Najwięcej emocji zarówno wśród inwestorów, jak i odbiorców, do których są kierowane, zawsze wywołują te największe, najbardziej reprezentacyjne i kosztowne obiekty czy instalacje, których projektowanie i realizacja trwa często wiele lat. Nowe, świetnie wyposażone sala koncertowa, kampus akademicki, stadion czy hala sportowa znacząco poprawiają ofertę miasta, regionu, a choćby kraju, często również korzystnie wpływając na ich ekonomię.
Jednak w tym samym czasie, gdy realizowanych jest kilka dużych projektów, projektowane i uruchamiane są dziesiątki, jak nie setki małych instalacji w biurach, kawiarniach, barach, kościołach, szkołach czy klubach fitness.
Te obszary rynku są dla wielu integratorów główną osią działalności i niemałym kąskiem całego instalacyjnego biznesu.
Potrzeby klientów z tego sektora są jednak zupełnie inne niż w przypadku tych największych i najbardziej rozbudowanych projektów. Wdrażany tutaj system musi się charakteryzować wciąż znakomitą jakością dźwięku, ale równocześnie musi być wielofunkcyjny, szybki pod względem instalacji i, przede wszystkim, łatwy w obsłudze.
Firma Audio Plus zaprezentowała gotowe zestawy nagłośnieniowe dla potrzeb wielu różnych rynków wertykalnych. Postanowiliśmy zatem porozmawiać o tych przykładowych konfiguracjach i o całym rynku mniejszych instalacji z szefem działu projektowego Audio Plus, Łukaszem Kaźmierczakiem.
Działająca na polskim rynku już od ponad 25 lat firma Audio Plus jest znana i utożsamiana przede wszystkim z największymi i najbardziej prestiżowymi realizacjami. W jej portfolio znajduje się ogrom obiektów kultury, amfiteatrów, aren sportowych czy ekskluzywnych restauracji. Wśród nich można wskazać tak elitarne realizacje jak: Cavatina Hall w Bielsku-Białej, nowa siedziba Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze”, Teatr Wielki imienia Stanisława Moniuszki w Poznaniu, Filharmonia im, Henryka Wieniawskiego w Lublinie czy Centrum Spotkania Kultur.
Teraz firma postanowiła mocniej zaakcentować swoją obecność na rynku mniejszych instalacji z sektora komercyjnego, również tych o skromniejszych budżetach, w których na pierwszym miejscu, obok samej jakości dźwięku, stawiana jest łatwość obsługi i szeroki wachlarz możliwości systemu.
Biuro, hotel, kościół, szkoła, mały punkt gastronomiczny czy salon beauty – wszystkie te obiekty potrzebują skutecznego systemu nagłośnieniowego. W odpowiedzi na ich potrzeby Audio Plus stworzył proste, gotowe i efektywne zestawy nagłośnieniowe, dopasowane do najczęstszych potrzeb użytkowników z różnych rynków wertykalnych, oferując również wsparcie zarówno na etapie projektowania, dostawy, jak i uruchomienia całego systemu.
Inicjatywa ta znakomicie pokryła się z tegorocznymi targami ISE w Barcelonie, w trakcie których na stoiskach firm Dynacord i Electro-Voice (do niedawna należących do firmy Bosch, a dziś skupiających się jako Keenfinity będącej częścią grupy inwestycyjnej Triton) został zaprezentowany cały ogrom nowości właśnie dla sektora komercyjnego.
Jakie to nowości, jakie są funkcje nowych produktów, jak wyglądają poszczególne, przygotowane konfiguracje i jakie są potrzeby klientów? Zapraszamy do lektury naszej rozmowy.
Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”: Z całą pewnością tegoroczne targi ISE w Barcelonie były jednymi z najmocniejszych, o ile chodzi o marki Dynacord i Electro-Voice. Firmy te zaprezentowały bardzo wiele nowych, interesujących produktów, które – w moim przekonaniu – ułatwiły również stworzenie przez Was takich gotowych zestawów dla rynku komercyjnego, które są tematem naszej rozmowy.
