Google zapłaci 100 milionów dolarów za ugodę w sprawie reklamodawców

1 dzień temu

Technologiczny gigant, Google, zgodził się zapłacić 100 milionów dolarów w gotówce, aby zakończyć trwający od 14 lat proces sądowy, w którym reklamodawcy zarzucali firmie zawyżanie opłat za reklamy.

O zakończeniu ciągnącego się od ponad dekady sporu informuje Reuters. Sprawa, która rozpoczęła się w marcu 2011 roku, dotyczy programu AdWords (obecnie Google Ads). Wstępna ugoda została złożona w czwartek wieczorem (27. marca br.) w federalnym sądzie w San Jose w Kalifornii i czeka na zatwierdzenie przez sędziego.

Użytkownicy iPhone’ów w UE będą mogli ustawić Google Maps jako domyślną aplikację

Reklamodawcy oskarżyli Google o naruszenie umowy poprzez manipulację formułą „Smart Pricing”, co miało sztucznie obniżać obiecane rabaty. Twierdzili również, iż firma obciążała ich za kliknięcia w reklamy wyświetlane poza wyznaczonymi obszarami geograficznymi, co naruszało kalifornijskie prawo o nieuczciwej konkurencji. W ramach ugody prawnicy powodów mogą wnioskować o honoraria w wysokości do 33% funduszu ugody oraz 4,2 miliona dolarów na pokrycie kosztów.

Proces trwał latami ze względu na obszerną dokumentację – ponad 910 tysięcy stron i wiele terabajtów danych dostarczonych przez Google, do tego sześć sesji mediacyjnych. Ugoda kończy jeden z najstarszych sporów sądowych przeciwko gigantowi technologicznemu, rzucając światło na kwestie przejrzystości w reklamie online.

Gemini 2.5: Google DeepMind prezentuje najbardziej zaawansowany model AI z funkcją myślenia

Jeśli artykuł Google zapłaci 100 milionów dolarów za ugodę w sprawie reklamodawców nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

Idź do oryginalnego materiału