
Instagram oficjalnie wypuszcza Edits, swoją aplikację do edycji wideo, która ma konkurować z popularną aplikacją do tworzenia treści filmowych CapCut należącą do ByteDance – właścicieli TikToka.
Instagram ogłosił, iż pracuje nad Edits, zaraz po usunięciu CapCut z App Store w Stanach Zjednoczonych ale minęło kilka miesięcy, zanim aplikacja jest gotowa na debiut. Edits jest przeznaczona dla twórców i można jej używać z Instagramem lub innymi aplikacjami społecznościowymi, takimi jak TikTok.
Edits jest przeznaczona do tworzenia filmów i ma pełen zestaw narzędzi do filmowania, edycji i dodawania efektów, takich jak animacje i wycinki obsługiwane przez AI. Jest sekcja do śledzenia pomysłów, zarządzania projektami i eksportowania treści, a także kanał inspiracji rolkami z towarzyszącymi im osiągami.
Instagram twierdzi, iż współpracował z twórcami, aby usprawnić projekt i funkcjonalność aplikacji, tak aby spełniała ona potrzeby edycji wideo osób tworzących treści do mediów społecznościowych.
W przyszłości Edits będzie obsługiwać najważniejsze klatki, modyfikacje AI, narzędzia do współpracy oraz więcej czcionek, animacji tekstowych, efektów głosowych i filtrów.
Edits można pobrać bezpłatnie ze sklepu App Store.