Łukasz Kaźmierczak, Audio Plus: Trzeba powiedzieć, iż na obydwu stoiskach w tym roku był prawdziwy wysyp nowych ciekawych produktów i również plany na przyszłość, o ile chodzi o rozwój oferty, wyglądają bardzo interesująco.
Te kilkadziesiąt nowych produktów świetnie uzupełnia dotychczasową ofertę producentów. Spośród nich chciałbym przede wszystkim zwrócić uwagę na nowe, małe wzmacniacze mocy. W przeszłości, gdy tworzyłem projekty różnych instalacji, poszukiwałem takiego właśnie rozwiązania i brakowało go na rynku.
Wzmacniacze z serii U to bardzo dobre produkty, proste w obsłudze. Producent przygotował łącznie sześć modeli: cztery wzmacniacze z wbudowanym mikserem i dwa wzmacniacze mocy. Najmniejszy z modeli ma moc 30W. Mogłoby się wydawać, iż jest to niewiele, ale taki wzmacniacz potrafi zasilić dwa małe głośniki, przy pomocy których można stworzyć już bardzo funkcjonalny system nagłośnieniowy. Wyobraźmy sobie np. klienta, który ma niewielki gabinet kosmetyczny czy salon fryzjerski i chciałby, aby była w nim odtwarzana muzyka tła, ale żeby nie było to po prostu grające w tle radyjko, tylko chce mieć porządny zestaw, który równomiernie nagłośni tę przestrzeń i zapewni dobrej jakości dźwięk. Właśnie taki niewielki wzmacniacz z dwoma głośnikami naściennymi bądź sufitowymi będzie doskonałym rozwiązaniem.
Znakomicie dotychczasową ofertę uzupełniły również wzmacniacze Dynacord IX, które wypełniły lukę między prostymi, dwu czy czterokanałowymi rozwiązaniami a topowymi modelami z serii TGX i IPX. To cztero- lub ośmiokanałowe konstrukcje, dużej mocy, wyposażone w Dante, zaawansowane DSP czy filtry FIR. Dzisiaj ofertę firmy Dynacord tworzy pięć serii wzmacniaczy, która dają naszym klientom możliwość elastycznego wyboru. Trzeba pamiętać, iż w każdej instalacji wzmacniacz stanowi bardzo dużą część całego jej budżetu. Im lepiej zatem będzie on dopasowany, im więcej będzie w stanie zasilić głośników, o ile będzie wyposażony w technologię umożliwiającą niezależne zarządzanie każdym z wyjść i równoczesną pracę z liniami 100V i zasilenie głośników niskoomowych to tym korzystniej dla portfela klienta.

Z myślą o przestrzeniach fitness został przygotowany zestaw, w skład którego wchodzą dwa grające szeroko w poziomie i wąsko w pionie głośniki oraz subwoofer, którego zadaniem jest wzmocnienie całego przekazu.
A co słychać w temacie nowości głośnikowych?
Firma Electro-Voice zawsze miała w ofercie bardzo dobre głośniki sufitowe. Jednak były to rozwiązania z wyższej półki, oferującej dźwięk premium, ale również nieco droższe. Ponadto były to także głośniki dosyć duże, które trudno było wpasować np. w sufit podwieszany z niewielką ilością przestrzeni technicznej. Na targach ISE 2025 producent zaprezentował dwie nowe serie. Pierwsza z nich jest kontynuacją tej linii premium, ale dzięki znaczącej redukcji głębokości obudowy, głośniki można teraz bez trudu zainstalować również tam, gdzie nie ma dostatecznej ilości miejsca, za sufitem podwieszanym. Natomiast druga seria to rozwiązania, które również ja bardzo chciałem mieć do dyspozycji, czyli głośniki wciąż dobrej jakości, ale znacząco tańsze. Gdy tworzymy prostą instalację czy wyposażamy np. szkołę w radiowęzeł, w większości przypadków nie ma budżetu na rozwiązania bardzo kosztowne i właśnie nowe głośniki Electro-Voice są odpowiedzią na potrzeby takich projektów.
