Fluid Motion Frames 2.1 od AMD jest w trakcie przygotowania

ittechblog.pl 2 tygodni temu

Niedługo premiera flagowych kart graficznych AMD — Radeon RX 9070 – ale poza samym GPU, ma pojawić się również technologia FSR 4. Z tego co wiemy, firma AMD ma zamiar ogłosić aktualizację swojej technologii Fluid Motion Frames, czyli technologii odpowiedzialnej za zwiększanie wydajności w grach. To bardzo dobra wiadomość, ponieważ deweloperzy nie muszą integrować jej w swoich produkcjach.

Zaktualizowana technologia generowania klatek będzie dostępna dla starszego sprzętu

Fluid Motion Frames lub AFMF, to technologia generowania klatek, zaprojektowana w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę i płynności, aby zapewnić większą wydajność w grach. AFMF wykorzystuje najnowocześniejszą technologię generowania klatek i integruje ją bezpośrednio z aplikacją AMD Software: Adrenalin Edition. Jest ona zawarta w AMD HYPR-RX 2, więc gracze muszą po prostu włączyć HYPR-RX, aby automatycznie włączyć funkcje nastawione na wydajność. W teorii Fluid Motion Frames ma bardzo podnieść poziom FPS i responsywności. Na chłopski rozum jest to rozwiązanie na poziomie sterownika do generowania klatek, takiego, jak ma Nvidia. Jego wadą jest to, iż skaluje w górę i przeplata pełne klatki, w tym menu i interfejs użytkownika, co może obniżyć jakość.

Według dostępnych informacji, AMD potwierdziło, iż AFMF 2.1 nie wymaga rdzeni tensorowych ani AI i będzie obsługiwany na tym samym sprzęcie co AFMF 2.0. To z kolei oznacza, iż będzie również kompatybilny ze starszym sprzętem, jak na przykład Ryzen AI serii 300. Technologia ta wspiera takie silniki graficzne jak Vulkan, DX11, DX12 oraz OpenGL. Grupa czerwonych obiecuje, iż nowa wersja pomoże wygenerować więcej klatek niż wcześniej. jeżeli te zapewniania okażą się prawdą, producent może częściowo dogonić swojego głównego konkurenta, czyli Nvidię.

Idź do oryginalnego materiału