W porównaniu z Androidem tylko niektóre aplikacje Google iOS używają najnowszej wersji projektowania materiałów. Gmail na iPhone’a i iPada został ostatecznie zaktualizowany o 3 -przeprojektowany 3.
Na stronie głównej pasek wyszukiwania ma teraz kształt pigułki zamiast zaokrąglonego prostokąta. Dolny pasek, jeżeli masz włączone zintegrowane czat Google i/lub spotykają się z doświadczeniem, notatnia bieżącą kartę z inną pigułką zamiast tylko wypełniania lub wyróżnienia ikony.
Niebieski jest używany jako kolor akcentu w całej aplikacji, przy czym czerwony jest w większości na emeryturze. Różne odcienie są używane w zależności od jasnego lub ciemnego motywu.
Na Androidzie materiały idziesz o krok dalej i tworzysz motyw „dynamiczny kolor” oparty na tapecie telefonu. Zastosowano to w aplikacjach pierwszej strony i elementach OS, aby uzyskać wizualnie spójne wrażenia. Po tylu latach nie ma takiego mechanizmu na iOS. Byłoby interesujące, gdyby Google zbudował zbieracz konta dla tych platform (lub zsynchronizował go z Androida w przypadku sieci).
Stary kontra nowy
Pływający przycisk akcji „komponuj” (FAB) staje się zaokrąglonym prostokątem o dość żywy odcieniu niebieskiego, gdy jest włączony ciemny tryb. Wydaje się, iż menu Hamburger/szuflada nawigacyjna nie została dziś zaktualizowana.
Podczas otwierania e-maila zauważysz, iż ikona przepełnienia rogu górnego rogu przechodzi od trzech pionowych kropek do poziomych umieszczonych w okręgu.
Google czat dla iOS został również niedawno zaktualizowany o materiały, choć już wykorzystał pływający dolny pasek. Inne aplikacje obszaru roboczego, takie jak Drive, Docs, Arkusze, Slajdy i Meet, pozostają niezmienione dzisiaj.
Inne aplikacje pierwszej strony z materiałem 3 obejmują aplikację Google (wyszukiwanie), Mapy (dolny pasek)Zdjęcia, dom, tłumaczenie i Bliźnięta.
Wersja 6.0.250119 Gmaila na iPhone’a i iPada z tym materiałem 3 przeprojektowano dzisiaj za pośrednictwem App Store.
Więcej o Gmailu:
FTC: Używamy dochodów z automatycznych linków partnerskich. Więcej.