Pierwszym z bardzo interesujących zestawów stworzonych przez Was, odpowiadającym na wiele różnych potrzeb klientów, jest przykładowa konfiguracja stworzona z myślą o małej gastronomii czy barze. Jakie rozwiązania się w nim znalazły?
Każdy z proponowanych przez nas zestawów, które można znaleźć na stronie audioplus.pl/rozwiązania, został przygotowany na podstawie analizy faktycznych potrzeb klientów z każdego z tych rynków. Oferta jest dopasowana do najczęstszych potrzeb, ale jednocześnie umożliwia modyfikację tak, by dostosować zakres produktów i prac do faktycznych potrzeb instalacji. W ten sposób uwzględniamy wyjątkowy charakter każdego projektu.
Najprostszym z przygotowanych przez nas zestawów jest konfiguracja, w której wykorzystaliśmy mały wzmacniacz Dynacord z serii U, który jest w stanie zasilić cztery głośniki. Na bazie tego modelu przygotowaliśmy dwie wersje takiego prostego zestawu: jedną z głośnikami sufitowymi, a drugą z naściennymi. To znakomite rozwiązanie np. do niewielkiej restauracji, kawiarni, baru, ale także każdej przestrzeni z branży beauty.
Podstawowym celem, który nam przyświecał tworząc tę konfigurację, było to, aby cały zestaw był tak prosty w obsłudze jak to tylko możliwe. Właśnie ta łatwość obsługi jest kluczowa dla klientów z tych rynków.
Ja sam byłem niedawno w siłowni, w której zostały zainstalowane głośniki zapewniające znakomitą jakość dźwięku. Jednak grały one bardzo głośno, a nikogo poza mną tam nie było. Poszedłem do recepcji, aby poprosić o ściszenie tej muzyki. Jednak ze względu na stopień skomplikowania całego systemu nie byli oni w stanie tego zrobić. Ja, chociaż na co dzień zajmuje się systemami, sam musiałem się chwilę zastanowić, aby zmienić poziom głośności… Cały system absolutnie nie był intuicyjny, a obsługa pracująca w takich miejscach jak restauracje, kawiarnie czy właśnie siłownie, nie powinna się głowić nad tak prostym zadaniem, jak zmiana poziomu głośności. Całe sterowanie musi być tak proste jak to możliwe i personel powinien mieć do dyspozycji absolutne minimum funkcji, w których nie sposób się pogubić.
Ponadto, klienci często zwracają również bardzo dużą uwagę na estetykę produktów, po które sięgają. Dlatego bardzo ważne jest, aby głośniki miały prostą formę, aby miały kompaktowe wymiary czy aby można było je pomalować w zależności od potrzeb.

W ofercie firmy Electro-Voice znajduje się naprawdę znakomita, niezwykle skuteczna kolumna basowa EVID-S10.1D, bazująca na dwóch przetwornikach 10”, i to właśnie ona została wykorzystana m.in. w zestawie dla klubów fitness.
Wspomniałeś o rynku siłowni czy klubów fitness. W przygotowanej przez Was ofercie przykładowych konfiguracji również znalazł się zestaw właśnie dla odbiorców z tego sektora. Jednak jest to już znacznie mocniejsza konfiguracja niż ma to miejsce w przypadku małych obiektów gastronomicznych.
