Marka Honor na dobre powróciła na polski rynek i ambitnie realizuje swój plan chcąc stać się jedną z topowych marek telefonów nad Wisłą.
Wielu użytkowników z sentymentem wspomina sprzęt Honor, który jeszcze w czasach świetności Huawei, uchodził za tańszą i rozsądną alternatywę dla urządzeń macierzystej marki. Tak, Honor należał do Huawei, ale firma została sprzedana, aby uniknąć amerykańskich sankcji.
Teraz chiński brand, bazując na popularności przed laty, próbuje odbudować swój biznes i idzie im coraz lepiej. Przy okazji polskiej premiery urządzeń z serii Honor 200 miałem okazję porozmawiać z przedstawicielami firmy i zapytać o sytuację na rynku telefonów.
Na moje pytania odpowiedział Zachary Jiang, wiceprezes HONOR Europe.
Honor koncentruje się na telefonach i ekosystemie
Honor systematycznie rozbudowuje portfolio swoich produktów na rynku globalnym. Po wprowadzeniu flagowej serii Magic6 Pro przyszedł czas na średnią półkę – tutaj prym wiodą telefony z serii Honor 200.
Zapytałem wiceprezesa HONOR Europe o plany na przyszłość, nowe produkty, rosnącą konkurencję ze strony innych chiński marek oraz perspektywy rozwoju rynku składaków.
MP: Jak ocenia Pan sytuację i pozycję marki Honor na polskim rynku?
Zachary Jiang: Za nami rok obecności na polskim rynku, któremu poświęcamy w tej chwili bardzo dużą uwagę. Mimo dużej konkurencji jesteśmy zadowoleni z dotychczasowych rezultatów sprzedażowych. W porównaniu do zeszłego roku sprzedaż naszej serii telefonów Magic wzrosła w pierwszych tygodniach sprzedaży o ponad 259%. To naprawdę imponujący wynik i wierzymy, iż poprzez wysoką jakość naszych urządzeń oraz szereg działań takich jak kampanie reklamowe, konkursy czy aktywności social media i PR już niedługo staniemy się jedną z topowych marek telefonów na polskim rynku.
Obecnie oferta w Polsce obejmuje telefony i tablety. Co z pozostałymi produktami z portfolio? Czy możemy spodziewać się poszerzenia asortymentu?
Na ten moment naszym kluczowym produktem w Polsce są telefony. W tym roku wprowadziliśmy również do sprzedaży kolejne urządzenia, jakimi są tablety. Ponadto w naszych ofertach sprzedażowych do telefonów dołączamy również słuchawki i smartwatche. Naszym celem jest zbudowanie własnego ekosystemu, w ramach którego korzystanie z wszystkich urządzeń marki HONOR będzie niezwykle wygodne i bezproblemowe. Gdy zdecydujemy się na wprowadzenie innej kategorii produktów np. laptopów, od razu poinformujemy o tym media.
Użytkownicy coraz częściej oczekują wieloletniego wsparcia aktualizacji w telefonach. Czy Honor zamierza dołączyć do grona firm, które będą udostępniać aktualizacje również w tańszych telefonach przez wiele lat?
Jako HONOR zawsze stawiamy użytkowników na pierwszym miejscu. Pamiętamy również o wszystkich, którzy wybierają nasze telefony ze średniej i niższej półki i zależy nam na tym, aby nie tylko flagowe produkty otrzymywały długie wsparcie. Dla przykładu ostatnio jeden z naszych starszych modeli – HONOR 70 doczekał się aktualizacji do systemu MagicOS 8.0 oraz Androida 14. W ten sposób chcemy zapewnić dostęp do najnowszych funkcji wszystkim, którzy są z nami od dłuższego czasu, niezależnie od tego, jaki model wybrali.
Dlaczego nowa seria Honor 200 tak duży nacisk kładzie na aparat portretowy?
Jako HONOR zawsze szukamy możliwości ulepszania naszych produktów, jednocześnie mając na uwadze wprowadzenie innowacji z myślą o ludzkich potrzebach. Przeprowadziliśmy badanie, z którego wynikało, iż dobrze wykonane zdjęcie portretowe poprawia nastrój 60% respondentów. Z kolei 1/3 badanych nie wie, jak poprawnie zrobić takie zdjęcie. Dlatego nawiązaliśmy współpracę z największymi ekspertami od portretów, słynnym paryskim Studio Harcourt, i od dzisiaj każdy w Polsce może zobaczyć, jakie są efekty. Nowością w serii HONOR 200 jest również tryb portretowy HONOR AI, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawienia jakość wykonywanych portretów.
Obecnie składane telefony są dość drogie. Czy Honor widzi potencjał na rynku tańszych składaków? Jest szansa rozwoju tego segmentu?
Składane telefony w tej chwili nie mają zbyt dużego udziału w globalnym rynku telefonów, ale wierzymy, iż ta sytuacja niedługo się zmieni. Potrzeba jeszcze 2-3 lat, aby urządzenia tego typu stały się coraz bardziej popularne, a liczba użytkowników znacznie wzrosła. Można to przyrównać do samochodów, które sto lat temu były luksusem, a w tej chwili ma je praktycznie każdy. Podobnie będzie również w tym wypadku. Jako HONOR staramy się popularyzować segment składanych telefonów. Z roku na rok nasze składane urządzenia z serii HONOR Magic są coraz smuklejsze i lżejsze, zachowując przy tym najlepszą specyfikację, co wyróżnia Nas na rynku.
Wchodzące marki telefonów bardzo aktywnie działają w Polsce. Jak Honor chce z nimi konkurować?
Polska jest dla nas bardzo ważnym rynkiem, dlatego staramy się tutaj intensywnie promować markę HONOR. Zależy nam przede wszystkim na stabilnym biznesie – stąd odpowiedzialna i bardzo rozważna strategia. Do tego dochodzą oczywiście działania wspierające znajomość marki – w tym roku podczas premiery serii HONOR Magic 2024 ruszyliśmy z dużą kampanią promocyjną, której rezultaty można było zobaczyć w social mediach, telewizji oraz na przystankach autobusowych i bilbordach. W przyszłości czekają nas kolejne tego typu akcje. Przy okazji premier nowych telefonów staramy się również wprowadzać atrakcyjne oferty, w których dołączamy inne urządzenia marki HONOR jako darmowy bonus. Tak jest, chociażby w przypadku wprowadzonej ostatnio serii HONOR 200, gdzie konsumenci mogą otrzymać smartwatche oraz słuchawki.
Źródło: wł.