IDC: Chiny przewodzą w globalnym wzroście, jeżeli chodzi o rynek urządzeń noszonych na nadgarstku

4 dni temu

Według najnowszego raportu Worldwide Wearables Quarterly Tracker opublikowanego przez International Data Corporation (IDC), globalny rynek urządzeń noszonych na nadgarstku sprzedał 139,0 mln sztuk w pierwszych trzech kwartałach 2024 r., co oznacza spadek o 1,0% w ujęciu rok do roku. Ta zniżka spowodowana jest głównie przez homogenizacji konkurencji i nasycenia rynku w Indiach i Stanach Zjednoczonych.

Rynek urządzeń noszonych na nadgarstku obejmuje smartwatche i produkty z opaskami na nadgarstki. Chiński rynek sprzedał ich 45,8 mln sztuk, co oznacza wzrost o 20,1% w ujęciu rok do roku. Jako największy rynek dostaw urządzeń noszonych na nadgarstku Chiny przewodzą w globalnym wzroście.

Rynek smartwatchów sprzedał 112,2 mln sztuk na całym świecie w pierwszych trzech kwartałach 2024 r., co oznacza spadek o 3,8% w ujęciu rok do roku. Z kolei chiński rynek smartwatchy sprzedał 32,9 mln sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 23,3%. Rynek opasek na rękę sprzedał 26,8 mln sztuk na całym świecie w tym samym okresie, co oznacza wzrost rok do roku o 12,7%. Chiński rynek opasek na rękę sprzedał 12,9 mln sztuk, co oznacza wzrost rok do roku o 12,6%.

Huawei: w pierwszych trzech kwartałach tego roku Huawei zajmował pierwsze miejsce pod względem łącznych dostaw na globalnym rynku zegarków noszonych na nadgarstku, ze znacznym wzrostem rok do roku. W III kwartale wprowadzono na rynek nowe zegarki Huawei GT5 i GT5 Pro, a także ciśnieniomierz drugiej generacji WATCH D2, po raz pierwszy wyposażony w system TruSense, zwiększający wygodę monitorowania stanu zdrowia oraz bogactwo i dokładność danych monitorujących. Od początku tego roku Huawei osiągnął ciągły i stabilny wzrost na rynkach Azji i Pacyfiku, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki, wzmacniając swoją strategię lokalizacji i budując globalny wizerunek marki.

Apple: Dzięki wprowadzeniu na rynek nowej serii 10, smartwatch Apple tymczasowo powrócił na pierwsze miejsce na rynku zegarków noszonych na nadgarstku w III kwartale. Jednak ze względu na zaciętą konkurencję smartwatchy na całym świecie, Apple zostało wyzwane przez produkty z większej liczby segmentów cenowych w branży zegarków noszonych na nadgarstku. Chociaż Apple Watch przez cały czas zajmuje pierwsze miejsce na globalnym rynku smartwatchów, przez cały czas musi wprowadzić bardziej innowacyjne projekty, aby przez cały czas przewodzić branży.

Xiaomi: W III kwartale wprowadzono na rynek nowy Xiaomi Band 9, który przyniósł dobrą reakcję rynku, a jego produkty wprowadziły wiele usprawnień w zakresie jasności ekranu, pojemności baterii i funkcji sportowych, co znacznie zwiększyło ogólne dostawy Xiaomi na rynek zegarków noszonych na nadgarstku. Ponadto seria Xiaomi Watch S również zapoczątkowała iteracje i przez cały czas podejmuje wysiłki na rynku średniej i wysokiej klasy. Wyjątkowa wydajność działu telefonów komórkowych i pojazdów Xiaomi pomogła również marce wznieść się na wyżyny i zyskać głos na rynku zegarków noszonych na nadgarstku.

Samsung: Produkty 7 generacji Samsunga zostały dostarczone w trzecim kwartale, co napędzało jego ciągły wzrost w tym roku. Ponadto wprowadzenie na rynek nowego modelu Ultra wypełnia lukę na rynku smartwatchów z wyższej półki. Wersja FE zwiększyła dostawy w trzecim kwartale, stając się produktem z układem podstawowym smartwatcha. W połączeniu z produktem opaski Fit3 wprowadzonym na rynek na początku roku, Samsung jeszcze bardziej podzielił układ swojej linii produktów w tym roku, w pełni obejmując rynek zegarków noszonych na nadgarstku od opasek po smartwatche, zapewniając konsumentom większy wybór i skutecznie poprawiając ogólne dostawy.

BBK: BBK zajmuje się głównie zegarkami dla dzieci na rynku zegarków noszonych na nadgarstku i zajmuje pierwsze miejsce na chińskim rynku zegarków dla dzieci. Ponadto, bazując na ciągłym wzroście rynku chińskiego, BBK aktywnie rozszerza swoją działalność na wschodzących rynkach zagranicznych oraz wzmacnia współpracę kanałową i ekspansję w wielu krajach i regionach poprzez zagraniczną markę IMOO.

Idź do oryginalnego materiału