Instagram wprowadził zupełnie nową funkcję, która spodoba się przede wszystkim influencerom. Mowa o możliwości testowania zawartości na osobach nieobserwujących danego twórcy. Rozwiązanie noszące nazwę „trial reels” pozwoli w pierwszej kolejności udostępnić nagrany materiał obcym internautom. Dzięki temu bez obaw będzie można przetestować nowy format filmów czy pozyskać kolejnych odbiorców. Gdy już to się uda, dzięki jednego kliknięcia wrzucimy klip publicznie.
Instagram ułatwi wybicie się twórcom
Instagram niedawno zaimplementował bardzo przydatne rozwiązanie. Chodzi oczywiście o możliwość zresetowania algorytmu. Wystarczy kilka dotknięć ekranu, by platforma zapomniała o naszych wcześniejszych przyzwyczajeniach oraz oglądanych osobach. To opcja idealna dla osób, które potrzebują odskoczni od dotychczasowej zawartości lub takich niekoniecznie zadowolonych z polecanych im wpisów.
- Sprawdź także: Instagram pozwala śledzić znajomych. To bardzo przydatna funkcja
„Trial reels” to nowy sposób na sprawdzenie czy dany materiał ma szansę na osiągnięcie sukcesu. Twórcy skorzystają ze świeżego rozwiązania na etapie publikacji klipu. Wybranie specjalnego przełącznika poskutkuje tym, iż film zobaczą wyłącznie osoby nieobserwujące konkretnego influencera. Zadowoleni mają być użytkownicy lubiący eksperymentować, a jednocześnie obawiający się reakcji swoich fanów czy potencjalnej porażki.
Dodana właśnie funkcjonalność na platformę Instagram pozwoli bez obaw wypróbować inną tematykę, format czy sposób narracji. Statystyki pozyskane od nowych osób pozwolą podjąć decyzję odnośnie do szerszej publikacji materiału. jeżeli będziemy na to gotowi, wystarczy jedno kliknięcie, by klip zobaczyli wszyscy obserwujący. Ten początkowo będzie oznaczony jako „próbny”, ale specjalną ikonkę ujrzy wyłącznie twórca. Warto też wspomnieć, iż obserwatorzy nie zobaczą takiego klipu zarówno podczas przeglądania głównego feedu, jak i po wejściu na profil influencera.
Większy spam czy pomoc w odniesieniu sukcesu?
Film nie zostanie jednak całkowicie ukryty przez obserwatorami. Zobaczą go, gdy ktoś wyśle im link w prywatnej wiadomości. Będzie też widoczny w sekcji ukazującej inne materiały wykorzystujące identyczny dźwięk. Wspomniane wyżej statystyki zostaną natomiast udostępnione po 24 godzinach od wrzucenia próbnego klipu. Gdy okażą się dla twórcy zadowalające, to może puścić filmik dalej. Istnieje też opcja zautomatyzowania tego procesu.
Za pośrednictwem sekcji ustawień wskażemy, by rolka automatycznie trafiła do szerszej publiki w przeciągu 72 godzin od jej testowej publikacji. Ten krok zostanie wykonany jednak wyłącznie wtedy, gdy materiał faktycznie zyska dobre wyniki, choć trudno stwierdzić, co to dokładnie oznacza.
- Przeczytaj również: Instagram obniży jakość filmików. Wyraźne będą tylko te popularne
Testy funkcjonalności trwały od co najmniej kilku miesięcy. Teraz przyszedł czas na udostępnienie nowości wszystkim twórcom – proces ten może zająć jeszcze kilkanaście dni, wtedy też powinniście zacząć dostrzegać więcej materiałów od osób, których nie obserwujecie.
Źródło: Meta / Zdjęcie otwierające: unsplash.com (@solenfeyissa)