostępniła pakiet SDK XeSS 1.3 w serwisie GitHub, dzięki czemu programiści mogą rozpocząć odkrywanie tej technologii i wdrażanie jej w swoich grach.

Aktualizacja XeSS 1.3 opiera się na ulepszonym upscalerze. Intel twierdzi, iż zaktualizował modele AI o nowe optymalizacje i dodatkowe szkolenia wstępne, szczególnie w przypadku elementów trudnych do skalowania (takich jak siatki, jak w teksturach z dużą ilością alfa pikseli). Zaktualizowany moduł upscalera oferuje lepszą rekonstrukcję szczegółów, lepsze AA, mniej zjaw i lepszą stabilność czasową. Następnie firma Intel wykorzystała tę możliwość do zmiany skali rozdzielczości we wszystkich swoich ustawieniach wstępnych, jak opisano w poniższej tabeli. Wprowadzono nowe ustawienie wstępne Ultra Performance, które obsługuje skalę rozdzielczości 3,0x, coś, czego nie było w poprzednich wersjach XeSS. Na drugim końcu spektrum znajduje się tryb Native AA, w którym nie ma żadnego upscalingu, a jedynie pełne zastosowanie modułu upscalera jako lakieru — to w zasadzie podejście Intela do DLAA.

Zwiększenie skali rozdzielczości oznacza, iż ​​gra jest renderowana w jeszcze niższej rozdzielczości, aby upscaler mógł zdziałać cuda. Niższa rozdzielczość renderowania przekłada się na poprawę wydajności, którą firma Intel przedstawiła w powyższych tabelach, w przypadku oddzielnego procesora graficznego Arc A750 i procesora mobilnego iGPU Core Ultra 7 155H. Firma Intel wewnętrznie przetestowała XeSS 1.3 z wieloma popularnymi tytułami, przy danym ustawieniu wstępnym; i wszystkie nowe ustawienia wstępne (nowe skale rozdzielczości) w Cyberpunk 2077.



Source link

Idź do oryginalnego materiału