Hamulce hydrauliczne serwis i konserwacja

velotech-pl.blogspot.com 2 tygodni temu

Pogoda ostatnio nie rozpieszcza więc można ją wykorzystać aby spokojnie na serwisie wykonać prace na spokojnie.

Takie prace to np serwis hamulców hydraulicznych.

Przelewanie systemu warto wykonywać co roku, a choćby częściej jeżeli rower jest intensywnie exploatowany.

Aby się nie rozpisywać, na foto widać jak płyn w przewodach jest zabrudzony, co spowalnia prace hamulca, a także może spowodować uszkodzenie uszczelek w klamce lub zacisku.



Oryginalnie powinien być półprzeźroczysty różowy.
Stan tego płynu to już agonia systemu, klamka raz działała a raz nie, na szczęście udało się przepłukać system i na nowo zalać płynem i wszystko pracuje.
Aczkolwiek poszło sporo płyny zanim tłoczki w klamce i zacisku zaczęły gładko pracować.
Nie doprowadzajcie sobie hamulców do tego stanu, serwis wykonywany cyklicznie zapewni dłuższą prace systemu hamulca.

Tak samo stan klocków, czy nie są nadmiernie starte warto sprawdzać przed każdą dłuższą jazdą, zwłaszcza jak prognozy pogody będą niekorzystne..
Jeśli się nie znamy, warto spytać o stan w serwisie, unikniemy niespodzianek typu brak hamulca nagle.

Do dyspozycji mam praktycznie 3 typu klocków hamulcowych : żywiczne, półmetale, metal.
O zastosowanie ich pytajcie w serwisach, zastosują takie, która są najbardziej wymagane do danego systemu hamulcowego, warunków i potrzeb.


Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału