W zeszłym miesiącu właściciele Fitbit Versa 3 i Sense zaczęli otrzymywać powiadomienia o pobraniu obowiązkowej aktualizacji systemu układowego. Problem? Baterie przegrzające. W Oficjalne zawiadomienie konsumenckieGoogle (który jest właścicielem Fitbit), zauważa, iż aktualizacja systemu układowego „zmniejszy ryzyko przegrzania baterii i zmniejszy pojemność baterii”. Dotknięci użytkownicy, z których Google twierdzi, iż istnieje „ograniczona liczba”, mogli również ubiegać się o kredyt w wysokości 50 USD.
Technicznie rozwiązanie tego rodzaju problemu jest dobrą rzeczą. Nie chcesz, aby baterie przegrzewały się i spaliły klienta – a oficjalne zawiadomienie zauważa również, iż ten problem nie wpływa na wszystkie urządzenia Versa 3 lub Sense. Jednak dotkniętych użytkowników zgłosili się na Fitbit’s Fora I Subreddit iż aktualizacja dramatycznie zmniejszyła żywotność baterii ich urządzeń.
Wielu użytkowników narzekało, iż urządzenia, które kiedyś trwały w odległości 2-6 dni, ledwo realizowane są jeden dzień po aktualizacji nowego systemu układowego. Niektórzy powiedzieli, iż redukcja sprawiła, iż ich urządzenia sprawiły, iż ich urządzenia jest bezużyteczne. Inni są zdenerwowani, iż Fitbit oferuje tylko 50 USD jako uspokojenie.
W swoim zawiadomieniu Google zauważa, iż aktualizacja systemu układowego spowoduje trwałość baterii „przez krótsze okresy między ładunkami i [users] może wymagać ładowania [their] urządzenia częściej. ” Jednak dla użytkowników smartwatchu istnieje duża różnica między częstszym ładowaniem a codziennym ładowaniem. Wiele osób, które wybierają fitbity, robi to dokładnie dlatego, iż smartwatche marki realizowane są dłużej niż jeden dzień. The Verge Skontaktował się z Google w celu uzyskania dalszych szczegółów, ale firma odmówiła dodania dodatkowego komentarza poza oficjalnym zawiadomieniem.
Tymczasem, Pozew złożony w 2022 r. twierdzi, iż problem Fitbit nie był ograniczony do jońskich. Powodowie twierdzili, iż problem wpłynął również na Versa Lite i Versa 2. Pozew zawierał również zdjęcia oparzeń, które ludzie pochodzili z ich urządzeń Fitbit, Inspiruj, Inspire 2, Sense i Versa 3. Najnowsza aktualizacja systemu układowego wydaje się weryfikować przynajmniej przegrzanie baterii był Problem z Versa 3 i zmysłem.
Tego rodzaju skargi baterii z Fitbits nie są nowe. Przejrzyj subreddit r/fitbit, a znajdziesz właścicieli Fitbit o wartości wieloletniej, którzy pytają, czy ich urządzenia je spalają, czy po prostu powodują podrażnienie skóry. Istnieje również wiele wątków użytkowników zastanawiających się na nagłym, szybkim drenażu baterii. Prawie wszystkie te wątki podkreślają również trudne doświadczenia z obsługą klienta. Innymi słowy, ten najnowszy przypadek podkreśla, w jaki sposób był to problem od dłuższego czasu – problem zaostrzony przez długoletnich użytkowników Fitbit przez Niechlujny okres przejściowy Od Google nabył Fitbit.