Zasadniczo, jak wskazuje nasze doświadczenie, siłownie są podzielone na dwie główne strefy, które różnią się pod względem wymagań względem systemu nagłośnieniowego. Pierwsza z nich to strefa fitness, w której realizowane są zajęcia grupowe. Potrzebny jest tam bezprzewodowy system mikrofonowy z mikrofonem nagłownym, dla prowadzącej oraz duży mocny system, który będzie w stanie odtworzyć dynamiczną muzykę napędzającą cały trening i mobilizującą ćwiczących. W tzw. strefie wolnych ciężarów muzyka pełni już funkcję czysto uzupełniającą, zwykle jest to muzyka tła, a i tak większość osób ćwiczy w słuchawkach. System audio ma więc tutaj pełnić tylko funkcję wypełnienia.
Z myślą właśnie o tej przestrzeni fitness przygotowaliśmy zestaw, w skład którego wchodzą dwa grające szeroko w poziomie i wąsko w pionie głośniki oraz subwoofer, który musi dopalić cały przekaz.
W ofercie firmy Electro-Voice znajduje się naprawdę znakomita, niezwykle skuteczna kolumna basowa EVID-S10.1D, bazująca na dwóch przetwornikach 10”.
Jeżeli chodzi o same kolumny, skorzystaliśmy właśnie z pokazanego premierowo w trakcie ISE 2025 modelu LRC.

Firma Audio Plus przygotowała dwie propozycje rozwiązań dla barów i restauracji. Pierwsza wersja bazuje na głośnikach sufitowych, a druga na modelu naściennym, co doskonale sprawdzi się np. w obiektach, w których ze względu na nowoczesną, loftową architekturę nie ma możliwości instalacji głośników w suficie.
Porozmawiajmy o kolejnym z rynków wertykalnych, na którym dzieje się w ostatnim czasie bardzo wiele, a więc o rynku korporacyjnym, biurach i siedzibach firm.
Tak, przygotowaliśmy również konfigurację właśnie dla biura, jednak nie ogranicza się ona tylko do przestrzeni korporacyjnych. To system z szesnastoma głośnikami sufitowymi, który doskonale sprawdzi się również np. jako radiowęzeł w szkole. Oczywiście można taki zestaw zamówić z mniejszą liczbą głośników, nie trzeba kupować od razu szesnastu. Przygotowana, taka właśnie konfiguracja wynika z naszych doświadczeń i ze zrealizowanych przez nas do tej pory projektów.
Wchodzący w skład tego zestawu wzmacniacz jest wyposażony w dwa wejścia mikrofonowe, wejście liniowe i daje możliwość pracy zarówno w roli systemu muzyki tła jak i systemu rozgłoszeniowego.

Seria rozwiązań EVID to doskonałe narzędzia właśnie dla potrzeb instalacji stałych.
Co ciekawe, wśród przygotowanych przez Was przykładowych konfiguracji możemy znaleźć również zestawy stworzone z myślą o przestrzeniach, które u wielu integratorów, projektantów instalacji AV i systemów nagłośnieniowych, powodują gęsią skórkę, a więc o obiektach sakralnych.
Można powiedzieć, iż kolumny Electro-Voice z serii LRC mają stylistykę znakomicie pasującą właśnie do kościołów i innych obiektów sakralnych.
To biały, wąski, kompaktowych rozmiarów słupek, który przede wszystkich jednak jest w stanie sprostać kościelnej akustyce. A to za sprawą znakomitej skuteczności, bardzo dobrego zasięgu oraz możliwości regulacji wiązki.
To co jednak wyróżnia ten model od większości tego rodzaju konstrukcji dostępnych na rynku to fakt, iż jest to kolumna bardzo muzyczna i sprawdzi się ona nie tylko jako narzędzie do transmisji mowy, ale także właśnie muzyki. Pamiętajmy, iż w każdym kościele jest dużo muzyki, mamy organy, które jak wiadomo mają bardzo szerokie pasmo, mamy wiele gościnnych instrumentów, chóry, często gitarę czy skrzypce i moim zdaniem inne, popularne rozwiązania, często instalowane właśnie w kościołach, nie radzą sobie z tymi zadaniami.
