Huawei umacnia pozycję lidera na rynku wearables. Wyprzedza Xiaomi i Apple

5 godzin temu

Według najnowszego raportu agencji analitycznej IDC, Huawei w drugim kwartale 2025 roku ponownie został globalnym liderem dostaw na rynku urządzeń noszonych.

Firma nie tylko odnotowała wzrost dostaw o 11,7% rok do roku, ale również utrzymała pierwszą pozycję drugi kwartał z rzędu, dystansując największych konkurentów.

W okresie od kwietnia do czerwca 2025 roku Huawei dostarczył na światowe rynki 9,9 miliona urządzeń typu wearables, co przełożyło się na udział w rynku na poziomie 20,2%. Dla porównania, w analogicznym okresie 2024 roku było to 8,9 miliona sztuk. Choć udział procentowy nieznacznie spadł z 20,3%, firma zanotowała wyraźny wzrost wolumenu dostaw. Całkowity rynek urządzeń noszonych urósł w tym czasie o 12,3%.

Na drugiej pozycji w zestawieniu IDC uplasowało się Xiaomi, które dostarczyło 9,5 miliona urządzeń, zdobywając 19,3% rynku i notując imponujący wzrost o 61% rok do roku. Podium zamyka Apple z dostawami na poziomie 7,4 miliona sztuk (15% udziału) i wzrostem o 28,8%. Czwartą pozycję zajął Samsung, który jako jedyny w czołówce zanotował spadek dostaw o 2,1% (3,2 miliona urządzeń i 6,5% udziału w rynku).

Huawei kusi promocjami na powrót do szkoły. Spore rabaty na laptopy, telefony i tablet

Kluczem do sukcesu Huawei jest zróżnicowane portfolio produktów, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. W drugim kwartale firma wprowadziła na rynek nowe serie smartwatchy: HUAWEI WATCH FIT 4 oraz HUAWEI WATCH 5. Seria FIT została wzbogacona o wariant Pro z trwalszymi materiałami i funkcją analizy EKG, natomiast WATCH 5 to pierwszy flagowy zegarek marki z obsługą eSIM, dostępny w dwóch rozmiarach koperty.

Firma zapowiedziała już kolejne nowości. Podczas wydarzenia „Ride the Wind”, które odbędzie się 19 września w Paryżu, zaprezentowane zostaną nowe generacje cenionych serii: HUAWEI WATCH Ultimate 2 oraz HUAWEI WATCH GT 6.

Huawei Watch D2 w nowym kolorze. Zegarek zyska też funkcję analizy fali tętna

Jeśli artykuł Huawei umacnia pozycję lidera na rynku wearables. Wyprzedza Xiaomi i Apple nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału