Google Drive 72.0

1 rok temu

Google Drive (Dysk Google) umożliwia zarządzanie na komputerze wszystkimi plikami zapisanymi na wirtualnym dysku Google Drive. Działa na podobnej zasadzie jak konkurencyjne systemu typu DropBox, SugarSync, InSync czy OneDrive. Czyli przykładowo możemy przesyłać pliki z dowolnego folderu na komputerze, aparacie lub karcie SD i następnie przechowywać je w chmurze usługi Google Drive.

Dostęp do swoich plików możemy uzyskać na dowolnym telefonie, tablecie i komputerze, korzystając z Dysku Google. Zdjęcia i filmy znajdziesz w Zdjęciach Google.

Po instalacji programu, należy dokonać bezpłatnej rejestracji lub jeżeli posiadamy już konto Google to wystarczy się tylko zalogować. Następnie program tworzy wirtualny dysk na serwerze producenta, w którym możemy umieszczać nasze pliki i foldery z poziomu Eksploratora Windows. Wystarczy skopiować odpowiednie dane i po chwili Google Drive automatycznie je zsynchronizuje z wirtualnym dyskiem.

Program pozwala na kopiowanie, przenoszenie, modyfikowanie i usuwanie wszystkich danych znajdujących się na dysku wirtualnym. W dodatku nie przeszkadza podczas normalnej pracy na komputerze i po uruchomieniu działa w formie ikony umieszczonej w zasobniku systemowym. Oprócz tego Google Drive posiada niezbędną funkcję wyświetlającą dostępną przestrzeń na wirtualnym dysku, a także opcje umożliwiającą wykupienie dodatkowego miejsca na serwerze producenta.

Program dostępny jest również w wersji dla systemu Android. Znajdziecie ją pod tym adresem.

Zobacz poradnik:

  • Google Drive: Instalacja i obsługa dysku sieciowego
  • Migracja plików z Dysku Google na SkyDrive
Idź do oryginalnego materiału