To jednak nie koniec zalet tej konstrukcji! Modele z serii LRC mają stopień ochrony IP55, dzięki czemu mogą one pracować pod gołym niebem i być również z powodzeniem wykorzystywane na zewnątrz.

Modele z serii LRC mają stopień ochrony IP55, dzięki czemu mogą one pracować pod gołym niebem i być również z powodzeniem wykorzystywane na zewnątrz.
Nie zapomnieliście także o obiektach sportowych. Pierwszą z przygotowanych przez Was konfiguracji jest przykładowy system, przeznaczony do instalacji w hali. Czy możesz przybliżyć jego konfigurację i możliwości?
Zdecydowaliśmy się tutaj zastosować bardzo specyficzne, wyjątkowe głośniki Electro-Voice EVC-1122-VI, które są nowym wcieleniem sprawdzonej i bardzo interesującej konstrukcji. Został w niej zastosowany horn o asymetrycznym kształcie, który w dodatku znajduje się pod przetwornikiem niskotonowym, w dolnej części kolumny. Pamiętam, iż jedną z pierwszych instalacji w której wykorzystałem ten właśnie model, zrealizowaliśmy w olbrzymiej hali sportowej Mareckiego Centrum Edukacyjno-Rekreacyjnego. Bardzo równe pokrycie, dużą moc całego systemu i znakomitą jakość dźwięku uzyskaliśmy przy pomocy zaledwie ośmiu kolumn EVC-1122-VI. Gdybyśmy zastosowali tam zwykłe głośniki, wieszane na ścianie, myślę, iż choćby dokładając kilka sztuk, wciąż nie bylibyśmy w stanie uzyskać tak znakomitego pokrycia!
Co więcej, ten sam model zainstalowaliśmy w Markach także na basenie i również sprawdził się on tam znakomicie!

Z myślą o halach sportowych został przygotowany zestaw bazujący na niezwykle skutecznych głośnikach Electro-Voice EVC-1122-VI.
Jednak nie tylko stworzyliście zestaw z myślą o zamkniętych obiektach sportowych jak hale czy baseny, ale także największy, najbardziej rozbudowany set, który może być znakomitym punktem wyjścia do nagłośnienia stadionu piłkarskiego, lekkoatletycznego, czy znajdującego się pod gołym niebem obiektu uczelnianego i szkolnego.
Dla mnie system dźwiękowy na otwartych obiektach sportowych, a w szczególności na stadionach piłkarskich ma bardzo istotną funkcję bezpieczeństwa. Jest to jedyny środek przed armatką wodną, przy pomocy którego włodarze obiektu będą w stanie podjąć próbę uspokojenia kibiców, w szczególności gdy na trybunach zrobi się naprawdę gorąco…
Ten komunikat głosowy musi być skutecznie przekazany. Często gdy słyszę najpopularniejsze, stosowane na stadionach głośniki, to o ile charakteryzują się one naprawdę imponującą skutecznością i dużym zasięgiem, to jednak równocześnie, mają bardzo duże zniekształcenia i bardzo zawężone pasmo przenoszenia.
Paradoksalnie sprawia to, iż w moim odczuciu, chociaż te systemy są bardzo skuteczne, to nie zapewniają odpowiedniej zrozumiałości.
My w ciągu ostatnich dwóch, trzech lat, zaprojektowaliśmy systemy nagłośnieniowe, na bardzo wielu, niedużych stadionach. Wszystkie te realizacje pozwoliły nam na stworzenie przykładowego zestawu, przy pomocy którego jesteśmy w stanie stworzyć cztery niezależne strefy nagłośnieniowe, niezależne dogłośnienie dodatkowej przestrzeni czy trybuny. Wybierając konkretne modele, kierowaliśmy się przede wszystkim tym, aby miały one adekwatną moc, odpowiednie kąty propagacji, ale także wysoki stopień IP. Tutaj chciałbym zwrócić na to, iż w przypadku wielu głośników dostępnych na rynku, klasa IP nie zawsze odzwierciedla faktyczne możliwości danej konstrukcji. Jest bardzo wiele produktów, które mają choćby najwyższą klasę ochrony IP67, ale jak później pokazuje życie, nie są one w stanie długo pracować na zewnątrz, w deszczu, czy w ujemnej temperaturze.
Jak pokazują nasze doświadczenia, w przypadku rozwiązań spod znaku Electro-Voice i Dynacord, choćby gdy ten stopień ochrony jest nieco niższy niż u konkurencji, to konstrukcja poszczególnych modeli sprawia, iż mogą one pracować bezawaryjnie choćby przez wiele lat pod gołym niebem. Ciekawostką jest również to, iż firma Electro-Voice chwali się tylko niewielkim wycinkiem wszystkich posiadanych certyfikatów. Dzięki temu zestawy głośnikowe tej marki umożliwiają instalację choćby w bardzo wymagających przestrzeniach. Największa konfiguracja, przygotowana dla potrzeb obiektów sportowych, bazuje na wielofunkcyjnym i bardzo elastycznym wzmacniaczu, który ma wbudowany mikser, blok dynamiki, procesor efektowy, wejścia mikrofonowe itp. Dzięki czemu stanowi kompletne rozwiązanie, ale w razie potrzeby może zostać również uzupełnione przez nas o zewnętrzny mikser, mikrofony bezprzewodowe, odtwarzacze itp.
Proponowana przez nas koncepcja bazuje na wspomnianych już, nowych głośnikach Electro-Voice LRC, które dzięki swojej wysokiej skuteczności i bardzo muzycznemu charakterowi doskonale sprawdzą się właśnie na stadionach. Co więcej, głośniki te mogą być również wykorzystywane jako uzupełnienie systemu nagłośnieniowego pracującego wewnątrz np. jako dogłośnienie przed restauracją, barem, jako nagłośnienie terenu znajdującego się wokół szkoły czy wręcz jako system nagłośnieniowy na boisku.
Nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której pojawi się potrzeba nagłośnienia jakiegoś placu, dziedzińca czy rynku. Wystarczy wybudować centralnie słup i zainstalować na nim kolumny LRC, które świetnie się do tego nadają.

Jedną z nowości zaprezentowanych w trakcie tegorocznych targów ISE w Barcelonie są głośniki kolumnowe Electro-Voice z serii LRC, zostały one wykorzystane przez firmę Audio Plus do stworzenia kilku gotowych propozycji zestawów dla różnych sektorów rynku komercyjnego.
Co warto podkreślić, te największe, przykładowe zestawy przygotowane przez Was, wspierają również Dante, co jest szalenie istotne, biorąc pod uwagę możliwość integracji wzmacniacza z innymi elementami systemu i możliwość rozbudowy całej instalacji w przyszłości.
Tak, to prawda. Co warto również podkreślić, w czasach gdy większość producentów zmagało się z dostępnością chipsetów Dante i brakiem komponentów na rynku, firma Bosch wciąż była w stanie zapewnić ciągłość produkcji i nieprzerwane dostawy urządzeń bazujących na tym protokole.
Czy w przyszłości ten katalog przykładowych zestawów na stronie audioplus.pl/rozwiązania, będzie rozwijany?
Myślę, iż tak, pojawią się kolejne, przykładowe konfiguracje. Ale już ten zestaw, który przygotowaliśmy jest naszym zdaniem bardzo przekrojowy, bazuje na bardzo różnych rozwiązaniach, odpowiadającym na potrzeby wielu różnych klientów, z różnych rynków wertykalnych.
Spójrzmy na przykład na zastosowane w nich wzmacniacze. Proste instalacje dla biura czy małej gastronomii zasila wzmacniacz z serii U, w sali fitness jest to już model z rodziny produktów L, w kościele rozwiązanie należące do serii V, a w kościele, hali sportowej czy na boisku to model IX. dla wszystkich rynku przygotowaliśmy inny zestaw głośników i tym samym również inny napęd.

EVC-1122-VI to nowe wcielenie sprawdzonej i bardzo interesującej konstrukcji. Został w niej zastosowany horn o asymetrycznym kształcie, który w dodatku znajduje się pod przetwornikiem niskotonowym, w dolnej części kolumny. Dzięki temu, cała konstrukcja jest niezwykle muzyczna, bardzo skuteczna i zapewnia pokrycie znacznej przestrzeni.
Jakie są główne zalety płynące z wykorzystania w ramach jednej instalacji właśnie rozwiązań marek Electro-Voice i Dynacord?
Są to marki należące do tej samej rodziny. Mówiąc jeszcze dokładniej, inżynierowie i projektanci z Electro-Voice’a siedzą biurko w biurko w inżynierami z Dynacorda. Firmy te współpracują, ale również bardzo wyraźnie się podzieliły. Dynacord zajmuje się dostarczaniem elektroniki, a Electro-Voice kolumn i głośników. Wzmacniacze te znakomicie współpracują z innymi markami, ale oczywiście łącząc je w ramach jednego systemu otrzymujemy gotowe presety i pełną kompatybilność.
To nie zmienia jednak faktu, iż wzmacniacze Dynacord mogą również bez żadnego trudu zasilać głośniki innych producentów.
Głównym celem przyświecającym tworzeniu przez nas tych proponowanych zestawów było to, aby one inspirowały i były pewnym punktem wyjścia do konkretnych instalacji, zarówno dla integratorów jak i klientów końcowych.
W przypadku tych najmniejszych projektów, klient potrzebuje po prostu dwóch lub czterech głośników, funkcjonalnego, niewielkiego wzmacniacza wie, iż jest to zestaw, który będzie działał, będzie składał się z elementów odpowiednio dopasowanych do siebie mocowo.

Electro-Voice z serii LRC mają stylistykę znakomicie pasującą do obiektów sakralnych. To biały, wąski, kompaktowych rozmiarów słupek, który przede wszystkich jednak jest w stanie sprostać kościelnej akustyce. A to za sprawą znakomitej skuteczności, bardzo dobrego zasięgu oraz możliwości regulacji wiązki.
Na jakie wsparcie może liczyć klient, który zdecyduje się sięgnąć po jeden z przygotowanych przez Was zestawów. Czy jest to tylko sprzęt czy również oferujecie dodatkowe usługi?
My nie ograniczamy się tylko do roli dystrybutora i nie zajmujemy się „przerzucaniem pudełek”. Jesteśmy biurem projektowym i zarówno projektujemy instalacje od A do Z, jak i oferujemy naszym klientom kompleksowe doradztwo. Mamy również dział realizacji, dzięki czemu kupując dany zestaw sprzętu, klient może również powierzyć nam instalację, integrację z innymi systemami, uruchomienie czy strojenie systemu.
Jeżeli ktoś potrzebuje np. nagłośnić salę gimnastyczną, zawsze przygotowana przeze mnie oferta będzie również zawierała uruchomienie systemu i jego strojenie. Zapewniamy kompleksowe wsparcie naszym klientom na każdym etapie realizacji projektu. o ile choćby trzeba będzie wymyślić i stworzyć choćby najbardziej niestandardowy uchwyt montażowy dla naszych głośników, to pomożemy naszym klientom w zainstalowaniu sprzętu w taki sposób, jakiego będzie wymagała dana przestrzeń, oczywiście z zachowaniem wszystkich norm bezpieczeństwa.
Od dłuższego już czasu wszystkim naszym działaniom przyświeca taka maksyma: „aby dźwięk brzmiał lepiej” i te przygotowane przez nas przykładowe zestawy, dla różnych rynków komercyjnych, również wpisują się w tę filozofię.
rozmawiał: Łukasz Kornafel, „AVIntegracje”
zdjęcia:
Dynacord
Electro-Voice
Audio Plus